خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:پیروزی های حاصله به واسطه فرهنگ ناب اسلامی است/ لزوم کار فرهنگی در انتخابات

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:پیروزی های حاصله به واسطه فرهنگ ناب اسلامی است/ لزوم کار فرهنگی در انتخابات

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه در امر فرهنگ سهل انگاری کردیم، گفت: ما نسبت به مسائل مختلف به جوانانمان آگاهی نداده و در واقع ترک فعل کردیم.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز (۱۳ آبان) در دیدار با آقای اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: فرهنگ موضوعی نیست که در کنار باقی مسائل مطرح شود، انسان موجودی است که تمام امورش در هر قسمتی،از نظامی، اجتماعی و اقتصادی چه بخواهد و چه نخواهد در درونش یک پیوست فرهنگی وجود دارد لذا باید همه تلاش ها روی این قضیه شود اما آنچه که غلط انداز است مظاهری که به عنوان کار فرهنگی نام برده می شود شامل یک دامنه وسیع میشود.

وی افزود: فرهنگ یک مسئله موثر است که به مکتب اسلام غنا می‌بخشد و سهل انگاری در این حوزه متوجه همه بخش‌هاست لذا در این زمینه همه ما مسئول هستیم، مسائل فرهنگی اقسام گسترده و وسیعی را شامل می‌شود؛ انتظار از دولت مردمی و انقلابی که خودشان هم انگیزه دارند، این است که همه امور بر مبنای فرهنگ نظام باشد و کار موثر انجام شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: پیروزی‌هایی که خداوند به جامعه داده، براساس وجود فرهنگ بوده و آنچه بنیانگذار جمهوری اسلامی در جهان مطرح کرده، مسئله فرهنگی است که امروز دنیا را فرا می‌گیرد؛ هرجا آسیب دیدیم از جمله آسیب‌های مختلف در بخش‌های خانوادگی، اقتصادی و اداری از نوع فرهنگی بوده پس برای نوع انسان که خلقتا فرهنگی است و تصدی آن با خدا بوده باید استغفار کنیم که نسبت به فرهنگ دین خدا کم آورده و این هدیه عظیم را سبک شمرده‌ایم.

وی افزود: ۴۵ سال است که با همه پیروزی‌ها و پیشرفت‌ها اما آسیب دیده‌ایم و هر روز است اما آسیب اجتماعی که سال گذشته به عنوان اغتشاش پیش آمد آسیب سختی بود؛ آنهایی که در غزه طرح جنگ را اجرا می‌کنند یک سال قبل برای ما چنین خوابی دیده بودند که با ادعا و اتهام برای یک مرگ مصنوعی ۱۰۰ نفر از بهترین‌ها را به بدترین شکل شهید کردند که آسیب کمی نیست.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی گفت: آسیب‌های اقتصادی در تهاجم به بانک‌ها هم کم نبود، چرا عده ای از جامعه ما به خاطر سن کم یا بی تجربگی مجری برنامه دشمن شده‌اند و همه می‌گویند ناآگاهی است پس چرا آگاهی نداده اید آیا این ترک فعل نیست؟

وی ادامه داد: زمانی که یکی از سرداران سپاه در راهیان نور برای جمعی از جوانان واقعه‌های دفاع مقدس را روایتگری کرد از وسط جمعیت یک جوان دانشجو در حالی که اشک می‌ریخت گفت چرا به ما منتقل نکردید تا ابزار دشمن قرار نگیریم؟ خیلی سوال منطقی است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی عنوان کرد: اگر ناآگاهی موجب انحطاط می‌شود و به نیابت از دشمن آسیب می‌زند چرا آگاهی نمی‌دهیم و چه برنامه ای برای این موضوع داریم؟ آنچه در ۱۰۰ سال گذشته از جریان‌های داخلی و خارجی استعمارگران اتفاق افتاده باید جوانان آگاه شوند و حتی طرحی با عنوان آگاهی و اجرای دستور امام به صورت واحدهای درسی ارایه شود تا مردم فریب نخورند.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: به جای برنامه‌های سرگرم کننده که در بهترین زمان برنامه های صدا و سیما پخش می‌شود و نوجوانان و جوانان به آن علاقه نشان می‌دهند باید یک برنامه تحلیل از انواع مسایل تهیه کرد تا برای نسل جدید هم جذاب باشد، قضیه منحصر به این موضوع نیست و سهل انگاری زیادی در موضوع فرهنگی می‌شود.

وی تاکید کرد: از حدود چهار سال قبل برنامه زندگی پس از زندگی ماه مبارک رمضان مستند سازی و راستی آزمایی شده که جنبه جهانی داشته و پژوهش تخصصی است و نقطه مقابل لیبرالیستی است زیرا دانش‌های عقلانی برهانی به صورت تجربی از زندگی افراد ارایه می‌شود که مفید است، اما در جمهوری اسلامی ایران همین ماه مبارک رمضان گذشته ساعتی برای پخش این برنامه قرار دادند که نصف کشور نمی‌تواند از این برنامه بهره برداری کند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه در صورتی که اگر دلسوز کار فرهنگی هستند باید از قبل روی این برنامه تبلیغ شود و در بهترین ساعت پخش کنند، گفت: حتی از مدعیان هم دعوت کنند تا دانشجو و دانش آموز حضور داشته باشند و بسیاری از سوالات آنها در مقابل مدعیان لیبرال پاسخ داده شود اما چرا این کار نمی شود؟

وی افزود: صدا و سیما حکم دانشگاه را در کشور دارد لذا نباید فقط برنامه‌های سرگرم کننده داشته باشد در حالی که مردم آماده هستند و در بمباران شبهات دشمن باید هر بخشی به وظیفه خود عمل کند، بیش از این اگر در قبال نسل جدید کوتاهی کنیم مسئول هستیم و باید قیامت پاسخگو باشیم.

امام جمعه بیرجند گفت: در کنار این همه اهمال‌، دشمن با همه گزینه‌ها مقابل ما ایستاده اما دولت انقلابی و مردمی و آگاه روی کار آمد و این نعمت بزرگ خداست که باید قدر دانسته شود، اگرچه فرصت کوتاه است باید کاری کنیم که فرهنگ در جای خود تبیین شود؛ در آستانه انتخابات هم هستیم که یک مسئله فرهنگی است لذا باید دانست که به هر شهروندی فرصت داده شده که چهار سال فکر کند تا در چهار دقیقه یک رای درست در صندوق بیندازد نه اینکه در انتخابات هم فرهنگ پارتی، دوست و رفیق غالب شود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی یادآور شد: اگر انتخابات براساس فرهنگ دینی باشد امور دست انسان‌های خیر خواهد بود و زندگی برای انسان برکت است اما وقتی خودمان به دلایل واهی به افرادی رای می‌دهیم که بلای کل جامعه و اسلام می‌شوند کاری نمی توان کرد، باید روی فرهنگ مردم از جهت انتخابات کار شود و این مسئولیت بزرگی است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در پایان خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب امور دست کشورهای استعمارگر بود اما انقلاب، امور را به دست مردم سپرد تا برای خود خدمتگزار صادق برگزیند نه اینکه دولت هایی سر کار بیایند که هر کدام ۱۰ سال کشور را به عقب می برند، برای اینکه امور کشور روی معیار و ملاک باشد باید متناسب با آن فرد مناسب انتخاب شود و باید به هر گزینه ای نمره داد تا انتخاب احسن بتوان داشت و با کارشناس عادل و امین باید مشورت کرد نه افرادی که معلوم نیست شرقی یا غربی هستند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *