خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی: آزادگان مایه افتخار و سند انقلاب راه حق و عدل هستند

نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی: آزادگان مایه افتخار و سند انقلاب راه حق و عدل هستند

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه شما آزادگان راه حق و دفاع در مقابل دشمن کافر و ظالم و ایادی استعمار و ضد بشر و خدا هستید و مراحل آزادگی را گذرانده‌اید، گفت: در سخت‌ترین شرایط روح شما سرافراز بوده و هست و این یک واقعیت است و بالاترین ریاضت‌ها را هدفمند شما تجربه کردید.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز چهارشنبه (۲۵ مرداد) در همایش تجلیل از آزادگان سرفراز خراسان جنوبی بیان کرد: انسان جسم و روح است و فضای این دو با هم بسیار مختلف است البته می‌شود بین آنها هماهنگی ایجاد کرد اما کاری فنی است و کسانی موفق می‌شوند که انسان را به معنی صحیح بشناسند اما در عرف معمول می‌بینید که آزاده‌های مطلق جسمانی با روح انسانی این دو با هم سازگار نیست.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: روح انسانی حق‌طلب است و می‌خواهد در راه حق آزاد باشد و از سیر «إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ» در فضای توحید تا مقام «عَبْدِي أَطِعْنِي أَجْعَلْكَ مِثْلِي» اوج بگیرد اما زندگی مادی می‌خواهد در قید مال، ثروت، شهوت و سرگرمی‌ها باشد بنابراین گاهی ممکن است روح آزاد باشد اما جسم مقید باشد.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی ادامه داد: کسانی که سیر و سلوک عرفانی دارند در برنامه‌ها بدن را خیلی محدود می‌کنند تا از جهت سیر و سلوک عرفانی بالاتر بروند.

 

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه شما آزادگان راه حق و دفاع در مقابل دشمن کافر و ظالم و ایادی استعمار و ضد بشر و خدا هستید و مراحل آزادگی را گذرانده‌اید، عنوان کرد: در سخت‌ترین شرایط روح شما سرافراز بوده و هست و این یک واقعیت است و بالاترین ریاضت‌ها را هدفمند شما تجربه کردید.

 

 

وی با اشاره به اینکه آزادگان مایه افتخار و سند انقلاب راه حق و عدل هستند، گفت: اما همواره مجادله بین نفس و روح وجود دارد و برای اینکه این حالت قداست در وجود شما باقی بماند و این درجات را طی کنید باید همواره مجاهده با نفس داشته باشید.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به دشمنی اشاره کرد که به خیال خودش قرآن را آتش می‌زند، تصریح کرد: دشمن ندانسته با این عمل خودش اعجاز قرآن را ثابت می‌کند که هیچ کسی نمی‌تواند یک سوره مثل قرآن بیاورد.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی افزود: خداوند متعال نسبت به قرآن کریم تحدّی فرموده، به اینکه اگر در این جهت تردید دارید مثل قرآن را بیاورید و بعد هم فرموده است که نه می‌آورید و نه می‌توانید بیاورید؛ بنابراین جنگ‌های نظامی و تبلیغاتی، جنگ روانی و ترکیبی و اهانت به قرآن، همه معجره بودن این کتاب آسمانی را ثابت می‌کند.

 

 

وی با یادوآری اینکه قرآن مانع استعمارگران شد، گفت: گلدستون(ویلیام یوئرت گلدستون) قرآن را در مقابل لردهای بريتانيا گرفت و گفت تنها مانع ما برای تسلط بر جهان این قرآن است.

 

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه استبداد لیبرالی بدترین نوع استبداد است، اضافه کرد: اما انقلاب اسلامی یعنی قرآن جلوی سلطه امریکا را گرفت بنابراین جای تعجب نیست که استعمارگرهایی که همه شرایط را برای سلطه بر جهان آماده کردند از قرآن نگران باشند چون مانع سلطه‌گری آنان شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *