خانه / تاپ خبر / نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی : باطن حماسه آفرینی های رزمندگان اسلام در پشتیبانی مادران و همسران آنها است

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی : باطن حماسه آفرینی های رزمندگان اسلام در پشتیبانی مادران و همسران آنها است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه رزمندگان حماسه های فراوانی آفریدند و کربلا را هموراه زنده کردند، گفت: اگر آن رزمنده با قدرت در جبهه ها می جنگد پشتیبانی دارد و آن پشتیبان مادر و همسر رزمنده در خانه است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز دوشنبه (۲۳ مرداد) در یادواره استانی لشکر فرشتگان(ویژه تجلیل از بانوان مجاهد)، گفت: موجودات زنده مبدأ و مقصدی دارند اما حیات را باید کسب کنند چرا که این عالم، عالم تضاد است و هر چیز آفتی دارد لذا شانسی نیست، مدیون تلاش و جهاد است، این درختی که سرسبز می شود که از نگاه به آن، انسان لذت می برد در برابر آفات مقاومت می کند و این حیات محصول این تلاش است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه در عالم حیوانات نیز از موجودات ذره بینی تا بالاتر حیاتش محصول تلاش آنها است، اظهار کرد: حتی حیات انسان نیز بسته به تلاش گلبول های سفید برای مبارزه با جهاد با عوامل بیماری است، حیات را باید تولید کرد، شانس و اقبال نیست، وقتی یک مقدار بالاتر به موضوع نگاه کنیم حیات معنی متفاوتی پیدا می کند، بحث موجودات ذره بینی نیست، بحث حیات انسانی و فرهنگی، عقیدتی و ایمانی است، این ها نیز حیات است.

وی با اشاره به آیه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! دعوت خدا و پیامبر را اجابت کنید هنگامی که شما را به سوی چیزی می‌خواند که شما را حیات می‌بخشد»، بیان کرد: خداوند و پیامبران شما را فراخوانده اند تا شما را زنده کنند، بدن حیات نباتی و حیوانی دارد اما انسان حیوان و نبات نیست، بلکه اینها ابزاری است برای انسان، آنچه پیامبران برای آن دعوت کرده اند، حیات انسانی است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه در حیات انسانی و در مقابل کفر، ظلم و بی عدالتی و انواع و اقسام جنایت، جبهه ای می‌خواهد که حیات انسانی را حفظ کند، تاکید کرد: در مقابل آن حیات انسانی، تفکر انحرافی لیبرال دموکراسی غرب که بدترین جنبنده های روی زمین هستند و اگر آنها باشند همه انسان ها را فاسد می کنند لذا این حیات را باید حفظ کرد و بدست آورد چرا که باید توجه داشت حیات تولیدی است.

وی افزود: حیات انسانی را کسانی تولید می کند که عقیده به خدا، حق، عدل و بقای عند ربهم یرزقون دارند و کسانی که به بقای ابدی اعتقاد دارند و کسانی که سنبل آنها حضرت اباعبدالله الحسین و کربلا است، باید توجه داشت که عاشورا یک نقطه تاریخی و کربلا یک نقطه جغرافیایی نیست، لذا این افتخار بزرگ در این جهاد عظیم قبل از ظهور خدا امکاناتش را به ما داده است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی تاکید کرد: به راستی که شهدا و مادران و خانواده شهدا سبقت گرفتند در این افتخاری که خدا نصیب کرده است اما این جبهه در مقابل دنیای مجهز به همه امکانات پیروز است و از همان روز اول امام خمینی گفت ما آمریکا را زیر پا می گذاریم.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی یادآور شد: از آثار آن می بینید که چه حماسه ای آفریدند و کربلا را هموراه زنده کردند این ظاهر مسئله است و یک زاویه پنهان دارد و آن این خانواده ها هستند، اگر آن رزمنده با قدرت در جبهه ها می جنگد پشتیبانی دارد و آن پشتیبان مادر و همسر رزمنده در خانه است.

وی ادامه داد: بنده افتخار خدمت در ارتش جمهوری اسلامی را دارم، یک روز سرباز وظیفه آمد در اتاق من و نامه ای را به من داد که بخوانم، نامه همسرش بود که برایش نوشته بود، تو الان در زمانی هستی که باید همه حواست به دفاع از کشور باشد و هیچ نگران ما نباش.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در پایان خاطر نشان کرد: هیچ چیز نمی تواند اوج عزت عقیده و ایمان این خانواده های ایمانی را در جبهه های ایمان و شهادت و آرمان های عدل و حق با زبان و قلم قابل سنجش و گزارش باشد، دشمن نیز در همه جبهه ها شکست خورده است و امروز نیز بیش از همه لازم است در جبهه های فرهنگی شکست بخورد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *