خانه / تاپ خبر / نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: جامعه ای که هدف داشته باشد، در برابر مصیبت ها صبور است

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: جامعه ای که هدف داشته باشد، در برابر مصیبت ها صبور است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تأکید بر اینکه پیروزی و صبر با هم توام هستند، اظهار کرد: صبر در سایه هدفمند بودن بدست می آید لذا آن فرد و جامعه ای میتواند صبر داشته باشد که هدفمند باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز چهارشنبه (۱۸ مرداد) دیدار با سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به آیه «الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ؛ آنها که هر گاه مصیبتی به ایشان می‌رسد، می‌گویند: «ما از آنِ خدائیم؛ و به سوی او بازمی‌گردیم»؛ گفت: آنچه که در عرف در مورد این آیه وجود دارد این است که آیه را در مجالس ترحیم می خوانند، اما روایتی هست که این آیه مربوط به آخر الزمان است که جان و مال و همه چیزشان حالت ناپایداری پیدا می کنند و این آزمایش بزرگی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در ادامه بیان کرد: معمولاً اینگونه است که پیروزی و صبر با هم توام هستند، اما باید پرسید که صبر را از کجا گرفت؟ صبر در سایه هدفمند بودن بدست می آید لذا آن فرد و جامعه ای میتواند صبر داشته باشد که هدفمند باشد.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها سفارش کرده اند که شما دو نوع مسئله دارید، مسئله اصلی و جنبی، نباید این دو با هم قاطی شود، مصیبت جانی و مالی پیش می آید، اگر مشکل هم پیش نیاید، این مال و جان ماندنی نیست آن‌چیزی که ماندنی است، سیر به سوی کمال مطلق است، این سیر هدف اصلی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پایان صبر وعده الهی و ظهور حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه) است، گفت: لذا در این راه شکست معنی ندارد، شهادت و پیروزی هر دو ظفر است.

 

ایشان در پایان خاطر نشان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک پرچمی را بلند کرده است که در سطح بین‌المللی خودش را نشان می دهد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *