خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: افرادی که از ولایت طاغوت پیروی کرده اند، همواره شکست خورده اند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: افرادی که از ولایت طاغوت پیروی کرده اند، همواره شکست خورده اند

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تأکید بر اینکه اطاعت از ولی فقیه اطاعت از خدا است، گفت: اینجا تنها نقطه ای است که به هر نتیجه ای برسیم، پیروز هستیم، چه در شهادت و چه در موفقیت، پیروز هستیم، انسانی شکست خورده است که از طاغوت طرفداری کرده است

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز سه شنبه (۱۷ مرداد) در دوره آموزشی یاوران ولایت دانش آموزان دختر بسیجی، اظهار کرد: مسئله ولایت که برای دوستداران آن همواره جاذبه است، ریشه های عمیقی در نظام تکوین و تشریع دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه واژه ولایت هم بسیار واژه ظریفی است، افزود: وَلاء یعنی نزدیکی دو شی که بین آن هیچ مانعی نباشد، ما از جهان خاک هستیم و قبل از هرچیز واژه ها به صورت مادی معنی می شود.

 

وی ادامه داد: اگر بخواهیم معنی ولی را مادی مثال بزنیم، یک قطعه آهن ربا و آهن را بدون حائل کنار هم در نظر بگیریم، علاوه بر جذب آهن توسط آهن‌ربا، خاصیت آهنربایی نیز به آهن منتقل می‌شود یا یک لامپ از خود نور ندارد، اما وقتی به جریان برقی که از نیروگاه به شبکه برق رسانی منتقل می شود وصل میشود، سراسر نور است.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه در نظام تکوین و تشریع کلمه ولایت خیلی پر معنی است، یادآور شد: در حدیث قدسی خداوند متعال می فرماید، همه این جهان را برای تو آفریدم و تو را برای خودم آفریدم.

 

وی افزود: در دنیا طوری هست که افرادی تحت شرایط خاصی همچون پیامبران شکل می گیرند، در بهشت انسان کامل می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی تاکید کرد: در بحث ولایت، یک ولایت منفی هم داریم، آن هم این است که مانع میان این اتصال حاصل نشود، در آیت الکرسی هم می‌خوانیم کسانی که به طاغوت کافر شدند، باید این طاغوت را کنار زد و حتما باید نفی کرد، همان طور که در کلمه لا اله الا الله نفی می‌کند هر خدایی غیر الله را، نمی‌شود هم با طاغوت پیوند داشت هم با خدا پیوند داشته باشیم.

 

وی در ادامه گفت: اگر کسی دل به طاغوت و ستمگری یا به هوای نفس که بدترین طاغوت است، داد، دیگر به نور نمیرسد و اتصال بدون مانع برقرار نمی شود، البته باید توجه داشت که انسان هایی که مسلمان نیستند، نباید طرد شوند، بلکه پیامبران آمدند تا این افراد هدایت شوند، به عدالت رفتار کردند به آنها نیز مکتب اسلام است اما نه کسی که در قالب توطئه وارد می شود.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی گفت: این قرب و نزدیکی گاهی در مقام ولای محبت است، حب و بغض، جذب و دفع هیچ کدام به تنهایی قابل توجه نیست، لذا برای یک انسان مؤمن، حب فی الله، اصل است.

 

وی افزود: در روایتی داریم که آیا حب و بغض که به نظر مسئله احساسی است جزو دین است؟ در پاسخ داریم که دین غیر از حب و بغض نیست و جهاد، نماز، روزه و حج مظاهر حب و بغض است به طوری که تمام حب باید برای خدا باشد، شما وقتی انسانی را دوست میداری که خدا را دوست می دارد، شما به آن خدا متصل هستی.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه اگر به خاطر حب خدا به دیدن یک نفری می روید که از دید شما او حق دوست است، شما خدا را زیارت کردید گرچه در ظاهر به دین همسایه یا آشنای خود رفتید، اظهار کرد: اگر چناچه کسی به واقع محب علی ابن ابیطالب باشد، دیگر محب معصیت و گناه نیست، والا منافق است.

 

وی افزود: در ولای اطاعت و حکومت اگر خدا رو دوست می دارد، باید اطاعت پیامبر خدا را هم داشته باشد، برخی ها پر رویی را به جایی می رسانند که افرادی همچون ولید را به عنوان جانشین پیامبر اطاعت می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه طرفداران ولایت میدانند که ولایت الله را طرفدارند، افزود: درست است که این ولایت سیر می کند در ائمه معصومین اما همچون سیری می مانند که جریان برق را از نیروگاه به لامپ نقل می کند، لذا طرفدار ولایت یعنی طرفدار محض از خدای متعال.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی  با بیان اینکه اوج کمال انسان، رسیدن به ولایت الهی است، گفت: باید قدر این مقام را دانست که شما امروز در آنچه که اطاعت پرودگار و ائمه اطهار و حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه) تا آنچه که آنها تعیین فرموده است، همچون کسی با مالک اشتر می جنگد یعنی با خدا می جنگد چون مالک منصوب امام علی(علیه السلام) است.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز نیز اطاعت از ولی فقیه اطاعت از خدا است و اینجا تنها نقطه ای است که به هر نتیجه ای برسیم، پیروز هستیم، چه در شهادت و چه در موفقیت، پیروز هستیم، انسانی شکست خورده است که از طاغوت طرفداری کرده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *