خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با خبرنگاران: وظیفه اصلی رسانه ها جهاد تبیین است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با خبرنگاران: وظیفه اصلی رسانه ها جهاد تبیین است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تأکید بر اینکه رسانه خیلی جایگاه عظیمی است، گفت: اگر به وظیفه رسانه ها درست عمل شود، جهاد تبیین است که بالاترین جهاد است ولی اگر به سود ظلم و جهانخواران عمل شود، هیچ گناهی بالاتر از این نیست.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز دوشنبه (۱۶ مرداد) در دیدار با جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت ۱۷ مرداد و روز خبرنگار، گفت: در قرآن کریم نسبت به سخن و مسئولیت آن و نوع بیان اشاراتی شده است، در فضای مجازی و حقیقی یا قلم با شرایط عرف امروز و تکنیک امروز حرف می زنیم ولی ۱۴۰۰ سال پیش به صورت وحی در قرآن کریم بیان شده است.

وی با اشاره به آیه « مَا يَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلَّا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ؛ انسان هیچ سخنی را بر زبان نمی‌آورد مگر اینکه همان دم، فرشته‌ای مراقب و آماده برای انجام مأموریت (و ضبط آن) است»، گفت: هر حرفی از دهانی بیرون افتاد، حفظ و نگهداری می شود و از وقتی این مطلب در قرآن آمد کسانی به صورت نقد گفته شد که حرف باقی نمی ماند، اما چطور می تواند بماند؟

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در ادامه افزود: قرآن وقتی به پرونده روز قیامت اشاره می کند، فرد پرونده آن کاری را که کرده می بیند، به طوری که در طول زمان رسید به دانشمند فرانسوی نظریه ای داد که من به آنجا رسیدم که این فضا لحظه به لحظه از زمین عکس می گیرد اما نمی دانم کجا می رود.

وی افزود: شاید هنوز برای خواص ناباور باشد که جهان چه در ظلم نگه داشته شود و چه بر اساس عدل قرار بگیرد از طریق بیان و زبان اتفاق می افتد، این همه استعمار گران میکشند و غارت می کنند، رسانه ها سر پا نگه می دارند و در مقابل اگر بخواهیم دولتی سخن عدل را بزند نیز باز باید رسانه ها این سخن را برسانند.

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه رسانه خیلی جایگاه عظیمی است، گفت: اگر به وظیفه رسانه ها درست عمل شود، جهاد تبیین است که بالاترین جهاد است ولی اگر به سود ظلم و جهانخواران عمل شود، هیچ گناهی بالاتر از این نیست؛ در قرآن نیز آمده که روزی جلوی فرد را میگیرند تا پاسخگوی خود و اعمال خود باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در ادامه بیان کرد: خداوند به انسان عقل داده و وی را مکلف قرار داده است، امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران جزو کشورهایی است که در سد سازی کشور پیشرفته است اما آن سد آب را ذخیره می کند یا جلوی خطر را می گیرد، لذا یک سدی هم باید جلو دهان و سخن باشد تا جای جلاد و شهید جابجا نشود تا تخریب نکند.

وی یادآور شد: در اغتشاشات سال گذشته ۱۷ هزار دروغ از منابع رسمی کشور های غربی علیه ایران گفته شد، خون مظلومین با یک سخن نا مرتبت ریخته می‌شود، رئیس جمهور وقت آمریکا با یک دروغ به افغانستان لشگرکشی کرد و حق میلیون ها انسان را ضایع کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی بیان کرد: همواره از خدا بخواهیم که زبان ما محکم باشد تا آبروی مردم را با سخنان خود نبریم، حق ملتی را با سخن خود یا قلم خود ضایع نکنیم؛ در حدیث داریم زیادی اموال خود را بذل و بخشش کنید اما زیادی صحبت را پیش خود نگاه دارید.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ستمگران بی رحمانه به همه جای دنیا می تازند و جهادی بالاتر از این نیست که این ستمگران را معرفی کنید، و اصحاب رسانه در وسط صحنه جهاد هستند، اظهار کرد: باید به سخنان رهبری توجه کرد، این سخنان زمان دارد و وقتی از زمان خود بگذرد از بین می رود، رهبر انقلاب اسلامی از سالها پیش فرمود تهاجم فرهنگی، بعد آن به شبیه خون فرهنگی و امروز هم این مشکلات فرهنگی را می بینیم.

وی افزود: مردم کوفه در یک جو تبلیغاتی قرار گرفتند اما توجه نکردند اما در یک لحظه و دقیقاً در جایی که باید عمل کنند، عمل نکردند، بعد بلاهایی سرشان آمد همانند توابین که به موقع عمل نکردند، قدرت تشخیص داشتند اما درست عمل نکردند و واقعه‌ کربلا اتفاق افتاد؛ به طوری که ملاحظه می کنیم بعدها توابین دچار عذاب وجدان شدند به طوری که خواستند بمیرند تا از عذاب وجدان رها شوند، باید هر کار میتوانید بکنید تا دست ستمگران از مظلومین کوتاه شود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی تاکید کرد: همانگونه که امام علی(علیه السلام) فرمودند در سایه حکومتی اگر حقی را به صاحب آن نرسانی و دست ظالم را از مظلومی کوتاه نکنی به عطسه یک بز نمی ارزد، فلسفه حکومت در مکتب انبیا یعنی اجرای عدالت نه پز دادن که امیدواریم به گوش بنده و مسئولین برسد و اگر کوتاهی هست جبران کنند.

ایشان در پایان خاطر نشان کرد: امیداوریم همه ما مسئولین پیش از آنکه فرصت دوران مسئولیت بگذرد مسئولیت خود را به درستی انجام دهیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *