خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: فروپاشی خانواده ها به دلیل بیماری فرهنگی/ کارخانه انقلاب راه اندازی شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: فروپاشی خانواده ها به دلیل بیماری فرهنگی/ کارخانه انقلاب راه اندازی شود

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه امروز دنیا را با فرهنگ تقسیم می کنیم، گفت: تفاوت غرب با اسلام مربوط به فرهنگ است و فرق بین قارون و حاتم طایی هم به فرهنگ بستگی دارد و در خانواده ها هم اینگونه است و خانواده ها به خاطر بیماری فرهنگی فرو می پاشند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز چهارشنبه (۲۸ تیر) در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در میان موجودات در مجموعه حیوانات، انسان خلقتا با همه آن ها متفاوت است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: وقتی جمادات و حیوانات تعریف و جنس آنان مشخص می شود و با تفاوت های اندکی می بینیم که مشترک هستند اما انسان اینگونه نیست در عین حالی که در بعد حیوانی خودش مشترکاتی دارد.

 

وی بیان کرد: آنچه که از آثار وجودی انسان به دست می آوریم این است که فرهنگ نقش اصلی را در وجود انسان بازی می کند و انسان یک موجود صد در صد فرهنگی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه امروز دنیا را با فرهنگ تقسیم می کنیم، افزود: تفاوت غرب با اسلام مربوط به فرهنگ است و فرق بین قارون و حاتم طایی هم به فرهنگ بستگی دارد و در خانواده ها هم اینگونه است و خانواده ها به خاطر بیماری فرهنگی فرو می پاشند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: سیاست هر جامعه بر اساس فرهنگ آن است بنابراین اگر بخواهیم درست شود تنها یک راه دارد و این است که فرهنگ انسانی و اسلامی را بتوانیم درست تعریف و اجرا کنیم و نشانی اش این است که مطابق با فطرت انسانی، امور وحیانی و علم و عقل باشد.

 

وی در ادامه عنوان کرد: اگر بتوانیم این موضوع را پیاده کنیم قطعا گل ایمان خواهد رویید و کم فروشی، خیانت و دزدی دیگر نخواهیم داشت و این خلا را هیچ وقت ماده پر نمی کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه صرف تولید نمی تواند زندگی را درست کند، افزود: فرهنگ است که زندگی را درست می کند و لذا تخصص های علمی در هر رشته پاسخگو نیست و تخصص ها هیچ وقت علاج نمی کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه بیماری فرهنگی، بیماری کل انسان ها است،‌گفت: اگر دچار این بیماری نمی بودیم ۴۴ سال از آرمان های انقلاب فاصله نمی داشتیم. تقسیم بندی به قبل و بعد از انقلاب نکنیم و تنها به تقسیم بندی آمده در قرآن کریم مبنی بر کفر و ایمان توجه داشته باشیم و در هر زمانی و جامعه ای این تقسیم بندی کارساز است.

 

وی در ادامه گفت: اگر چنانچه جنبه های ایمانی که همه زیرساختش بر اساس علم، عقل، فطرت و وحی است در هر شراطی خود را به عنوان انسان با فرهنگ الهی حفظ می کند و فاصله ما با آرمان های انقلاب، خودمان هستیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: اگر چنانچه مطابق با فرهنگ انقلاب و قانون و ایمان خود عمل می کردیم تمام کارهایمان درست می شد و درست نشده چون نفاق و کفر و خیانت است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن با همه گزینه ها روی میز جلو آمده است، افزود: همه باید کمک کنیم تا کارخانه انقلاب راه بیافتد که تولیدات آن برای همه بشر است. باید بشر را نجات دهیم و امروز انقلاب اسلامی که از لحاظ تفکر، دعوت به حق است کشورهای غربی را فرا گرفته است.

 

وی در پایان عنوان کرد: اگر درست عمل کنیم موانع از بین می رود و امیدواریم با همکاری مجموعه های فرهنگی قدم موثری برای نوع بشر برداردید و فرصت خوبی به دست آمده است و تا هر چه جنون بی فرهنگی باشد لازمه آن بی عدالتی است و باید فکری برای فرهنگ انسان شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *