خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: جامعه پیشرفته و با فرهنگ متوجه حقوق دیگران است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: جامعه پیشرفته و با فرهنگ متوجه حقوق دیگران است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: یک جامعه پیشرفته، با فرهنگ و متمدن به معنای صحیح، در هر اقدامی متوجه حقوق دیگران است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز پنجشنبه (۲۱ اردیبهشت) درهمایش آمرین به معروف و ناهیان از منکر خراسان جنوبی با اشاره به جنبه حقوقی امر به معروف و نهی از منکر گفت: در چنین جامعه‌ای این گونه نیست که فرد هر کاری بخواهد انجام دهد زیرا ما ۲ حریم خصوصی و عمومی داریم.

وی گفت: رفتار فرد در حریم خصوصی مربوط به خودش است اما رفتار و عمل ما در حریم عمومی جامعه بر دیگران تاثیر می‌گذارد و حریم عمومی از قشرهای مختلف مردم باید برای همگان امن باشد؛ وقتی افرادی عمل زشتی را انجام می‌دهند در واقع کار زشت را آموزش و ترویج داده که موجب تغییر سرنوشت دیگران می‌شوند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان جنوبی ادامه داد: اگر انسان متوجه حق دیگران است باید به رفتارش در حریم عمومی جامعه دقت کند زیرا یک مساله حقوقی است.

وی با اشاره به زاویه بهداشت و درمان امر به معروف و نهی از منکر گفت: بی‌حیایی، بداخلاقی و اهانت‌ها هم نوعی بیماری است و بیماری فقط مربوط به جسم و میکروب نیست، برای اینکه جامعه سالم بماند باید در حریم عمومی از همه آنچه بیماری‌های فکری و روانی را توسعه می‌دهد، پیشگیری شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: امیدواریم حوزه و دانشگاه در قالب پژوهش زوایای امر به معروف و نهی از منکر را تبیین کنند و به صورت علمی، مختصر و مفید در اختیار جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان قرار دهند.

وی گفت: این توطئه‌های عظیم و زوایای مختلفی که دشمن دارد و به قول خودشان همه گزینه‌ها را روی میز دارند، شکست خورده است و در جریان اغتشاشات اخیر که جنگ ترکیبی و بسیار خطرناکی بود آنچه این توطئه‌ها را خنثی کرد همین آگاهی مردم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: آگاهی مردم و ناکامی دشمن خبر خوشی است و تا می‌توانید به جامعه آگاهی دهید و منحصر به طیف خاصی نیست بلکه خانواده، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است زیرا بلایی که سر ما می‌آید از روی نادانی است و استعمار برنامه داشته که جوامع را نادان پرورش دهد.

وی گفت: کار انقلاب قبل از هر چیزی آگاهی‌بخشی است و شما فرزندان انقلاب نگذارید جامعه نادان بماند، باید هوشیار باشیم در مسائل فرهنگی دنبال چه کسانی می‌رویم.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: در برنامه‌های اقتصادی افراد برای سرمایه‌گذاری دنبال طرح و برنامه هستند ولی در برنامه فرهنگی نمی‌دانند چه راهی را دنبال می‌کنند و از چه کسانی در جریان‌های سیاسی تقلید می‌شود.

وی با اشاره به زوایای مختلف امر به معروف و نهی از منکر گفت: نقش این فریضه در راستای تربیت، رشد و کمال و تزکیه و طهارت انسان است که جایگاه دین خدا بوده و انگیزه آن عشق و محبت و دوستی است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی ادامه داد: پدر و مادری که می‌خواهند فرزندانشان رشد کنند آنان را رها نمی‌کنند و در کنار انواع محبت‌ و مهربانی‌ در مواردی باید اخم کنند که عین دوستی و محبت است و مساله جامعه همان خانواده اما در وسعت بیشتر است.

وی گفت: لیبرال دموکراسی غرب تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار نفر از افراد کشور ما را با ترور، جنگ تحمیلی، داعش و حتی چاقوکشی در خیابان و انفجار شهید کرده، کاری که انسان فاسد و گمراه در جامعه اعم از اعتیاد، قتل و اختلاف انجام می‌دهد از هر میکروبی خطرناک‌تر است‌ و بدتر اینکه عده‌ای در داخل آن را توجیه می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: هرجا کار زشتی و منکری اعم از شرابخواری و منکرات باشد، جامعه را فاسد می‌کند و پادزهر آن برخاسته از انگیزه الهی، انسان‌دوستی، از خودگذشتی و ایمان مردم است که خداوند در فتنه آخرالزمانی به شما توفیق داده است.

وی افزود: جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌الملل نیز جایگاه امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با ستمگر و حمایت از مظلوم است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به یکی دیگر از زوایای امر به معروف و نهی از منکر در مساله استعماری که امروز به اندولس‌سازی از آن تعبیر می‌شود گفت: مسلمانان وقتی به اندولس رفتند علم را توسعه دادند اما اروپای وحشی با نفوذ فرهنگی و فاسد کردن جامعه منجر به سقوط اندولس شد.

وی گفت: اندولس‌سازی یعنی نفوذ فرهنگی و فاسد کردن جامعه زیرا دشمن از انسان‌های نادان و خائن استفاده می‌کند و در جامعه رخنه کرده و جامعه را فاسد می‌کند، پشت سر نفوذ فرهنگی و فساد جامعه قتل عام است که در این زمینه دشمن طرح و برنامه دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *