خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: ضرورت ارتباط اصولی جهاددانشگاهی و حوزه

امام جمعه بیرجند: ضرورت ارتباط اصولی جهاددانشگاهی و حوزه

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه جهاددانشگاهی نهاد مقدس و ارزشمندی است که برای رشد بیشتر این نهاد باید ارتباط آن با حوزه براساس ارتباطات اصولی قوی شود، گفت: این نهاد می‌تواند دین را با اخلاق و زیبایی‌های اخلاقی به جامعه ارائه کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی صبح امروز (۱۱ اردیبهشت) در دیدار با آقای علیرضا کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور و آقای محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور اظهار کرد: پیداست که انسان به کسب علم و دانش نیاز دارد، چراکه انسان برخلاف باقی موجودات که از روی طبیعت یا غریزه رفتار کرده و تمام نیازها را بر این اساس دریافت می‌کنند، رفتار نمی‌کند.

وی با بیان اینکه دنیای غرب منشأ جدایی دین از علم بوده است، تصریح کرد: علم اگر همراه با عقیده و اندیشه باشد سالم‌تر می‌شود؛ در واقع اگر علم با صفات نیکو ترکیب شود انسان به همه کمالات می‌رسد، اما وقتی به‌عنوان ابزار قرار گرفته، دین، اخلاق، پرستش و زیبایی‌های اخلاقی نادیده گرفته شود، تبدیل به یک آسیب خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم تشنه مکتب اسلامی هستند، افزود: اینکه غرب برای ایجاد شبهه و بدحجابی تلاش می‌کند برای این است که فرصت فکر کردن را از انسان‌ها بگیرد.

عبادی با بیان اینکه جهاددانشگاهی نهاد مقدس و ارزشمندی است که برای رشد بیشتر این نهاد باید ارتباط آن با حوزه براساس ارتباطات اصولی قوی شود، تصریح کرد: این نهاد می‌تواند دین را با اخلاق و زیبایی‌های اخلاقی به جامعه ارائه کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *