خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: در زمینه آموزش باید ابتکار داشت

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: در زمینه آموزش باید ابتکار داشت

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی گفت: برای یافتن راه مسلمانی و مقابله با آسیب های تحمیل شده توسط استعمار باید دست به ابتکار بزنیم و نظارت ها باید تقویت شوند و بدانید که به برکت انقلاب اسلامی، استعمار نتوانست اسلام را از بین ببرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز پنجشنبه(۲۱ مهر) در دیدار با کادر و مربیان مجموعه فرهنگی و تربیتی مدارس قرآن و زندگی در خراسان جنوبی اظهار داشت: ابتکار موضوعی است که امروز از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: بعد از تغییراتی که در صدر اسلام حاصل شد مردم مومن کار خود را از سلاطین جدا کردند و آن چه که توانست در طول ۱۴۰۰ سال فرهنگ دینی مردم را نگه دارد خود مردم بودند.

وی با اشاره به اینکه مردم از مساجد، علما و روضه ها تربیت می گرفتند، افزود: سبک زندگی مردم بر این اساس بود و با اینکه از نظر مالی ضعیف بودند اما بسیار فضائل داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی در ادامه گفت: در گذشته تنها یک درصد آسیب فرهنگی وجود داشت اما با تشکیل شدن استعمار تمام این منابع فرهنگی را در کنار تبلیغات سوء تخریب کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: اگر انقلاب اسلامی شکل نمی گرفت هیچ چیزی از دین، ناموس و غیره باقی نمی ماند و ایران بعد از فلسطین دومین لقمه ای می بود که از گلوی استعمار پایین می رفت.

وی ادامه داد: مردم بر اساس محبت ها، ارزش ها و قناعت زندگی می کردند و احترام و ادب بسیاری برخوردار بودند و به خاطر هجمه های دشمن نوع و سبک زندگی مردم تغییر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی در خصوص سبک زندگی گفت: امروز سبک زندگی از بین رفته و تغییر کرده است و به لطف خدا اصل انقلاب اسلامی اصل ارزش های دینی را حفظ کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم به کارگیری ابتکار در زمینه آموزش، ایمان، عمل و اخلاق عنوان داشت: راه درست را با آموزش، ایمان، عمل و اخلاق می توان به نسل آینده نشان داد؛ سال ها است که مقام معظم رهبری بر روی سبک زندگی تاکید دارند و این موضوع نیازمند ابتکار خاصی است.

وی ادامه داد: برای یافتن راه مسلمانی و مقابله با آسیب های تحمیل شده توسط استعمار باید دست به ابتکار بزنیم و نظارت ها باید تقویت شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی بیان کرد: امروز با حرص و رقابت ها و تشریفات و لذت جویی متاسفانه رو به رو هستیم نشان می دهد که سبک زندگی مردم تغییر کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان گفت: به برکت انقلاب اسلامی، استعمار نتوانست اسلام را از بین ببرد و از طریق مساجد و علما و اسوه های اخلاق به احیای سبک زندگی اسلامی و ایرانی بپردازید تا نسل های آینده از اخلاق، گفتار و تلاش شما درس بگیرند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *