خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: لزوم پرداختن به «جهاد تبیین»/از چهره سیاه لیبرال غربی پرده برداری کنید

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: لزوم پرداختن به «جهاد تبیین»/از چهره سیاه لیبرال غربی پرده برداری کنید

امام جمعه بیرجند گفت: رسوا کردن دشمن، بازگو کردن موفقیت‌ها، طرح استدلالی مسائل و واکاوی برخی واژه‌ها در جهاد تبیین مهم است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی درنشست  ائمه جمعه استان ضمن عرض تبریک سال جدید و ماه مبارک رمضان گفت: باید توجه داشته باشیم  در چه شرایطی در جهان هستیم، در جنگ نظامی که بین دو کشور انجام می شود با انبوه مشکلات، غصه ها ، آواره گی ها و همچنین فعالیت ستون پنجم مواجه می شویم، و مسئولین ذیربط هم با نیروی بیرونی باید در صحنه جنگ باشند و به مبارزه بپردازند و هم شرایط بحرانی را مدیریت کنند، اکنون ما در شرایط جنگ فرهنگی هستیم ، اصلا نباید انتظار داشته باشیم که مشکل نداشته باشیم لذا اولین دیدگاه ما این است که  تمام مشکلات را حل کنیم.

وی ادامه داد: مسائل اعتلاء و تبیین به نحوی با هم مرتبط اند، زیرا ما امروز به تعبیر مقام معظم رهبری  در یک پیچ تاریخی هستیم، بعد از دو جنگ جهانی که آنهمه قتل‌های ده میلیونی، گرسنگی، مرگ وترس به وجود آمد در چنین شرایطی غربی ها فرصت پیدا کردند و دست اندازی کردند و برای تسلط به جهان و انسان ها سازمان ملل، شورای امنیت و حقوق بشررا ساختند و با تبلیغات بسیار فنی با عوض کردن واژه‌ها ، تحریف مبانی، به اسم تمدن برای خودشان تشکل دادند، و بر سر دنیا چه آورده اند و چه می‌آورند و رقیبی هم نمی توانست حرفی بزند.

امام جمعه بیرجند بیان کرد:  تمامی بدبختی‌های بشر مربوط به  سیستم غربی‌هاست اما این همراه با یک بیداری است در دنیا، آن کسی که بیداری را کلید زد امام امت بود ، و الا همه چیز جهان از دست رفته بود و آن کسانی که جرأت به میدان آمدن را داشتند مردم ایران اسلامی بودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: درچنین شرایطی جهان آبستن شرایط جدیدی است، یعنی قدرت ها جا‌به‌جا می‌شوند و در این قرن و قرن‌های آینده دین حاکم خواهد شد، آنهایی که با همه گزینه‌هایشان آمدند و به نتیجه نرسیدند، بنابراین جهان با فکر، فرهنگ، تجدید نظر،دید ابهام و … جا‌به‌جا می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به شکست‌های متمادی دشمن در چهل و چند سال اخیر گفت: دشمنان همه گزینه هایشان را  به میدان آوردند، چندی قبل آقای پوتین گفته بود هر یک از موانعی که در این ۴۰ ساله بر سر راه جمهوری اسلامی قرار گرفتند فقط یکی از آن ها کافی بود تا یک کشور را ساقط کند اما آن ها در برابر جمهوری اسلامی نتوانستند کاری انجام دهند.

وی بیان کرد: دولت ها و ستون پنجم هایی مختلفی آمدند و آسیب‌هایی را وارد کردند اما گذر زمان به نفع ما است، همان طور که در یک جنگ نظامی بعد از آن که پیروزی حاصل می شود دیگر مسئله آواره گی و فرار از بین می‌رود و اعتماد حاصل می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی افزود: این که مقام معظم رهبری در این مقطع جهاد تبیین را به عنوان اوجب واجبات قرار دادند، یعنی بعد از شکست همه گزینه های دشمن ،در این گزینه با وجود مانع های زیاد، هنر این است که  در زمان خاص انجام بشود چون سرنوشت است.

امام جمعه بیرجند، گفت: اگر روزی که مردم کوفه تجهیزاتی داشتند و امام حسین (علیه السلام) به سمت کوفه حرکت کرد از این فرصت استفاده می کردند پیروز بودند، اما آن ها فرصت را از دست دادند و بعد از آن اقدام های شدیدی کردند، تقریبا اکثر توابین شهید شدند، مقاومت سختی کردند اما کارشان خاصیتی نداشت چون زمان را از دست داده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به شرایط فرهنگی و وجود مشکلات برای تبیین گفت: هنر همین است که اکنون کار مؤثر بشود، امروز حتی جوانان اروپایی در حال بیدار شدند هستند ، چند سال است جلیقه زرد های فرانسه آمدند زخمی، کشته ، شکنجه شدند، نه تنها حرفشان را پس نگرفتند بلکه روشن شدند، شرایط انگلیس و آلمان شکننده می باشد و شرایط آمریکا از همه شکننده تر است.

وی در ادامه افزود: مسئله تبیین با مسائل اعتلاء عیناً مثل مسائل مدیریت جنگ و مدیریت جامعه است، پیروزی جنگ پیروزی جامعه است، اعتماد به امنیت حاصل می‌کند، اگر امروز در مسئله تبیین موفقیت حاصل بشود با این وضع که الان پیش می‌رود، پیش برود قدرت های دنیا عوض می‌شوند وامنیت فرهنگی پیدا می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با تأکید بر اینکه غربی ها به اسم تمدن، ترس و وحشت و گرسنگی به وجود آوردند  و مردم را گول زدند، اسناد و مدارک بسیاری وجود دارد و باید در این قضیه کار سازمانی انجام شود، بیان کرد: در جهاد تبیین چهارموضوع است که خیلی اهمیت دارد یکی از آنها پرده برداری از چهره زشت لیبرال غربی می باشد و از هر موضوعی که نسبت به سابقه غرب و جنایات این ها در سطح جهان از دوران های جنگ های صلیبی بگیرید تا تشکیل دولت ایالات متحده،تجاوز و اشغال کشورهای دیگر، آواره گی مردم، این ها همه اش شناسنامه آن هاست و شناسنامه اینها باید برای مردم جهان ارائه بشود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکرخراسان جنوبی افزود: خطرناک ترین سلاح در جنگ امروز جهان  بمب های هیدروژنی، اتمی و میکروبی می باشد اما خطرناک تر از این سلاح‌ها واژهایی است که آن واژه‌ها مقدس هستند، واژه هایی مانند آزادی و مجاهدین و غیره از جمله این واژه ها است  که باید روی این واژه ها کار و به جامعه تبیین شود که آن چیزی که آنها می‌گویند با آن چیزی که شما مخاطب می‌بیند و می شنوید ۱۸۰ درجه با هم فرق دارد.

وی با اشاره به اینکه سوء استفاده از واژه ها یکی از ابزارهای فرهنگی دشمنان است بیان کرد: یکی واقعیات آنها است، یکی ابزار فرهنگی آنها است، که به عنوان واژه‌ها حداکثر سوء استفاده را کرده و می‌کنند همان چیزی که مقام معظم رهبری هم نگران هستند از جابه‌جا شدن شهید و جلاد ، که اگر این‌ها برای جامعه روشن نشود آسیب می‌پذیرد و باید این ها را درست کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی بیان کرد: مسئله دیگر قانون مداری است، یکی از مشکلات غربی ها این است که آنها حکومت می‌کنند اما قانون ندارند، بلکه آن چه حکومت می‌کند سلطه است، آنچه را که به عنوان قانون ارائه می‌دهند بسیار فریبنده و برای فریب است، بسیار جاها هم فقط یک شکلی است آنچه که حاکم است سلیقه سرمایه داران و بالاخره سوء استفاده کنندگان و سرمایه داران بزرگ جهانی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که غرب هر جا ورود پیدا می‌کند قانون را تخریب می‌کند گفت: باید توجه داشته باشیم در مسئله قداست قانون چه برای آن کسی که ایمان دارد در بُعد ایمانی از جهت قانون الهی و مصوب اسلامی چه آن کسی که انسان است و معنی اش را خوب می‌فهمد که انسان چطور باید زندگی کند حالا هر مسلکی که دارد غیر از آن هایی که پیاده نظام و مزدور آنها هستند.

وی افزود: بیگانه از طُرق مختلف به اسم های گوناگون ازاعتیاد، فاحشه خانه، تا انواع واقسام حلال و حرام را به هم می‌‍‌ریزند که قانون را از بین ببرد، بنابراین روی مسئله قانون باید خیلی تاکید داشته باشیم این در حالی است که اگر ما بتوانیم این مطلب مهم را در یک قالب منطقی و چند جمله به مخاطب ارائه کنیم هر شخصی باشد در مقابلش تسلیم می‌شود.

امام جمعه بیرجند گفت: نظام تکویین و تشریح تمام اش قانون است، نظام جامعه بشری در ذات خودش قانون می‌طلبد.

وی با اشاره به  محتوای کتاب صعود چهل ساله انقلاب اسلامی بیان داشت : پایه و اساس  محتوای این کتاب را به مخاطب مان بگوییم تا مخاطب از شناسنامه بسیار موفق جمهوری اسلامی و شناسنامه سیاه دشمن،خیانت در واژه ها و اصطلاحات آشنا شود و جمهوری اسلامی حرف برای گفتن دارد.

 حجت الاسلام والمسلمین اقای عبادی با اشاره به اهمیت قانون مداری برهرانسانی که پیش از آن که مسلمان باشد تا چه برسد به این که غیر مسلمان باشد به عنوان انسان عاقل خودش را مسئول ببیند وازخودش هم بپرسد، اظهار داشت: امیدواریم امیدها جوانه بزند و قرن جدید قرن دیانت است و مردم را باید از جهت فرهنگی برای دیانت آماده کنیم ، شما علماء در آخرالزمان با این ثبات قدم هر یک باید در خود احساس کند که یک پیغمبر کوچک است و  مردم  و جامعه را به این موضوعات آگاه کند که اگر این کار را نکنید طبعاً دشمن بمباران تبلیغاتی می‌کند و برای آنها  شبهه ایجاد می‌کند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *