خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: گذر زمان به نفع تفکر بسیجی است

امام جمعه بیرجند: گذر زمان به نفع تفکر بسیجی است

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی گفت: امروز فرهنگ بسیجی به کشورهای دیگر صادر شده است اما آنچه برای نیروی بسیجی ضرورت دارد بصیرت است چون با تزویر استکبار جهانی و با برنامه مکر و‌ حیله ممکن است انسان حرکت کند اما به نفع اهداف خودش مثل گروه های تکفیری داعش و القاعده.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در خطبه های نماز جمعه بیرجند با تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: انسان در نظام خلقت به گونه ای آفریده شده است که در سیر الی الله تا مقام خدایی شدن توانایی دارد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه انسان با این همه استعداد زمین گیر و مستضعف می شود که علت های متعددی دارد، گفت: علت بیرونی این است که انسان های متجاوزی هستند که برای سوء استفاده و رسیدن به آمال پلید خود، کاری می کنند که ملت ها را ضعیف و در نهایت بر آنها مسلط شوند.

 

وی ادامه داد: اما علت درونی این است که متاسفانه خود انسان ها نیز به جای دفاع از حق خود، ظلم را می پذیرند بنابر این مستضعف چیز بدی است و خودشان هم ستمگر بر خود هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه به استضعاف نباید هیچ وقت افتخار کرد، گفت: اما بسیج یعنی با مستضعفین حرکت و هجرت کنند و با دفاع از ارزش های خود در مقابل مستکبران ایستادگی و مقاومت کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز دشمنان زمین گیر شدند و گذر زمان به نفع انقلاب، اسلام و تفکر بسیجی است که در جهان فراگیر شده است، عنوان کرد: امروز فرهنگ بسیجی به کشورهای دیگر صادر شده است اما آنچه برای نیروی بسیجی ضرورت دارد بصیرت است چون با تزویر استکبار جهانی و با برنامه مکر و‌ حیله ممکن است انسان ها را حرکت دهد اما به نفع اهداف خودش مثل گروه های تکفیری داعش و القاعده.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با تأکید بر ضرورت بصیرت در نیروهای بسیجی، بیان کرد: بصیرت وقتی به وجود می آید که در جامعه منشأ حکومت خداوند باشد اما اگر به دیگران برمی گردد راه غیرخدایی است و‌ نباید اطاعت کرد.

 

وی با اشاره به فاجعه های بی بصیرتی در طول تاریخ  که هزینه های سنگینی بر بشریت تحمیل کرده است، گفت: در دین خداوند متعال منشأ حکومت به پیغمبران و اوصیا و نواب عام و خاص طبق شرایط برمی گردد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی تصریح کرد: هر جایی منشأ حکومت به ستمگران برمی گردد آن طاغوت است و نباید پذیرفت چون دنبال سوءاستفاده و خیانت به بشر هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه بسیج مستضعفان امروز برای نجات نوع بشر حرکت می کند، افزود: تجربه های تلخی که شما تاکنون داشته اید اما میوه شیرین خواهد داد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *