خانه / درس اخلاق / یکشنبه های علوی / متن کامل / متن کامل بیانات امام جمعه بیرجند در درس اخلاق کارکنان دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی (یک شنبه های علوی) ۱۴۰۰/۰۵/۱۰ / جلسه سیزدهم

متن کامل بیانات امام جمعه بیرجند در درس اخلاق کارکنان دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی (یک شنبه های علوی) ۱۴۰۰/۰۵/۱۰ / جلسه سیزدهم

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، متن کامل بیانات حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در درس اخلاق کارکنان دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی (یکشنبه های علوی) ۱۴۰۰/۰۵/۱۰ جهت مطالعه عموم علاقه مندان منتشر شد.

 

الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ وَ اولاد المعصومین

با سلام به امام زمان و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، رهبر مسلمین جهان و سلام به محضر شما عزیزان و عرض تبریک و تهنیت عیدالله اکبر غدیرخم و بنا به قولی میلاد مقدس حضرت اباالحسن موسی بن جعفر (سلام الله علیه)

و عن علی(علیه السلام)( لَتَعْطِفَنَّ الدُّنْيَا عَلَيْنَا بَعْدَ شِمَاسِهَا، عَطْفَ الضَّرُوسِ عَلَى وَلَدِهَ)[۱] ، بالاخره دنیا همین است، دنیا یک چیز خارجی نیست، او عالم است، دنیا در درون خود ما است.

دنیا با حق کنار نیامد، دنیا با پیغمبران کنار نیامد یعنی هوای نفسانی ما، دنیا با حضرت امیرالمومنین علی(علیه السلام) کنار نیامد، خیلی بی مهری کرد، در این جمله شریفه تشبیه فرمودند به شتر بدخویی که نسبت به فرزندش که می بایست مهر کند، قهر می کند، خب بله بخشی از نیاز، نیاز فرزند است به مادر اما تمام این نیست، بخشی هم نیاز مادر است به فرزند خودش، این شتر که نسبت به ولد خودش بی محبتی می کند، قبول نمی کند، نمی پذیرد، یک فاصله ای طول می کشد تا شیر زیاد به پستانش می ریزد و لحظه به لحظه این فشار زیاد می آید به طوریکه دیگر برایش قابل تحمل نیست ناچار است به فرزندش برگردد تا از این سختی راحت شود.

دنیا به امام علی(علیه السلام) خیلی بی مهری کرد، خب ملاحظه می فرمایید شرایطی که در جهان اسلام پیش آمد و هنوز هم دنباله اش هست این ذلت هایی که امروز به اسم مسلمان ها متحمل می شوند که صلیبی ها و یهودی ها و صهیونیست ها بر همه امورشان بر مالشان بر جانشان بر ناموسشان بر خونشان مسلط هستند و هر چه دلشان می خواهد انجام می دهند تازه می گویند این گاو شیرده ما است، هر وقت خواستیم ذبحش می کنیم، از این سخت تر؟ در دنیا هیچ چیز بی علت نیست، دنیا دنیای علل و اسباب است، چرا چنین شده؟ چون مقدماتش چطور فراهم شده است.

خدای متعال به رسول گرامش(ص) در وحی توصیه فرمود که این پیام را به این مردم برساند، پیام چی؟ مودت اهل بیت(علیه السلام)، دیگر وحی است، حالا این مودت اهلبیت یک چیزی نیست که به اهلبیت(علیه السلام) برگردد، به خود جامعه بر می گردد، اهلبیت(علیه السلام) به ما نیازی نداشتند، ندارند، انسان کامل هستند، انسان کامل که نیازی ندارد، هر چه هم که برایش پیش بیاید او در مقام رضا است، برای او تمامش اجر است، مردم نیاز داشتند به مودت اهلبیت(علیه السلام) (قُل لا أَسأَلُكُم عَلَيهِ أَجرًا إِلَّا المَوَدَّةَ فِي القُربى)[۲]، خب اینکه انجام نشد، اینکه قرآن است چرا انجام نشد؟ مسلمان ها که مدعی هستند که ما به قرآن عمل می کنیم، نه تنها انجام نشد، بی مهری تا جایی بود که از روز رحلت پیغمبر اکرم(ص) تا به امروز و در پیچ و خم های سیاه تاریخ اصلا قتل عام فرزندان پیغمبر و اهل بیت یک چیز رایج بود، همانگونه که نسبت به دوستداران اهلبیت اینگونه بود، قضیه که تنها قضیه کربلا نبود، از ساعت رحلت پیغمبر(ص) شروع شده و آنچه که در خاندان اهلبیت انجام شده، آنچه که نسبت به امام علی(علیه السلام)، نسبت به امام مجتبی(علیه السلام)، نسبت به کربلا و بعد از کربلا، دشمنان درجه یک پیغمبر اکرم را آوردند متصدی امور مسلمان ها کردند و آن ها دیگر چیزی باقی نگذاشتند.

این همه وصایای پیغمبر چه شد، اصولا مسئله سنت پیغمبر و مسئله حدیث و همچنین سیره پیغمبر اکرم، این ها را که مسلمان ها حفظ نکردند، نه تنها حفظ نکردند، ممنوع کردند یعنی به گونه ای شد که احادیث پیغمبر که مکتوب بود سوختند و بعد هم قدغن کردند، تا کی؟ تا حدود ۹۰ سال بعد، دوران عمر بن عبدالعزیز، او هم دستورش را داد ولی اجرا نشد، دستور داد که احادیث پیغمبر(ص) را جمع آوری کنید بعد از ۹۰ سال حالا ما برو جمع آوری کن، او را هم که کشتند، نگذاشتند، دو سال و خرده ای بیشتر نبود، البته در آن دو سال و خرده ای یک کارهایی کرد.

اهانت به امیرالمومنین علی(علیه السلام) در خطبه های نماز و روی منبرها یک چیز رایج و بخشنامه بود، از زمان معاویه بخشنامه شده بود، مسلمان ها این کار را کردند، بی مهری بیشتر از این؟ عمر بن عبدالعزیز هم پدرش جزو خطبا بود، بسیار خطیب بلیغی بود و خیلی خوب صحبت می کرد، عمر بن عبدالعزیز کودک بود از پدرش یک سوال کرد گفت بابا شما خطبه ها را خیلی خوب می خوانید، اما پایان خطبه ها زبانتان لکنت می گیرد، چه رمزی دارد، پایان خطبه ها چه بود؟ اهانت به امیرالمومنین علی(علیه السلام)، گفت پسرم جهتش این است که من آن حرف هایی که در خطبه می گویم به آن معتقد هستم اما وقتی اهانت به اهل بیت می شود، به اصحاب کساء می شود، به علی بن ابیطالب(علیه السلام) می شود، این ها دیگر بخشنامه و زورکی است و به آن معتقد نیستم، زبانم گیر می کند، این یکی از جاهایی است که این کودک را آماده کرد برای بیداری، مورد دیگرش هم استادش بود که در یک جریانی که این کودک بازی می کرد و از همان حرف هایی که رایج کرده بودند بنی امیه و بنی مروان استاد از او یک سوالی کرد که بیدار شد، حالا بعد از اینکه خلیفه شد دستور داد که فدک را به فرزندان حضرت زهرا(سلام الله علیها) برگردانند، چند تا دستور داد، یکی هم همین مسئله بود، اینکه چرا احادیث پیغمبر ممنوع است ولی خوب این شیوه را نمی پسندیدند، او را از میان برداشتند، دو سال و خورده ای بود، مسئله هم اجرا نشد، تا کی؟ تا حدود ۱۵۰ سال، ۱۵۰ سال گذشت بعد آقایان به فکر افتادند که ببینند پیغمبر چه گفته است، نمی خواهد ۱۵۰ سال باشد، حالا شما ۳۵ سال از دوران امام خمینی(ره) گذشته، خود شما امام را دیدید، در رسانه ها صحبت کردید، از جملات امام برای من یک کتابچه بنویسید، از آن چیزی که مکتوب نیست، می شود؟ بعد از ۱۵۰ سال بگویند پیغمبر اینطور فرموده، این کارهای ما انسان ها چقدر رسوا است، این در حالی است که در متن قرآن به پیامبر دستور داده شده که ما این کتاب، این قرآن را به تو نازل کردیم که چرا؟ (لتبین للناس)[۳]، این قرآن کلام خدا را شما باید برای مردم باز کنید، چطور شد به این آیه عمل نشد، اگر به این آیه عمل می شد باید به تمام آنچه که پیغمبر فرموده باید این ها چه نسبت به قرآن چه نسبت به اهل بیت، این ها باید حفظ می شد، چرا حفظ نشد؟ ببینید که این ها هر یک به جای خودش تحقیقا بحث دارد، این در حالی بود که احادیث پیغمبر ممنوع بود اما جعل حدیث ممنوع نبود، این را مستند تاریخی دارم می گویم، معاویه بخشنامه می کرد، به آن هایی که جعل حدیث می کردند امتیاز می دادند، دروغگوها به اسم پیغمبر حدیث می نوشتند، آن ممنوع نبود، هر چه بیشتر اهانت به علی(علیه السلام)، جایزه اش زیادتر، مسئله اینطور گذشته، آن وقت تازه ذدر این ها که خلاصه نمی شد، کسانی که به نحوی علاقه به اهلی بیت نشان می دادند همان و جدا کردن سرشان همان، حالا آن یزید چه کرد قبل از آن معاویه چه کرد، بعد از آن دیگران چه کردند، این را اسمش را گذاشتند جامعه اسلامی، در سه سال که این ننگ یزید بود، فرزندان پیغمبر را قتل عام کرد بعد به مدینه حمله کرد، جان و مال و ناموس مردم را کلا حلال کرد، عجب مسلمان هایی بودند و بعد هم حمله کردند خانه کعبه را با منجنیق خراب کردند، تازه بعد از آن که بنی مروان آمدند اگر کسی علاقه به اهل بیت داشت او را می کشتند، اگر کسی اسمش علی بود، یک روزی هم یک کسی آمد پیش همان نماینه خلیفه مروانی در حجاز و عراق و گفت من پدر و مادرم را عاق می کنم، این فرزند به حجاج بن یوسف گفت من پدر و مادرم را عاق می کنم به جهت اینکه اسم مرا علی گذاشتند، یک جایزه زیادی هم دریافت کرد.

حجاج بن یوسف شمشیرش آماده بود و هر روز می کشت، هر روز، تازه این ها بنی مروان وبدند، بعد که بنی عباس آمدند بدتر از بنی امیه بودند، دیگر بس بود که مشخص شود کسی از فرزندان امام علی(علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) است، شکنجه می کردند، می کشتند، در چاه می انداختند، لای دیوار می کردند، حالا مجدد بگویید (قُل لا أَسأَلُكُم عَلَيهِ أَجرًا إِلَّا المَوَدَّةَ فِي القُربى)[۴] این بوده است نتیجه آن  هم همین که مشاهده می کنید در طول تاریخ نتیجه آن همین است یعنی نتیجه نامسلمانی این است که مشرکین و کفار بر مسلمان ها غالب می شوند، جان و مالشان را می برند، این ها از دور نگاه می کنند، همین که مشاهده می کنید، تازه با یهودی ها با هم کنار می آیند علیه اسلام و مسلمین، این ها لازمه آن است، این ها درد نیست؟ یعنی آن هایی که اسمشان را مسلمان می گذارند مشکل این ها حتی از همان صلیبی ها و یهودی ها بدتر است به دلیل اینکه این ها دارند اجرا می کنند دستورات آن ها را و الا از دست آن ها کاری ساخته نیست، مسلمان ها اگر متحد شوند و در چارچوبه های اسلام عمل کنند آن ها کاره ای نیستند، آنچه را که به هر حال کفار و مشرکین بر مسلمین غالب دارد به اصطلاح ستون پنجم است که به اسم مسلمان هم هست و نماز هم می خواند.

در این روایتی که از امام علی(علیه السلام) آمده این است که این دنیا و نفوس شما مردم، این هوای نفس که عدالت را نمی پذیرد و هر کس دنبال منافع خودش است، عدالت را نمی پذیرد، عدالت راه وسیعی است که همه در آن می گنجند، هر کس هم به سهم خودش می رسد و خدا هم طوری آفریده که هیچ چیزی کم نیست، (آتَاكُمْ مِنْ كُلِّ مَا سَأَلْتُمُوهُ، أَ لَمْ نَجْعَلِ الْأَرْضَ كِفاتاً)[۵]، منتهی وقتی عدالت از بین رفت سیستم عدالت قانون است، همه تشکیلات فیزیکی و متافیزیکی و انواع و اقسام مسائل سخت افزاری و نرم افزاری مبتنی بر قانون عدل است.

همه پیغمبران آمدند راه را نشان دادند بر اساس عدل، پیامبر آخرالزمان هم همینطور، خاندان اهلبیت هم تمام حرفشان حرف پیغمبران است، قانون عدل، آن هایی که زیاده طلب هستند، آن هایی که خودخواه هستند قانون عدل را نمی پذیرند، ممکن است اسم هایشان فرق کند اما تفکر همان تفکر است.

قارون برای خودش یک فکر خاصی دارد، همین الان هم فکر قارونی هست، فرعون برای خودش فکر خاصی دارد، او عدالت نمی پذیرد، هامان فکر خاصی دارد، همه این ها الان هست، اشخاصش فرق می کند اما اندیشه همان اندیشه است، بدترین نوعش هم لیبرال دموکراسی است که با این تشکیلات بشر را امروز به چه روز نشانده است، تمام جهان را کرده یک زندان با شکنجه همینی که می بینید، هیچ جا سر پا نمی ماند، دیگر ظهر و شب و عرض باشد که صبح، رسانه های جهانی هم همان مشت نمونه خرواری که نشان می دهد ببین چه خبر است، حالا کرونا یک گوشه اش است.

دقیقه ای ۱۱ نفر از گرسنگی می میرد در این دنیای پرادعا تا آن هایی که از تشنگی می میرند تا آن هایی که با علل و عوامل دیگر در بمباران ها و حمله ها و هجوم ها و فتنه ها و جنگ ها این ها چرا اینطور حاصل شده؟ به جهت اینکه عدالت از بین رفته، آن روایت امام علی(علیه السلام) معنیش همین است که شما که عدل و قانون و حق را نمی پذیرید خب نپذیرید، انسان مختار آفریده شده اما توجه داشته باشید که شما اگر به طمع منافعتان آمدید منافع همه شما به درد کشیده می شود، همین دردهایی که امروز می بینید، این ها لازمه همان است دیگر یعنی هر نوع اندیشه است.

دشمنی های داخلی و خارجی هم که با نظام مقدس جمهوری اسلامی است که انقلاب ما اسلام ما است اما آنچه که اجرا می شود نه انقلاب است نه اسلام چرا نمی گذارند، این ها برای خودشان این را خطر می دانند همانطور که آن موقع اینطور بوده، اینطور نیست که یک عده بگذارند شیعیان علی بن ابیطالب(علیه السلام) بتوانند عدالت را اجرا کنند، اگر عدالت را اجرا کنند این سمبل می شود و دنیا از زیر قدرتشان در می آید، الان هم همان است و لذاست که مسلمان های شیعه را می کشتند، محب اهلبیت را می کشتند، کسی نام اهلبیت می داشت می کشتند، الان هم تمام این تشکیلات و تشریفات شرک و کفر و نفاقی که با هم جمع شدند و علیه نظام جمهوری اسلامی توطئه می کنند و مسلمان ها را می بینید به چه شرایطی قرار دادند، این ها که به وسیله خودشان انجام می شود، خودشان که بدتر از کافر هستند به جهت اینکه مجری برنامه آن ها هستند، آیا آل سعود احکام دین را اجرا می کنند یا به دستورات ترامپ و بایدن را؟ در کشورهای دیگر این ها پیروی از که می کنند، از اسلام می کنند یا از یک عده طواغیت یا از صهیونیست ها؟ این ها الان قبلا پشت پرده بود الان ارتباطشان با صهیونیست ها الانیه شده و با آن ها در کشورهای اسلامی به هر حال توطن می دهند، آنها را می پذیرند و توطن می دهند، در اختیارشان قرار می دهند در حالیست که مسلمان ها را می کشند، یک جا از شرشان ایمن نیست، حالا آن یمنش، آن افغانستانش، آن پاکستانش، فلسطین مظلومش، لبنان مظلومش، عراقش، سوریه اش، تا هر جایی، آن دردهایی که امام علی(علیه السلام) فرمود این ها است و این دردها تنها شامل به اسم مسلمان ها نیست چون اسلام که مال یک عده خاصی نیست، مال کشور خاصی نیست، اگر اسلام می بود، اگر عدالت می بود همه انسان های روی کره زمین راحت بودند، الان هم برای همه ناراحتی است و مشاهده می کنید خود مردم کشورهای غربی از بدبخت ترین افراد هستند به جهت اینکه مستقیما زیر چکمه های استبداد همین اروپا هستند، همین چند روز قبل در جنوب فرانسه یک نقاش آمد یک کاریکاتور کشید از این ماکرون، این چقدر خبیث است، آمد از او یک کاریکاتور کشید در قیافه هیتلر، داد ماکرون در آمد و از او شکایت کرد، او جواب خوبی داد، جوابش اینکه گفت خب همین چندی قبل در فرانسه در یک کاریکاتور به پیغمبر آخرالزمان اهانت شد خودت آمدی سخنرانی کردی و گفتی که این جزو آزادی بیان است، چطور شد اهانت به پیغمبران آزادی بیان است اما کاریکاتور تو آزادی بیان نیست، ببین ملت خودشان از شرشان در امان نیستند، اینجا است که حالا این رمز اصلی این ویروس جدید چیست خدا می داند که بعدها کشف خواهد شد که ایا این کرونا واقعا طبیعی است یا اینکه نه آزمایشگاهی است، دو سه شب قبل اخبار ضمن اینکه انواع و اقسام مسائل کرونایی را می گفت، گفت این یک طرف قضیه است، بعد از بعضی شرکت ها که از وجود این کرونا چه سودهای کلانی بردند گفت این هم هست، تنها این نیست، بالاخره هم بهداشتی و درمانی است، هم سیاسی است، هم اقتصادی است، حالا هر چه هست خدا می داند، بعدها کشف خواهد شد اما چه طبیعی باشد و چه ویروس آزمایشگاهی باشد بالاخره برای بشر پیش آوردند، هر هفته هم این جهش پیدا می کند یک روز ایتالیایی، یک روز هندی می شود، یک روز دلتا می شود، همینی که می بینید، بشر را به چه روز نشاندند، این ها در حال حاضر به خاطزر ویروس گرونا برنامه ها از مکه مکرمه و عتبات عالیات و اربعین و از زیارت ائمه و از نماز جمعه و جماعت و از همه این ها چه کار کرد؟ بالاخره این ها دستاوردهایی است که وجود دارد برای آن ها  و این را نباید از آن غافل شد که تنها یک مسئله بهداشتی نیست و در کنارش خیلی مسائل دیگر است.

این ویروس با این شرایطی که یبه هر حال آمده از جمله اربعین را تعطیل کرده، گفتم تنها اربعین نیست اما اربعین به عنوان یک سمبل عدالت که از خود کشورهای غربی و باقی جهان اربعین را ان شاء الله رفع شود مردم خواهند آمد، کربلا، اربعین حسینی چه خبر است؟

آن فشارهایی که امام علی(علیه اسلام) فرمود چنان فشار بده به شما این عدالت ستیزی شما که ناچار شوید به در خانه ما برگردید، گفتم، الان این ویروس نمی گذارد اما ان شاء الله این رفع خواهد شد، مردم باز هم می ایند برای عدالت، این دیگر مربوط به شیعه نیست، مربوط به انسان ها است، مسلک و دین و مذهب خاص هر چه دارند، حتی آن اسقف یا کشیش می آید در می اید در کربلا آن صلیبش را می اندازد و سر به سجده می رود می گوید ذبیح فرات در کتب ما آمده و او حسین(علیه السلام) است، عدالت می خواهند، همان فشاری که امام علی(علیه السلام) فرمود و این جزو اخبار غیبیه امام علی(علیه السلام) است مانند بقیه فرمایشاتشان که فرمودند ما کجا و شناخت علی کجا، ما خیلی کوچکیم و اصلا اهلیت ورود به این مسائل را نداریم ولی یکی از آن مواردی که در اخبار غیبیه امام علی(علیه السلام) آمده و ما امروز لمس می کنیم نه تنها می شنویم، لازمه آن دوری از اهلبیت و آنی که عزت مومنین بود و به ذلت مسلمان ها کشیده شده دوری از اهلبیت است و ضررش هم جهانی شده حتی بر غیر مسلمان، کسانی هم که امروز انگیزه عدالت دارند و کربلای حسین(علیه السلام)  و اربعین حسین(علیه السلام) سمبل عدالت است از سراسر جهان می آیند و منحصر در سی میلیون نفری که به کربلا می روند نیست، در شهرها و کشورهای خودشان به هر حال مردم اربعین را بزرگ می دانند، اخبار غیبیه امام علی(علیه السلام) است، فشارها موجب این شده، آیت الله العظمی بهجت فرمود که مردم جهان حضرت صاحب الزمان(علیه السلام) را به حسین(علیه السلام) می شناسند، آن هایی که عدالت خواه هستند به حسین(علیه السلام) در اربعین می آیند در کربلا جمع می شوند ولی انتظار همه بر این است که مصلح بیاید و مصلح امام مهدی(علیه السلام) است.

مردم امام مهدی(عج) را به امام حسین(علیه السلام) می شناسند، حالا ما در یک آزمایش بزرگ هستیم ولاتفسدوا فی الارض بعد اصلاحها، فرصت خوبی پیش آمده که بتوانیم آن سمبل عدالت در حد بشری خودمان حمایت کنیم آن شرایط امروز ایران اسلامی است، دنیا هم متوجه این هست، دشمنان عدالت هم ناراحت هستند و آن این است که حالا هر چه هستیم، هر که هستیم به هر حال دیدید نفوذ چه کرد، دیدید ناکارآمدی ها چه کرد، دیدید که بی عدالتی ها چه کرد، دیدید که خودمان از خودمان شرمنده شدیم و جرم اینکه آبروی انقلاب را بردیم، آبروی اسلام را بردیم، این به هر حال بی عدالتی ها، این گرانی ها، این گران فروشی ها، این تقلب ها، حالا برگردیم به صدر انقلاب، امروز شرایطی داریم برگردیم به صدر انقلاب از سر نو بیعت کنیم ولاتفسدوا فی الارض بعد اصلاحها، هر که هستیم، هر چه هستیم، این حزب ها پاسخ نداد، این غرب پاسخ نداد، این نفوذی ها پاسخ نداد، آقا هم در فرمایشات روز قبل از غدیر فرمودند کارهای این دولت یا دولت های مشابهش دیگر درس عبرت شد و آن این است که با بیگانه نمی شود مشکل کشور را حل کرد، هر که هستیم، هر چه هستیم، دنبال هر حزبی رفتیم اشتباه کردیم، دنبال به هر حال تقلب رفتیم، دنبال خدعه رفتیم، دنبال گران فروشی رفتیم، دنبال پول نجومی رفتیم، دنبال اختلاس رفتیم، این ها اشتباه است، این ها اشتباه بزرگ است، همه چیز را به باد می دهد، برگردیم و مثل روزی که امام آمد و همه الحمدلله با امام بیعت کردند این انگیزه در مردم ما هست منتها مسئولین باید طوری عمل کنند تا مردم بتوانند عدالت را تحمل کند.

وقتی طوری انجام می دهند که یک عده غرق پول حرام می شوند و دیگر فرصت دین ندارند یک عده هم گرسنه هستند و فرصت دین ندارند، این ها دیگر اتفاق نیست، این ها پروژه است انجام می شود، حالا یک فرصت توبه خدا به ما داده (وَإِنْ عُدْتُمْ عُدْنَا)[۶]، اگر دوباره تخلف کنی دیگر معلوم نیست سر ما چه در بیاید، دنیا و آخرت ما به باد می رود.

امروز روزی است که باید در جهت عدالت بکوشیم، خود ما عادل شویم، صحبت ما عادلانه باشد، عمل ما عادلانه باشد، سعی کنیم از این فرصت همانطور که آقا با الهاماتی که خدا به قلب مبارکش می کند و عنایات امام زمان(علیه السلام) که به ایشون هست به هر حال در انتظار یک دولت اسلامی، فرمودند انقلاب کردیم، نهضت کردیم ، پیروز شدیم، نظام اسلامی انجام شده و دولت اسلامی انجام بشود، تحمل کنیم، صبر کنیم، راه عدالت را پیش بگیریم و بعد جامعه عزیز ما در سرپرستی یک دولت اسلامی، همین چندی قبل بود من در خبرنامه ها به نظرم بود دیدم که در خارج عرض باشد که یک نظرسنجی علمی کرده بودند گفته بودند هنوز در ایران ۹۵ درصد در باطنشان طرفدار انقلاب هستند، خیلی مسئله عجیبی است، خدا خیر بدهد به این مردم اما گفتم باید دولت اسلامی بشود، این طرحی است که خود آقا فرموده، یعنی دولت مربی جامعه هست، وقتی خود دولت خرابکاری می کند مردم بیچاره چه کار کنند؟ باید دولت اسلامی در این مقطع به وجود بیاید تا دولت دلسوزی کند و طرح و برنامه ها را طوری بریزد که مردم به اصلشان برگردند، هر که او خود بازماند از اصل خویش بازجوید روزگار وصل خویش، این بچه های مسلمان، این بچه های انقلابی، این مردم شریف، این انقلابشان که برایش خون دادند، جان دادند، فداکاری کردند، به انقلابشان برگردند، فرصت داشته باشند عمل کنند و نتیجتاً جامعه اسلامی پیش بیاید، جامعه اسلامی که پیش آمد آن موقع می توانیم از تمدن اسلامی حرف بزنیم اما در این بلبشویی که از نفوذ و نفاق و نمی دانم منافع شخصی و منافع گروهی که دیگر نمی شود، کدام تمدن؟ اینکه وحشی گری است که ما در کنار این سرمایه گزاری بزرگی که از خون شهداست دنبال منافع شخصی خودمان باشیم و حال آنکه اگر به عدالت عمل شود همه را کافی است، اگر ما بتوانیم به عنوان یک سمبل آنچه که در اسلام است، آنچه که در انقلاب است، آنچه که از اهلبیت به ما رسیده عمل کنیم، دنیا طرفدار ما است همانطور که اگر خلاف کنیم نه تنها بالاخره آن ها بلکه خود ما خودمان را از بین خواهیم برد، این را بدانید، در عذاقب الهی گرفتار خواهیم شد.

و نعوذ بالله من شرور انفسنا و سیئات اعمالنا

موفق و موید باشید، صلوات بفرستید

 

[۱] .حکمت ۲۰۹ نهج البلاغه

[۲] .آیه ۲۳ شوری

[۳] .آیه ۴۴ نحل

[۴] .آیه ۲۳ شوری

[۵] .آیه ۲۵ مرسلات

[۶] .آیه ۸ اسراء

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *