خانه / درس اخلاق / امام جمعه بیرجند: هر انسان عدالت خواهی حسین علیه السلام را به عنوان سمبل عدالت در دنیای دیروز و امروز قبول دارد

امام جمعه بیرجند: هر انسان عدالت خواهی حسین علیه السلام را به عنوان سمبل عدالت در دنیای دیروز و امروز قبول دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در هر کجای این عالم اگر انسانی عدالت خواه باشد، حسین علیه السلام را به عنوان سمبل عدالت در دنیای دیروز و امروز می پذیرد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در جمع فرماندهان و کارکنان سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی اظهار کرد: از رسول اکرم(ص) نقل شده است که “امت یهود بر ۷۱ فرقه، امت مسیح بر ۷۲ فرقه و امت من بر ۷۳ گروه تقسیم خواهند شد که یک گروه آن بر حق است و باقی همه بر باطل”، بحث سند حدیث موضوع جدایی است اما می توان آن را از جهت دلالت بر سه مبنا عقلانی، وحیانی و میدانی مورد بررسی قرار داد.

 

وی افزود: اصل مطلب درست است چون از نظر عقلی هر واقعیتی جز یکی نمی تواند باشد، لذا دین خدا واحد است و “انّ الدین عندالله الاسلام” یعنی تسلیم حق شدن و لازمه آن واقعیت و شناختن و تسلیم واقعیت شدن است، و این به هیچ وجه قابل تکرار نیست، لذا هر چه خارج از آن یکی باشد باطل است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه واقع گرایی اصلی در دین است گفت: از نظر وحیانی نیز اینگونه است و هر جا فردی به هر نحوی از جمله کار سیاسی، اجتماعی، مذهبی و… از حق روی برگرداند به دنبال باطل حرکت کرده است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه ایمان، یعنی ایجاد امنیت، خاطر نشان کرد: انسانی که بر اساس فطرت و عقل در معرفت و شناخت حقایق از طرق لازم از جمله عقل، علم، کشف، عرفان و وحی، واقعیت را کشف کند، هم اندیشه‌اش را از همه‌ی ضررهای احتمالی خارج و برای آن ایجاد امنیت می کند و هم در جهت اعمال، رفتار و اخلاقش پیش می رود.
وی ادامه داد: اگرچه از دین و مذهب و… حرف می زنیم اما این اسماء دردی را دوا نمی کند بلکه آنچه واقعیت دارد ایمانی است که لفظی نباشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: عدل قانونی در نظام خلقت است و به هیچ نحوی نمی‌شود آن را نادیده گرفت و در تکوین و تشریع نیز اینگونه است، حال چطور می‌شود کسانی چه در گذشته و چه حال، ادعای دین کنند آن هم از راه ظلم، اینگونه ادعایی هم در لفظ و هم با نظام هستی تناقض دارد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه ممکن نیست کسی از راه ظلم به دین خدا برسد، گفت: آنهایی که در مبنا ظلم و ظالم را پذیرفته اند، نمی توانند، پیرو دین و مذهب باشند.
وی ادامه داد: در هر کجا و در هر چیزی و به هر اسمی، حال میخواهد مسلمان، مسیحی و… باشد اگر سیستم ظلم را بپذیرد از ریشه باطل و قابل قبول نیست، در خیلی جاها نیز سیستم، ظلم را نپذیرفته اما خود شخص از سیستم تعدی می کند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: در صحنه ی میدانی آنهایی که مسلمان نیستند و یا مسلمان هستند و فرقه دیگری دارند به حضرت علی(علیه السلام) افتخار می کنند به گونه ای که جرج جرداق مسیحی کتاب “صوت العداله الانسانیه ” خود را به حضرت علی(علیه السلام) اختصاص می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: ایمان واقعی که امنیت می دهد در دنیا و آخرت و در هر پست و مقامی، آنجایی است که ظلم را نپذیرد نه در کار خود و نه در کار دیگران، چنین کسی ایمانش صادق است.
وی افزود: اگر امروز جریان ظلم و عدل به عنوان دوقطب در کره زمین مطرح می شوند، دیگر حساب مسلمان، شیعه، سنی، یهودی، نصرانی، مسیحی و… نیست بلکه در هر کجای این عالم اگر انسانی عدالت خواه باشد، حسین علیه السلام را به عنوان سمبل عدالت در دنیای دیروز و امروز می پذیرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز در هر گوشه ای از دنیا که ظلمی صورت می گیرد انتظار حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را می کشند تا بیاید و عدالت را حکم فرما کند، گفت: بدترین دشمنان ما که همان صهیونیست است، به خاطر اینکه به صورت علمی در مبارزات خود با شیعه، دستش پر باشد، برای هر یک از ائمه اطهار یک کارشناس دینی گذاشته است، اما شخص صهیونیستی که متخصص شناسایی امام محمدباقر علیه السلام است، گفته ” ما که دشمن هستیم اما اگر بخواهیم در خصوص امام محمد باقر علیه السلام حرفی بزنیم باید گفت که انسانی با این کمالات در تاریخ وجود نداشته است.”
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: دشمنان به طرق مختلف دشمنی می کنند اما با همه دشمنی خود می بینید که نظرشان نسبت به بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر فرزانه انقلاب چیست، لذا خود دشمن قبول دارد که این انقلاب بر پایه عقل و عدل است و کارهایش بر اساس منطق است.

 

وی با بیان اینکه از نظر عقلانی و میدانی همگان اتفاق نظر دارند، آنهایی که خلاف نکرده اند ائمه اطهار بوده اند، گفت: فلسفه وجود تمامی پیغمبران این بوده است که انسان جایگاه اصلی خود را که همان عدل است پیدا کند و به آن برسد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید حواسمان جمع باشد که مغرور نشویم ادامه داد: مسئله عدل اقتصادی اگرچه مهم است اما یک جزء است و اصل این است که خود انسان در جایگاه عدالت قرار گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: در نظام هستی هر چیزی جایی دارد و انسان به عنوان اشرف مخلوقات نیز دارای جایگاهی است که همان عدل است.

 

وی در پایان گفت: به ما چنین توفیقی حاصل شده که خدا ما را به منبع حق وصل کرده لذا حواسمان جمع باشد که آن را ارزان نفروشیم.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *