خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اعتیاد به فضای مجازی جوانان و جامعه را تهدید می کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اعتیاد به فضای مجازی جوانان و جامعه را تهدید می کند

 حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فضای مجازی از اعتیادهایی است که به شدت جوانان و مردم را تهدید می‌کند، گفت: از اعضای علمی و مشورتی شورای فرهنگ عمومی استان انتظار است مصلح شهر خود باشندو طرح مناسب ارائه و اجرا کنند.

به گزارش روابط عمومی دفترحجت الاسلام والمسلمین نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری شبستان از بیرجندحجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی شامگاه (۲۶ آذر) در نشست اعضای گروه هماهنگی و برنامه‌ریزی شورای فرهنگ عمومی خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: امام علی علیه السلام بر اساس روایتی به تبیین آخرالزمان و نشانه هاى ظهور حضرت مهدى(علیه السلام) می پردازد.

وی افزود: براساس این روایت مردم به هفت طبقه تقسیم می شوند که در هر کدام آن چارچوبه فرهنگی در هر تاریخی مشخص می‌شود و تاریخ طبقه هفتم به زمان معاصر ما است به جهتی که پایان تاریخی که حضرت از طبقه ششم بیان می‌کنند تقریباً تا قرن هفدهم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مردم طبقه هفتم اهل حیله، جنگ، فریب و خدعه، فسق‌، پشت کردن به همدیگر و بردن از یکدیگرند، کینه همدیگر را در دل می‌گیرند و با اسباب بازی‌های بزرگ بازی می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه دوران صنعتی، و جنگ از شاخصه های مردم طبقه هفتم است، ادامه داد: جنگ همیشه همراه زندگی بشر بوده اما به هر حال اصالت با مسائل دیگری بوده، خود جنگ موضوعیت نداشته اما در این قرن جنگ موضوعیت دارد.

به گفته وی براساس این روایت حیله‌گری یکی دیگر از شاخص های مردم آخرالزمان است، عنوان کرد: البته اسمش را سیاست می‌گذارند در حالی که سیاست به این معنی نیست و اصل سیاست به تدبیر است و امام علی علیه السلام می‌فرماید «بهترین سیاست عدالت است».

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید امور به گونه ای تنظیم شود که محصولش عدالت باشد، بیان کرد: بنابراین اصل سیاست به معنی مکر و غدر نیست و لباسی است که به تقوا بر قامت اولیا الله دوخته شده است اما ظرفیت نداریم و تا به یک مسئولیتی می‌رسیم خرابش می‌کنیم چون نفسانیات داریم.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی فسق و جدا شدن از یکدیگر را از دیگر شاخص های مردم طبقه هفتم دانست و گفت: فسق یعنی از چارچوبه اصلی انسانیت، عقل و شرف و غیرت خارج شدن و در این قرن فسق به عنوان یک فرهنگ فعال شناسایی می‌شود.

وی به وجود کارهای لهو و سرگرمی‌های تضییع کننده وقت که موجب انحراف انسان‌ها در این دوران است اشاره کرد و افزود: همین که اکنون هر خانواده‌ای به آن گیر افتاده است و یکی از اعتیادهایی که به شدت جوانان و مردم را تهدید می کند، اعتیاد به بازهای رایانه ای و فضای مجازی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: زندگی بشر اگر در راه هدف انسانی باشد این همه تشکیلات لازم ندارد اما اکنون خود و هدفمان را گم کرده ایم.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با بیان اینکه جامعه ما بسیار غنی است اما متاسفانه ثروت‌ها در گوشه ای جمع و به بازی مصرف می شود و عده ای نان خوردن ندارند، افزود: شهرها و کشورها به سادگی ویران می شود و این ها از پیشگویی های امام علی علیه السلام برای زمان ما و این دوران است که به قیام حضرت مهدی(عج) متصل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین مؤلفه انتظار؛ سنخیت داشتن با حضرت مهدی(عج) است، اظهار کرد: از شما نیز انتظار می رود که با ارائه برنامه و طرح و اجرای آن مصلح خانه و شهر خود باشید و کسانی که پیش از ظهور حضرت مهدی(عج) در جهت اصلاح نوع بشر و مبارزه با فساد عمل کنند مقامشان بالاتر از کسانی است که بعد از ظهور بیایند و در شرایط مساعد انسان‌های خوبی باشند.  

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به اعضای مشورتی و علمی شورای فرهنگ عمومی بیان داشت: کار شما بسیار ارزشمند است و این استان ویژگی‌های خاص خود را دارد؛ امیدواریم با کارشناسی و طرح های شما برنامه ها موفق باشند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *