خانه / متن بیانات / سیاسی / مشروح بیانات/آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با مدیران کل سابق و جدید صدا و سیمای خراسان جنوبی

مشروح بیانات/آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با مدیران کل سابق و جدید صدا و سیمای خراسان جنوبی

پیوندهای مرتبط عکس   خبر    فیلم

 

متن بیانات آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان با مدیران کل سابق و جدید صدا و سیمای خراسان جنوبی مورخ یکشنبه ۵/آذر/۱۳۹۶

 

با سلام به امام زمان (عج) و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، رهبر مسلمین جهان و سلام مجدد به محضر شما عزیزان.

در آستانه شهادت امام حسن عسکری علیه السلام عرض تسلیت دارم. از دیدار و گفتار شما بهره بردم. دوران مسئولیت ها، دوران فرصت هایی است. آزمایش های بزرگی است. در هر جایی و به هر نسبتی یک روزی انسان مسئولیتی را می گیرد و یک روزی مسئولیتی را واگذار می‌کند و این طبیعی است. « غرض نقشی است کز ما باز ماند/که هستی را نمی بینم بقایی/ مگر صاحبدلی روزی به رحمت/ کند در کار درویشان دعایی»۱.

ان شاالله خیر است و مدیرت جدیدی که امروز در صدا و سیمای جمهوری اسلامی در استان خراسان جنوبی، خدا را شکر می کنیم. اگر چه حضوری خدمت شما نرسیدم اما همواره دوستان از خوبی ها و توفیقات شما گفتند. ضمن اینکه خانواده معظم شما هدیه ای به انقلاب تقدیم کردند که ان شاالله مورد قبول خداوند بزرگ است؛ خانواده معظم شهید هستید.

پیداست، همان طور که شما اشاره کردید و توقع ما هم بیشتر از آن نیست. وقتی می گویم رسانه ملی، خودش پیام دارد، رسانه ملی است. آنچه که باید در رسانه ملی منظور شود منافع ملت است، خیر ملت است و رشد ملت است. همانطور که جامعه انسانی نیازهای گوناگونی دارد. انواع مسائل اقتصادی، یکی خوراک تهیه می کند، یکی پوشاک تهیه می کند، یکی مسکن تهیه می کند، یک مسائل رفاهی تهیه می کند. بالاخره همه اینها کالایی را برای جامعه عرضه می دارند، به جامعه خدمت می کند. دانشگاه و حوزه، گره های علمی را باز می‌کند، گره های فلسفی را باز می کند و گره های عقیدتی را باز می کند. بالاخره کالاست به مردمش ارائه می دهد. و همچنین هر صنفی به نحوی دارد به جامعه یک نوع کالای مورد نیاز می دهد که مجموعه‌اش همه نیازها به وسیله همه برآورده می شود. حالا در میان این همه بسیاری از مسائل تغذیه های روحی، روانی، فکری و اندیشه از رسانه ملی به مردم خدمت می دهد که بعضی هاش خیلی ارزشمند است. البته نقاط ضعف هم است.

و همانطور که خودتان هم اشاره کردید. اگر چنانچه روی این سرمایه گذاری های بیشتری شود که هم فاخر، زیبا، پرمحتوا، اشباع کننده روح و جان مردم باشد و هم امیدوار کننده باشد. که ما در طول این ۳۰ و ۴۰ سال کم نداشتیم. آن مواردی که سرمایه گذاری شده و این کالا و جنسی که به مردم داده شده واقعاً فاخر بوده، پرمحتوا و جذاب بوده مردم خیلی استقبال کرده و می کنند. این برای همه ما درس است. چیز مهمی هم است.

امروز که در تهاجم فرهنگی قرار دارم. در غارت فرهنگی قرار داریم. در مقابل ناتوی فرهنگی قرار داریم. این غیر از نیازهای روزمره روانی، فکری، اندیشه، عقیده و اخلاق مردم، گذشته از این یک جبهه است. یک جبهه است در مقابل انواع و اقسام خطراتی که بالقوه برای جامعه است باید پاسخگو باشد.

با تشکر از مسئولیت های قبل. امروز هم « الأسماء تُنَزّل من السّماء»۲ شما هم که به هر حال آیینه دار و حمایل بالاخره اینکه حقایق را منعکس کنید. آیینه معنی اش این است دیگر. گر چه بعضی از آیینه‌ها که تولید می شود بخاطر اینکه در هنگام سرد شدن آبگینه، رعایت علمی نمی شد؛ الان از آن ها کمتر است، سابق ها زیاد بود. در آن ها یک نوسان‌هایی پیش می آمد که وقتی از آن‌ها آیینه می ساختند عوضی نشان می داد. شما جزو آن ها نیستید. شما جزو آیینه های، که دانش بنیان ساخته شده و صحیح ساخته شده. القاب از آسمان نازل می‌شود. این لقبی که خدا به شما داده که بله با این آیینه حقایق به مردم منعکس شود.

که اگر جاذبه های لازم صدا وسیما واقعاً خوب رعایت شود و هر چیزی در جای خودش و دقیقاً برابرنیازهای مردم در زوایای که اشاره کردم، تنظیم شود. در چنین صورتی می شود یک دانشگاه. آگاهی های لازم را می‌دهد. بصیرت می دهد. به هر حال این هم یک نوع‌اش است. جرأت می‌دهد، ایمان می دهد، باور می دهد و امید می دهد. این ها همه را در این زاویه باید جستجو کرد.

بنده که بضاعتی ندارم. اما از نظر اینکه فرمودید همکاری، خوب کلاً کار ما همکاری است. ما هیچ توقع فردی و شخصی الحمدالله در هیچ موضوعی از مسئولان نداریم. ولی من بضاعتی ندارم. الا اینکه در جایگاهی که ما را قرار دادند که شایسته آن هم نیستم. وقتی حضرتعالی همکاری بخواهید درخواست کارشناس می کنیم در هر موضوع خاصی که حضرتعالی خواسته باشید، همکاری کنند. این وظیفه ما است.

بسیار مچکرم. از دیدار شما فیض گرفتم. از فرمایشات شما فیض گرفتم. ان شاالله که حداکثر فرصت از این آزمایش بزرگی که امروز در این مسئولیت قرار گرفته اید، ان شاالله که از توفیق پیش از بیش  برخوردار باشید.

برای شادی ارواح طیبه شهدا، روح پاک امام امت، طول عمر وعزت رهبر فرزانه انقلاب، صلوات بفرستید.

۱- شاعر سعدی.

۲- کتاب امثال و حکم، مرحوم دهخدا،ج ، ص ۲۳۳٫

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *