خانه / تاپ خبر / آیت‌الله عبادی: راه رسیدن به خداوند دوری از هوای نفسانی است

آیت‌الله عبادی: راه رسیدن به خداوند دوری از هوای نفسانی است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: راه رسیدن به خداوند دوری از هوای نفسانی است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح امروز در جمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) بیرجند آرزو، آزادی و اراده را سه خواسته انسانی دانست و اظهار داشت: آرزو نماد یک راه نامتناهی، سیر الی الله و مقام اَن اَقُولَ کُن فَیَکُون است.
وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مردم از آزادی سخن می‌گویند، افزود: زمانی که نمی‌توانیم هواهای نفسانی خود را در جامعه کنترل کنیم مغالطه صورت می‌گیرد چراکه انسان برای رسیدن به معبود باید از هوای نفس دوری جوید و بنده معرفتی خداوند شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: آزادی، انسانیت انسانی است بنابراین آزادی‌های دیگر آزادی افراطی بوده چراکه انسان در راه رسیدن به سیر الی الله نباید هیچ مانعی او را از راه منحرف کند.
عبادی بیان داشت: آرزو مقصد انسان را منسجم می‌کند و در واقع راه انسان را مشخص کرده و آزادی رسیدن به هدف که همان تقرب الهی است.
وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه معنی قرب خداوند زمانی یا مکانی است، ادامه داد: معنی هیچ یک نیت چراکه جهان تقرب خداوند را به انسان می‌بخشد و انسان باید از این فرصت به شیوه درست در مسیر رسیدن به خداوند باید بهره ببرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی شکست، حرص، طمع، خشم، شهوت و داشتن خصومت بندگان خدا را موجب نرسیدن انسان به تقرب الهی دانست.
عبادی با اشاره به اینکه برخی انسان‌ها آزادی را در نفس اماره می‌دانند، گفت: این باور اشتباهی است که باید از جامعه اسلامی رخت بربندد زیرا آزادی به معنای صحیح خط انسانیت است که انسان با داشتن عقل، علم واطمینان به این آزادی دست می‌یابد.
وی اضافه کرد: برخی آزادی را در قانون‌شکنی، اهانت به انبیاء و کشتارهای جمعی می‌دانند و این افراد به سیر و سلوک الهی نمی‌اندیشند و در آخرت موجب عذاب خداوند قرار می‌گیرند پس باید به دنبال توشه‌ای مناسب در مسیر خداوند باشیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: آزادی انسان در مسیر خداوند است که باید در نظر داشته باشیم که دست از خصومت، خشم، شهوت،حرص و طمع برداریم تا در این مسیر قرار بگیریم.
عبادی با اشاره به اینکه خداوند بندگان خود را آزاد آفریده است، گفت: این آزادی یعنی انسان خود سر منشأ کارهای خویش است و باید برای رسیدن به قرب خداوند در مسیر الهی قرار بگیریم تا به خداوند نزدیک شویم.
وی با اشاره به اینکه صحنه بازی آزادی برای اشخاص متفاوت است، خاطر نشان کرد: مسیر همه به یک سمت و سو نیست برخی به مقصد خود که همان قرب الهی است با انجام واجبات می‌رسند ولی برخی که از یاد خدا دور هستند به بن بست می‌رسند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: دنیای ما لحظه‌ای بوده پس بهتر است به کارهای مفید صرف شود تا به تقرب خداوند دست یابیم.

منبع:خبرگزاری فارس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *