خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: کار منابع طبیعی در استان رضایت بخش نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: کار منابع طبیعی در استان رضایت بخش نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: کار منابع طبیعی با توجه به شرایط منطقه ای کشور رضایت بخش نیست.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار با علمای شیعه و سنی شهرستان زیرکوه در شهر حاجی آباد افزود: در دیگر استان ها به دلیل شرایط طبیعی، جمعیت زیاد و… ارزش زمین بالاست، در چنین استان هایی افراد متجاوز زمین ها را متصرف و حتی روستایی را از نو می سازند و در زمین ملی برج ۱۰ طبقه ساخته و خدمات آب،برق ،تلفن و گاز دریافت می کند.
شهرستان زیرکوه در سال ۱۳۹۱ تاسیس شد و حاجی آباد مرکز آن در فاصله ۸۵ کیلو متری مرز با افغانستان قرار دارد، مرز ایران با افغانستان در این شهرستان ۱۴۷ کیلومتر و ارتفاع حاجی آباد از سطح دریای آزاد ۱۳۳۰ متر است.
نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: در این موارد می بینیم؛ مسئولان مربوط با این افراد متخلف برخورد نکرده و آنها به راحتی چند سال کار کردند و کسی مانع کار آنها نشده است.
وی یادآور شد: از طرفی در استان محروم خراسان جنوبی در صحرای خشک که احتمال سوء استفاده از زمین به لحاظ ارزش افزوده نیست، حداکثر فرد مقداری گندم دیم کشت می کند، منابع طبیعی ممانعت می کند و این شیوه برخورد دوگانه در هر دو مورد بد است.
آیت الله عبادی اضافه کرد: امیدواریم این اقدام مغرضانه نباشد و ما حمل بر صحت و نادانی مسئول مربوط می کنیم.
آیت الله عبادی تاکید کرد: اگر این اقدام آگاهانه باشد به معنی جنگ با جمهوری اسلامی است و نتیجه آن ایجاد ناامیدی و یاس در مردم و کشاورزان زحمت کش است و انجام عمدی این کار بدترین گناه است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: مردم از مجموعه مسئولان تاثیر می پذیرند ، نقش مسئولان غیر از مدیریت مستقیم به طور غیر مستقیم مسئول کار مردم هم هستند باید خود و هم مردم را حفظ کنند.
وی اظهار کرد: یکی از مسائل مهم جامعه وحدت است، وحدت یک مقوله تولیدی است و می توان آن را تولید کرد، تفرقه هم به این صورت است،ایجاد وحدت کار دوست و تفرقه کار دشمن است.
آیت الله عبادی ادامه داد: وحدت صرفا به معنی در کنار هم بودن و با هم خوش وبش کردن نیست، عامل تولید آن داشتن وحدت رویه است.
آیت الله سید علیرضا عبادی اضافه کرد: اسلام در بحث عملی، اخلاقی و احکام جایگاه خاصی دارد، اگر به مسلمانی خود عمل کنیم هیچ اختلافی ایجاد نخواهد شد.
آیت الله عبادی تاکید کرد: اختلاف وقتی ایجاد می شود یک عمل نامسلمانی انجام شود، این عمل ممکن است یک جمله بیشتر نباشد اما همان نامسلمانی است.
آیت الله عبادی تصریح کرد: مسلمان باید درست حرف بزند، هر جا به کاری دسترس داریم آن را بر اساس حق و عدالت انجام دهیم آنوقت اختلاف ایجاد نمی شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: وحدت رویه در آنچه حق و عدل است داشته باشیم، قانون فطرت،حق مدنی و اساسی برای این است که اگر به آن آگاه باشیم می دانیم اسلام در آن مورد چه گقته است.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: هیچ موضوعی وجود ندارد که اسلام در مورد آن حکم نداشته باشد، یعنی در دین هیچ سئوال بی پاسخی وجود ندارد، هر کار که انجام دهیم باید بدانیم مطابق دین باشد.
وی اظهار کرد: اگر به مسئولیت ها عمل کنیم همه مشکل رفع می شود،وقتی خلاف شرع و عقل و وجدان کار کنیم زاویه و اختلاف ایجاد می شود.
آیت الله عبادی یادآور شد: مشکل موجود در جامعه را خودمان ایجاد کردیم، چون پایبند به قانون نیستیم امروز نعمت بزرگ نظام اسلامی را خداوند به ما عطا کرد و توانستیم حق بین المللی برای خود ایجاد کنیم و برای خود تصمیم بگیریم در حالی که در گذشته انگلیس و ایالات متحده آمریکا برای ما تصمیم می گرفتند.
وی ادامه داد: این انقلاب شکوهمند دست بیگانه را از کشور کوتاه و اختیار اداره امور را به خود مردم داده است.
آیت الله سید علیرضا عبادی تصریح کرد: امروز باید درست تصمیم گیری کنیم چون ریشه کار دست مردم است ، در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئول خدمتگزار مردم است و اختیار اداره امور هم به دست مردم است.
وی تاکید کرد: در هیچ جای دنیا ملتی نتوانسته در مقابل استکبار بایستد اما ملت ایران به برکت نظام اسلامی دست استکبار را از اداره کشور کوتاه و اختیار همه چیز را خود ملت در دست دارد.
آیت الله عبادی بیان کرد: بعد از ۳۷سال تجربه هنوز نمی دانیم، مسئولیت و اختیار را به چه کسی بدهیم ، مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۴ فرمودند، شما یا افراد را شناخته و یا نمی شناسید، اگر می شناسید به کسی که شرایط بهتر برای خدمتگزاری دارد رای دهید و اگر نمی شناسید فرد را از حامیانش بشناسید اگر طیف متدین و سالم پشت سرش باشد آن فرد مناسب است

منبع: خبرگزاری ایرنا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *