خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی : ورزشکاران هنگام حضور در عرصه های ورزشی با رفتار خود پیام انقلاب را صادر کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی : ورزشکاران هنگام حضور در عرصه های ورزشی با رفتار خود پیام انقلاب را صادر کنند

آیت الله سید علیرضا عبادی روز سه شنبه در دیدار نجمه خدمتی ، دارنده عنوان هشتمی المپیک ریو ۲۰۱۶ با وی افزود: وقتی ورزشکار بر اساس فرهنگ اسلامی، اخلاقمداری و ایمان با حرکاتی همانند سجده کردن را هنگام پیروزی به نمایش بگذارد، یعنی اخلاق انقلابی را به دنیا صادر می کند.
وی اظهار کرد: ورزشکار و قهرمان ایرانی در هر صحنه ای پیروز می شود، پیام ایثار و از خودگذشتگی و کرامت های اخلاقی و … را منتقل کند.
وی ادامه داد: مردم با پیروزی ورزشکار ایرانی خوشحال می شوند، اما گاهی اوقات در میدان ورزش دو ورزشکار با هم درگیر شده، سخن ناروا رد و بدل می کنند این همان ضعف است.
وی اضافه کرد: ورزش های باستانی همراه با فرهنگ است، به آن ورزشکار پهلوان می گفتند و پهلوان هیچ وقت با کمتر از خود درگیر نمی شد، چون با گذشت و ایثار پهلوان شناخته می شد.
نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: وقتی فردی به قدرت رسید از آن برای دست درازی به حق دیگران استفاده نکند.
آیت الله عبادی اظهار کرد: همانطور که با تمرین در عرصه ورزش به پیروزی می رسیم تسلط بر امیال نفسانی هم نیاز به ورزش دارد.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به نقل  از ایرنا، وی ادامه داد: خانواده ها، آموزش و پرورش و … بستر تربیت فرزندان با ایمان، اخلاص و بزرگوار را فراهم کنند.
وی یادآور شد: سلامت جسمانی، روحی و روانی و سلامت اخلاق و رفتار برای انسان نعمت بزرگی است.
آیت الله عبادی یادآور شد: در دین مبین اسلام به همه زوایای وجود انسان توجه شده است، در هر مساله نباید آنچنان غرق شد که دیگر زوایا را فراموش کرد.
وی افزود: پیامبر اسلام (ص) قوی ترین مردم را کسی می داند، اگر به جایگاه و مقام و قدرتی رسید، مقام او را به گناه نکشاند.
نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: در دین اسلام شرط ، حرام است اما اگر همین شرط در مسابقه سوارکاری و تیراندازی باشد، جایز است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *