خانه / متن بیانات / بیانات آیت الله عبادی در دیدار با آقای مالکی جانباز بیرجندی

بیانات آیت الله عبادی در دیدار با آقای مالکی جانباز بیرجندی

مشروح کامل سخنان نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با آقای مالکی جانباز بیرجندی در مورخه ۹۵/۰۸/۱۷ به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آیه(إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ/۱۱۱ توبه)بالاخره یک سند تئاملی خداوند برای بندگان با ایمان که سندش هم خود قرآن کریم هست مشخص فرموده، یک معامله یک جا کرده است، معامله ی خدا هم، خب اصل جنس مال خود خداوند است، به بندگان داده باز خودش مشتری است، از بندگان می‌خرد این مفهومش خیلی بالاست، که خب مستاق واقعی آن تنها معصومین(علیه السلام)هستند، که در واقع آنچه را که در این معامله باخدا واگذار کردند از همه ی هستیشان، جسمشان، روحشان، ذهنشان، وقتشان، زبانشان، چشمشان از آن تعدی نمی کند.

در روایت داریم که امام علی(علیه السلام) شنیدند کسی دعا می کند (اللهمّ أغنِنی بِحلالِکَ عن حرامِک و بطاعتک عن معصیتک و بِفَضلِکَ عمّن سِواک) حالا من کم حافظه هستم این مضمون آقا فرمودند که این دعا خیلی سطحش بالاست، این کسانی که به اجابت دعا در این قضییه می رسند تنها پیغنمبران و اولیا خداهستند؛ ولا غیر که به مفاد همین(إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ)کل هستی خود را به خدا سپردند وخارج از رضای او بعد این می شود؛ جواز تصرف در ممکنات حالا اعم از تصرف در خود یا در جهان خارج از خود(أغنِنی بِحلالِکَ عن حرامِک)برای آنها یک جواز واقعی است، که برای آنها حلال حقیقی است آنچه که برای ما حلال است ،حلال فقهی است، و فقه هم ناظر به ظاهرالاموراست و بس.

چرا که وقتی خداوند فرموده(وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِيَعْبُدُونِ/۵۶ ذاریات)انحصاراً برای اطاعت بردن محض از خدا خب این جواز تصرف دارد، خارج از آن “ولو بگین” با کت یمین عرق جوین بدست آوردن بله ولی نهیت کت یمین مال من هست نه عرق جوین آن هم که ملک خداست،

اینها فقط ملاک های مالکیت مجازی است و براساس فقه امور ظاهریت است امور باطنیه این است که خداوند انسان را فقط برای عبودیت آفریده ولاغیر، و آنچه را که هم به آن داده از آن خریده تا سود بیشتری به آن بدهد و تصرف حقیقی که حلال حقیقی است تنها در چارچوب مقام عصمتش که انبیاء و اولیاء دارند آن وقت مصادق خارج از انبیاء و اولیاء بالاخره حالابه هر نسبتی (فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ/۲۳ احزاب) آنهایی که معامله را صورت دادن و به شهادت رسیدن و یا آنهایی که بالاخره در انتظار شهادت بودند و هستن وحالا به هر قسمتش که از آن رسیدن که حالا جانبازان عزیز که از مصادیق بارز که از کسانی هستند که در راه خدا هرکدام آنچه دادند، که آنچه بالاتر از همه آن حب فی الله است، وبغض فی الله است، و آن دل است که به هرحال (من یَنتَظرِ)را تحقق می دهد،

انتظار این فیض بزرگ را داشتند و دارند که من در جلسه ای که الان خانواده ی بزرگوار شهیدی هم که داشتیم شهیدین (ره) ما؛ عرض کردم که بالاتر از مقام شهید در بعضی از روایت آمده است کسی که برود جهاد بکند در پای شهادت دل به شهادت بسپارد، اما شهید نشود بماند و راه هدف شهدا که پیام شهداست، که تا آخر عمر حفظ کند این مقامش از مقام شهادت بالاتر است، به هرحال شما که چهره ی شناخته شده ای هستید ما دعاگوی شما هستیم و امیدواریم که از این فیضی که برده اید انشاالله که در دنیا وآخرت از برکت وجود شما و امثال شما پیام به هرحال شهدای گرانقدر را آن هم در تنگنایی که الان ما مشاهده می کنید، درعالم اسلام چه می گذرد؟! تنها چیزی که میتواند دشمن را مأیوس کند و اسلام ناب را انشالله از این پیچ وخم ها وفراز ونشیب ها سالم بگذراند و به دست صاحب اصلی آن برساند  همان عریه ایثار وهمان مقام(من ینتظر) است.

این توفیقات را بر شما تبریک می‌گوییم، دعاگوی شما هستیم، از شما التماس دعا داریم و الحمدوالله در همه‌ی صحنه ها شما چهریی هستید که می‌درخشید خدا به شما خیر دهد ولی مصلم دوستان هم این درخواست را انتظار دارند که ازخاطراتی که خود در جبهه گذارنداید برای ما بفرمایید تا ماهم روحیه بگیریم وشاد بشویم. اجماعاً صلوات

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *