خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مشکلات دنیا به خاطر عمل نکردن به قرآن است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مشکلات دنیا به خاطر عمل نکردن به قرآن است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تأکید بر اینکه دشمنان خدا با قرآن که به قلب پاک پیامبر اکرم(ص) نازل شده و راهنمایی کل بشریت است، دشمنی می‌کنند، گفت: همه مشکلات و خرابی‌هایی که در دنیا است به خاطر عمل نکردن به قرآن است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی شامگاه یکشنبه (۱ مرداد) در جمع مردم و هیات حسینی جومیان شهرستان خوسف اظهار کرد: انسان از دو بخش مادی و خاکی و بخش روحی و الهی آفریده شده است.

وی با بیان اینکه بلای بزرگ خدافراموشی و خودفراموشی که اگر عارض شود انسان ساقط و تبدیل به موجودی مادی می‌شود، گفت: انسان مسجود ملائکه است اما در پای ارزش‌های روحی.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه در حدیث قدسی آمده است که «خَلَقْتُ الْأَشْیآءَ لِأَجْلِک، وَ خَلَقْتُک لِأَجْلی؛ تمام اشیا را برای تو و تو را برای خود آفریدم»، ادامه داد: کمال انسان در خدایی شدن است و امام حسین (ع) باب الله است که ما خدایی شویم.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: در دنیا برابر نیاز باید کار و کوشش کرد و این عبادت است لذا واجب شرعی و ثواب دارد اما شرطش این است که خودش را فراموش نکند.

وی با بیان اینکه فراموشی این است که انسان دنیاپرست شود و حال آنکه دنیا برای او آفریده شده است، تصریح کرد: در همه دوران شخصیت‌هایی الگو بودند که یکی از آنها کربلایی کاظم ساروقی کشاورز بی‌سوادی است که پای منبر یک روحانی متوجه اهمیت پرداخت زکات شده بود، به دلیل عدم پرداخت آن توسط صاحب زمین، کار خود را رها کرد. پس از مدتی صاحب زمینی شد و نیمی از محصولات خود را به فقرا ‎داد تا اینکه این رفتارش او را به حافظ قرآن مبدل کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تأکید بر اینکه دشمنان خدا با قرآن که به قلب پاک پیامبر اکرم(ص) نازل شده و راهنمایی کل بشریت است، دشمنی می‌کنند افزود: همه این مشکلات و خرابی‌هایی که در دنیا است به خاطر عمل نکردن به قرآن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان متذکر شد: انسان تنها جسم نیست و این روح آدمی است که هرگز نمی‌میرد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *