خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: فتنه های دشمن به رسوایی و شکست خودشان برگشت می کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: فتنه های دشمن به رسوایی و شکست خودشان برگشت می کند

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با تأکید بر اینکه هر روز، روز فتنه است چون دشمن همه گزینه ها را روی میزش دارد، گفت: اما در نهایت فتنه های دشمن به رسوایی و شکست خودشان برگشت می کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز چهارشنبه (۲۰ مهر) در نشست ائمه جمعه استان با تبریک میلاد پیامبر(صلوات الله علیه) اظهار کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مقتدر، امین و مظلوم است اما در کاری شبانه روزی که برای رضای خدا و در اجرای فرمان خدا انجام می دهند امیدواریم مأجور باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از روز که انقلاب اسلامی پیروز شد برنامه های فتنه علیه جمهوری اسلامی ایران بوده، هست و خواهد بود، گفت: هر روز، روز فتنه است چون دشمن همه گزینه ها را روی میزش دارد و اینکه ما به صورت مقطعی می گوییم مثلاً کودتای نوژه، حمله صحرای طبس، فتنه ۸۸، ۹۶ و ۹۸ یعنی در این زمان دشمن فرصت یافته و فتنه اش ظهور پیدا کرده است والا دشمن هر روز فتنه می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی در ادامه خاطر نشان کرد: اما در نهایت فتنه های دشمن به رسوایی و شکست خودشان برگشت می کند.

وی با بیان اینکه نظام الهی در آستانه ظهور امام زمان(عج) این پشتوانه الهی دارد در حالی که همه ما موظف به انجام وظایف خودمان هستیم که از جمله آن بررسی مسائل فرهنگی جامعه است، افزود: اکثریت جامعه انقلابی ایران هوشیار هستند و جریاناتی که در قضایای بسیار پیچیده ای مثل فتنه ۸۸ که روی بحث رأی و انتخابات بود تشخیص آن برای عموم مردم مشکل بود و بیش از هفت ماه طول کشید اما در سایر موارد مشاهده می کنید که روز به روز از لحظه فتنه تا مقابله  مردم با آن این فاصله کمتر می شود.

امام جمعه بیرجند با اشاره به آسیب دیدن مردم و نیروهای انتظامی از ناحیه انسان های نادان، تصریح کرد: نادانی یک بیماری است که باید علاج شود اما طرحی می خواهد که آن قشر نادان که یا به خاطر کم تجربگی سنی یا نه اصولاً اینگونه است، بدانند و تفهیم شوند، در موارد مشابه آنچه که در بحث های فرهنگی پیش می آید در زندگی روزمره مردم مشاهده می کنیم که کاملاً می دانند اما به مسائل ارزشی، دین و فرهنگی که می رسد، نمی فهمند!

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی افزود: حقیقت دین را در بحث های مختلفی که دارد مستند به آیات، روایات معصومین، عقل و بعد کارکشته های این میدان برای ما بیان می شود، اما صرف این اسلام ناب نمی توان به دین عمل کرد چون مهارت در صحنه میدانی می خواهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای حفظ دین، صداقت و عدم خیانت و انواع و اقسام مسائل میدانی که بر اساس اسلام عمل شود باید از نظر مصداق راهنما داشته باشیم، عنوان کرد: اما وقتی این مصداق ها به عنوان شبکه ای که قابل معرفی باشد، نیست، دشمن از فرزندان ما بر علیه خودمان استفاده می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی به قدرت دشمن در جهت تبلیغاتی، تحریف و مکر و حیله اشاره و تأکید کرد: دشمن در تحریف آنقدر می کوشد که در شام وقتی شنیدند حضرت علی(ع) در مسجد به شهادت رسیده، گفتند مگر علی(ع) نماز می خواند!

وی با بیان اینکه در فتنه اخیر هنوز به وضعیت معترضان دستگیر شده رسیدگی نشده است دشمن به زبان عده ای می اندازد که با این ها سخت برخورد نشود، تصریح کرد: خیلی عجیب است که این افراد بدون هیچ تخصص و شناختی به مسائل قضایی، حقوقی این حرف را می زنند.

امام جمعه بیرجند متذکر شد: بیش از ۴۰ نفر از بهتر نیروها را به بدتریk وجه به شهادت رساند و اموال عمومی و خصوصی مردم را آتش زدند و نابود کرد بعد برخی می گویند با اینها سخت برخورد نشود این اظهارنظرها را همانی که فتنه را القا کرده است القا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی افزود: این کار حقوقی و قضایی است و هر کسی نباید در این زمینه اظهارنظر کند. گاهی ما با یک اظهارنظر و یا سکوت برنامه دشمن را امضاء می کنیم و متوجه نیستیم؛ اینجاست که باید به مخاطب تفهیم شود که با یک صحبتی که از یک منبعی می آید بلافاصله کسی که اهلیتش را ندارد، آن را تکرار و القا نکند چون دیگران موج می سازند و سوار بر این موج هم مردم و پلیس را می کشند و هم مسجد و قرآن را می سوزانند.

وی بیان کرد: دشمن طرحی که دارد عواقب و لوازمش را مطالعه کرده و حساب شده کار می کند و متاسفانه عده ای در میان ما که آگاهی ندارد، خودشان بلندگو بیگانه می شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اهمیت جایگاه نماز جمعه، گفت: باید روشنگری در خطبه های نمازهای جمعه انجام شود و به اقتضای زمان طرحی نو داشته باشیم و مسائل را جمعی اندیشه ورز بررسی کنند تا تاثیر نماز جمعه چندبرابر شود.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *