خانه / متن بیانات / متن کامل بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار جمعی از نیروهای زن پلیس خراسان جنوبی

متن کامل بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار جمعی از نیروهای زن پلیس خراسان جنوبی

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به امام زمان و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران رهبر مسلمین جهان و سلام مجدد به محضر شما و همه خدمت گزاران به نظام جمهوری اسلامی ایران هم عرض تبریک و تهنیت میلاد مقدس ابی محمد حضرت حسن بن علی امام عسکری علیه السلام را به محضر شما دارم و هم  بزرگداشت هفته نیروی انتظامی و پلیس امین و مقتدر. خیلی خوش آمدید.

همواره جایگاه زن چه در مسئله مدیریت خانه، اسمش را می گذاریم مدیریت خانه، یعنی یک شرحی دارد در مسئله این مدیریت نسبت به همسرداری و نسبت به تربیت اولاد که سرنوشت جامعه بعدی و نسل های بعدی را رقم می زند. ونیز مسئولیت های اجتماعی از کارهای ارزشمندی که از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که ضمن امتیازات ارزشمند و الهی که از بالاترین عبادات شمرده می شود و آن هنر مدیریت خانه هاست در مسئولیت‌های مختلف اجتماعی به برکت انقلاب اسلامی، رشد و تعالی زن ها در بحث های علمی در رشته های مختلف و در مسائل اجرایی که از ضروریات بخشی از آنها مثل آموزش و پرورش مثل دانشگاه مثل فراجا، که اینها بر اساس نیاز جامعه است و هرچه می گذرد ضرورتِ بیشتر نسبت به این مسئله بر همه واضح می شود و این همراه با شئون زن اسلامی است.

بله، در دوره های استعمار که ننگین تر از همه انگلیس و به وسیله نوکر همه جانبه‌اش رضاخان پلید اینها یک تقلیدهای حالت شکلک در می آوردند که غرض اصلی از آن در واقع پیاده کردن برنامه‌های استعماری و انواع منکرات بود، اما به ظاهر دم از تمدن می زدند و دیدید که چه ننگ‌هایی را به بار آوردند و مخصوصاً نسبت به جامعه زن‌ها، چقدر اینها ظلم کردند. از مسجد گوهرشاد و قتل و اینها بگیرید تا مراحل دیگر و انواع آلودگی‌ها و همه را هم در قالب الفاظ فریبنده توجیه می کردند. پاسخ آن، نظام مقدس جمهوری اسلامی است که به صورت ریشه ای و تخصصی و علمی، دوره های مختلف اعم از دانشگاه اعم از حوزه در رشته های گوناگون یا در مسئولیت های اجتماعی که وجود آنها یک ضرورت است بر اساس نیازهای روز، این پاسخ عملی آن است. اما در گذشته های دور هم در جوامع اسلامی، زن های بزرگی بودند از همان دوران صدر اسلام بالاخره جایگاهشان را به حسب نیاز پر می کردند. یکی از آن زن های بسیار شایسته در جنگ صفین و جریانات نظامی نیروها را تحریص و تحریک می کرد با جنگ با معاویه و او هم این ها را تحت نظر داشت. بعد از شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام که در قبیله آن زن مشکلاتی پیش آمده بود که احتمالاً به وسیله مامور معاویه بود این زن رفت پیش معاویه و مشکلات قبیله را مطرح کرد از ناحیه مامور معاویه. معاویه چون او را می شناخت، گفت: شما همانی نیستید که… او هم با کمال رشادت چنان پاسخ معاویه را داد که معاویه حالت انفعالی به خود گرفت و تعبیر زیبایی که در آن جا داشت، درود فرستاد به تعبیر آن مصراع شعری که داشت بر آن کسی که وقتی دفن شد بدن شریفش دفن شد عدالت هم با او دفن شد. معاویه گفت منظورت کیست گفت منظورم علی بن ابی طالب است. این جمله خیلی معاویه را تحت تاثیر قرار داد و حالت انفعالی پیدا کرد. مساوی و این نمونه ها بوده است که خب در صدر همه این ها وجود مقدس حضرت زینب سلام الله علیها بود که وقتی حضرت سیدالشهدا برای امر به معروف و نهی از منکر ریشه ای یعنی با علت برخورد کردن و آن منشأ فساد را رسوا کردن و کاملاً این ها برای امام حسین علیه السلام روشن بود که سرنوشت این کاروان به کجا کشیده می شود. که حالا پیش از امام حسین علیه السلام هم ائمه قبل، امام مجتبی حضرت امیرالمومنین رسول خدا صلواةالله علیهم از این خبر داده بودند حتی قبل ها چه بسا از زبان پیغمبران قبلی هم خبر داده شده بود نسبت به جریان کربلا اما در عین حال حضرت امام حسین علیه السلام با اینکه می دانست سرنوشت این مسافرت به کجا کشیده می شود حضرت زینب را همراه برد. بعدها مشخص شد، وامروز بیش از هر زمانی مشخص است که نقش کربلا به عنوان یک تابلوی کارآمد، طول هزار و سیصد و هشتاد سال را سپری کرده و امروز در سطح بین الملل کربلا به عنوان یک شاخص بین حق و باطل، امروز کسانی که ظلم ستمگران غربی و تفکر لیبرالی را متوجه می شوند در هر کشوری حتی در خود کشورهای غربی، اما در عین حال وقتی اربعین امام حسین علیه السلام می رسد از سراسر جهان خودشان را می‌رسانند و در واقع با حسین علیه السلام در امر به معروف و نهی از منکر بیعت می کنند، مسلمان هم نیست اما انسان آزاده است انسان شایسته است.

خُب، این نقش کربلا بعد از هزار و سیصد و هشتاد سال در سطح بین الملل که مشاهده می کنید، این محصول کار زینب کبری سلام الله علیها است به قول آن شاعر خوش فهم که می گوید: کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود. این نقش حضرت زینب کبری و حضرت امام زین العابدین علیه السلام بود که دشمن را به رسوایی کشاند که همپای تاریخ آمد و ما امروز شاهد هستیم که نقش کربلا در امر به معروف و نهی از منکر آن هم به صورت ریشه‌ای یعنی برداشتن طواغیت و تثبیت ولایت الهی که خوب بزرگوارانی که از ستاد امر به معروف و نهی از منکر بسیار شایسته در این جلسه حضور دارند من بارها در جلساتی که بوده با عزیزان نیروی انتظامی به آنها بارها گفتم که شما خدا را شکر کنید که به شما شغلی داده که در عین حالی که شغل است اما با همه ماموریت هایی که نیروی انتظامی دارد ده ها مسئولیت و ماموریت دارد بسیاری از این ها دقیقاً مصداق امر به معروف و نهی از منکر است ممکن است. ممکن است اسمش تغییر کند اما از نظر تعریف خودش امر به معروف و نهی از منکر است. بنابراین سنخیت این ها که از ستاد امر به معروف و نهی از منکر شرکت فرمودند این است که همه از این جایگاه برخوردار هستید. دو فریضه و واجبی که بقیه واجبات الهی به اتکاء آنها باقی می ماندند و خیر و صلاح داخلی جامعه که جلوگیری از فساد و تهی شدن از درون می باشد به وسیله امر به معروف و نهی از منکر صورت می گیرد. بنابراین این توفیق را همه شما دارید خداوند بر توفیقات تان بیفزاید و شما را بیش از پیش در انجام وظایفی که دارید اعم از انجام خدمات یا پیشگیری از مفاسد یا برخورد با مفسدین که همه این ها از ارزش های والای دینی، الهی و انسانی است.

إن شاء الله که موفق باشید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *