✅ حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی امروز (۲۵ اردیبهشت) در نشست #شورای_توسعه_و_هماهنگی_فرهنگ_قرآنی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه #جمهوری_اسلامی فرصتی طلایی برای عمل به #قرآن فراهم کرده است، گفت: اگر مسلمانان به #آموزههای_قرآن بازگردند، بساط #استعمار از جهان #اسلام برچیده خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی با گرامیداشت یاد و خاطره #شهدا بهویژه #شهدای_خدمت و سیدالشهدا #آیت_الله_رئیسی، ضمن آرزوی پیروزی برای مظلومان عالم بهویژه مردم #فلسطین، #غزه، #لبنان و همه امت مظلوم اسلامی، گفت: امروز حضور شما مسئولان دلسوز در این جایگاه، در حقیقت در #خط_مقدم مبارزه اسلام و استعمار است.
وی با اشاره به دشمنی تاریخی #استعمار با اسلام و قرآن، گفت: دشمنان اسلام برای سلطه بر جهان، #فرهنگ قرآن، عقیده به قرآن و #اخلاق_قرآنی را هدف قرار دادهاند، چراکه مانع اصلی در مسیر استیلای آنان همین مفاهیم الهی است. #نخست_وزیر مسیحی #انگلیس در دوره استعمار #بریتانیا، زمانی که در برابر لردهای استعماری از مانع سلطه بر دنیا سخن گفت، تصریح کرد که «قرآن مانع ماست» و تاکید داشت که نیازی به جمعآوری نسخههای قرآن نیست، بلکه باید روح قرآن، عمل به قرآن و باور به آن تضعیف شود.
نماینده ولیفقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه #دشمن در شناخت راهبردی خود #کارشناس است، گفت: در مقابل چنین #کارشناسی_دشمن، باید از کارشناسان دوست همچون سید جمالالدین اسدآبادی نیز یاد کرد که با #تبیین علل عقبماندگی مسلمانان، از فاصله گرفتن آنان با قرآن سخن گفت. وی در جلساتی که در مصر برگزار کرد، پس از سخنرانی درباره مظلومیت مسلمانان، گفت: «علت اصلی آنچه بر سر ما آمده، فاصله گرفتن ما از قرآن است.»
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: سید جمال در آن جلسات با همراهی جمعی از دلسوزان، بر عهدی برای بازگشت به قرآن تاکید کرد و از آنان خواست تا زندگی خود را با #آیات قرآن تطبیق دهند. گروهی اندک اما مؤثر با امضای #تعهدنامه، #زندگی خود را با قرآن آغاز کردند و همین حرکت، دشمن را به واکنش واداشت تا جایی که استعمارگران هشدار دادند اگر این گروه کوچک ادامه فعالیت دهد، بساط استعمار برچیده خواهد شد؛ از همینرو آنان سرکوب و تبعید شدند.
وی تصریح کرد: امروز اما شرایط کاملاً متفاوت است. در نظام جمهوری اسلامی ایران نهتنها مانعی برای عمل به قرآن وجود ندارد، بلکه به برکت این نظام و بهویژه در سایه رهبری نماینده حضرت ولیعصر (عج)، زمینه برای قرآنیشدن زندگی مردم فراهم است.
نماینده ولیفقیه در خراسان جنوبی خطاب به مسئولان گفت: امروز شما باید همان راهی را بروید که سید جمالالدین و آیتالله رئیسی رفتند. آنها اهل عمل بودند، نه شعار. عمل به قرآن و تطبیق زندگی با آیات الهی، راه نجات امت اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه مردم عاشق قرآن هستند، اظهار داشت: این جلسات با برکت، باید مقدمهای برای #تحقق_عملی_اسلام در زندگی مردم باشد. امیدواریم همه ما بتوانیم با تلاش و عمل به آموزههای قرآن، #جامعهای قرآنی بسازیم و با دعای خیر یکدیگر در مسیر رضایت خداوند گام برداریم.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند| سید علیرضا عبادی