خانه / متن بیانات / بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با مشاور عالی و معاون ریاست سازمان پزشکی قانونی کشور

بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با مشاور عالی و معاون ریاست سازمان پزشکی قانونی کشور

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به امام زمان و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران رهبر مسلمین جهان و سلام مجدد به محضر شما عزیزان و همه خدمت گزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، عرض تبریک و تهنیت میلاد مقدس حضرت علی محمد حسن بن علی امام عسکری علیه السلام به محضر شما و بزرگداشت مقام همه شهدا راه حق و بالأخص سیدالشهدای مقاومت سید‌حسن نصرالله رحمت‌الله‌علیه.

خیلی خوش آمدید، استفاده‌های معنوی که اشاره فرمودید بنده از محضر شما استفاده کردم، نام مبارک آیت‌الله آقا میرزا جواد تهرانی قدس سره که اساس کار ایشان بر تقوا بود، رحمت الله علیه، ایشان از دوران‌های قبل از انقلاب نسبت به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ارادت ویژه داشت، این در حالی بود که از نظر مشرب فلسفی در واقع دو مشرب داشتند، اما تقوا از هر دو طرف خاصیتش همین است، در همه‌ی مشکلات و مسائل اگر تقوا باشد خود‌بخود حل است.

در آن دوران‌هایی که امام در تبعید بود هر وقت اشاره‌ای به تکالیف سیاسی و اجتماعی می‌کرد آیت‌الله جواد آقا درسش را تعطیل می‌کرد، یک وقتی هم در درسش نام مقدس امام را آورد و فرمود سلام‌الله‌علیه بعد خود ایشان به اصطلاح  طلبه‌ها دفع دخل مقدر کرد که اگر کسی سوالی برایش پیش بیاد از این تعبیر فرمود مگر ما در نماز نمی‌گوئیم السلام علينا و علي عبادالله الصالحين ،ایشان از مصادیق عبادالله صالحین هستند. آیت‌الله میرزاجوادآقا از شاگردان میرزا مهدی اصفهانی رحمت‌الله‌علیه بود که مشرب تفکیک داشت، آن موقع امام جوان بود و آقا  میرزاآقا مهدی اصفهانی استاد کُل در خراسان بود، پیرمرد استاد کُل بود، امام جوان بود، امام در جوانی کتاب کشف اسرار را نوشت بعد سفری به مشهد داشت گویا محل ملاقات هم حرم مطهر بود، آقا میرزامهدی اصفهانی استاد کُل پیرمرد دست امام را که یک طلبه جوان بود را بوسید و گفت آن دستی که کتاب کشف اسرار را نوشته بوسیدن دارد، اساس تقوا همه چیز حل است.

از محضر شما من لذّت بردم، ای کاش این عنوان پزشک قانونی را تابلو می‌کردند درهمه‌ی رده‌ها برای همه‌ی صنف‌ها و بعد روی این می‌پرسیدند و نمره می‌دادند.

هرمدیریتی که بر اساس قانون باشد، اصلاً جهان قانون است، تمام این جهان قانون است، چه در سخت‌افزارش و چه در نرم‌افزارش، هم تکوین تمامش قانون است وهم تشریع، مشکلاتی که چه در طول تاریخ و چه امروز بیش از زمان دیگر برای بشر پیش می‌آید همه‌اش قانون شکنی است، اگر بر اساس قانون که تکوین الهی است، بر اساس قانون تشریع دین عمل کنیم، نه تنها مشکلات حل می‌شود بلکه در سیر و سلوک وصول به هدف نهایی انسان که وصول به حق است « عبدی أطعنی أجعلک مثلی »[۱]، ما این توفیق را پیدا می‌کنیم اما وقتی قانون شکسته شد راه بیراه است دیگر، شما از اینجا می‌خواهید مشهد مشرف بشوید بالاخره مقررات است، قانون است، راهنمایی است، جاده است، خط کشی است، تابلو است، بله، اینها را طی کنیم می‌رسیم به هدف، آن هم همین است.

امیدوارم که بیش از پیش در خدماتی که به مردم می‌دهید که مورد نیاز مردم است و تقریباً کار روزمره مردم است از حُسن تدبیر و سرعت عمل با دقت، ان‌شاءالله در خدماتی که به مردم می‌دهید، مردم بیش از پیش راضی باشند و چه توفیق بیشتر که ما بتوانیم درهر قسمتی، درهربخشی، اصلاً نظام ما، نظام خدمت است دیگر؛ می‌گوئیم دولت خدمت‌گزار، این کلمه تشریفاتی که نیست، این تعریف نظام است، نظام اینطور تعریف می‌شود که در این جا سرعت در خدمت مهم است نه آقا بالا سری، امام هم فرمود اگر به من خدمت‌گزار بگوئید من بهتر دوست دارم تا بگوئید رهبر، امام در فرمایشاتشان اهل تعارف نبود، یک واقعیتی است ، شما فرزندان امام هستید در هر پستی که هستید ان‌شاءالله که موفق به عبادت خدمت‌گزاری به این مردم عزیز باشید.

بنده هم که از دستم کاری ساخته نیست، دعاگوی همه‌ی شما هستم به برکت صلوات بر محمد و آل محمد.

[۱] – خداوند متعال در حدیث قدسی فرمود:

« عبدی أطعنی أجعلک مثلی، أنا حیّ لا اموت اجعلک حیّا لا تموت،أنا غنیّ لا أفتقر أجعلک غنیّا لا تفتقر، انا اقول للاشیاء کن فیکون و انت تقول للاشیاء کن فیکون؛ »؛بنده‏ ی من! مرا اطاعت کن تا تو را مثل خود سازم. من زنده ای هستم که نمی میرم، تو را هم زنده ای قرار دهم که نمیری. من دارایی هستم که فقیر نمی ‏شوم، تو هم چنان سازم که فقیر نگردی. من هر چه را اراده کنم می شود، تو را هم چنان قرار دهم که هر چه بشود.»؛ (الجواهر السنیة؛ کلیات حدیث قدسى؛ ص۷۰۹)

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *