خانه / متن بیانات / متن بیانات امام جمعه بیرجند در دیدار رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور

متن بیانات امام جمعه بیرجند در دیدار رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به امام زمان و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، رهبر مسلمین جهان و سلام مجدد به محضر شما عزیزان خیلی خوش آمدید، و با آرزوی پیروزی نهایی مظلومین عالم مخصوصاً فلسطین مظلوم، غزه مظلوم بر گرگ‌های بین‌المللی.

 هم از دیدارتان بهره‌مند شدم الحمدلله، و هم بیش از آن در فرمایشات شما و حتی تصور بنده بر این است فرمایشاتی که فرمودید و موارد به مصادیقی که اشاره کردید هم بسیار بجاست، اما مسئله اصلی در این قضیه بازگشت به تمدن اسلامی است، همانگونه که در جبهه نظامی امروز دنیا دو قطب شده است در جنگ عدل و ظلم، پایگاه عدل، پایگاه‌های مقاومت، علیه استعمارگران و ستمگران و دیگر چیزی پشت پرده نمانده است، ماهیت خودشان را بیش از آنچه که با هر قلم و با هر بیان و با هر هنر و با هر اعداد و ارقام باشد خودشان را مشخص کردند که چنین هستند و اینها چه کسانی هستند، همین قضیه در جبهه فرهنگی است خوب انواع خدمات از نوع کار شما باشد، از نوع کار خدمت گزاران به اربعین باشد، از نوع آنچه که در ظرف سال می‌بینید که مردم ما در ایران یا در خارج ایثار می‌کنند و مدیریت جهان بشری را بر اصل محبت قرار می‌دهند، این درست در یک دنیای دوقطبی در مقابل همان چیزی است که آنها شانس‌شان را در قتل و کشتار و نابودی و ویرانی و محاصره آب مردم، نان مردم، خوراک مردم، دوای مردم، بنابراین مسئله از یک اهمیت فوق العاده برخورداراست؛ این در حالی است که اینها با هم گره خورده و چون آنهاهایی که با یک بیان رسا می‌توانند از مکتب اهل بیت مطلب را بگویند یا نه، جوان‌هایی که در کشورهای غربی هر روز به خیابان‌ها می‌آیند و برای عدالت شعار می‌دهند، یا به اربعین می‌آیند و عدالت را از خاندان اهل بیت علیهم السلام، از خاندان حضرت حسین عیه السلام و فرزند گرامی‌شان حضرت مهدی علیه السلام می‌طلبند؛ مطلب یک مطلب جدی و میدانی است و عدل دلیل بر امکان هر شی وقوع آن است ،آیا می‌شود به جای این همه ظلمی که چه در تاریخ بوده، چه وضع معاصر، آیا می‌شود به جای این‌ها محبت بیاید و همه دنیا را اداره کند؟ اگر در بخشی این انجام شده این ادل دلیل است که این کار شدنی نیست، حکم الامثال فی ما یجوز و فی ما لا یجوز واحد؛ وقتی جمعیتی که از بیست تا سی میلیون به سمت کربلا می‌روند و با آن محبت پذیرایی می‌شوند تا جامانده‌هایی که در کشور خودشان، در شهر خودشان می‌مانند و همان برنامه را تکرار می‌کنند این حاکی از این است که بله می‌شود.

واژه انسان از ماده اُنس است، اصل در انسانیت محبت است، حُب و بُغض اصل دین است که بُغض عارضی است، دوستی اصل دین است، تمام کارهایی که انجام می‌شود«يُؤْثِرُونَ عَلي‏ أَنْفُسِهِمْ وَ لَوْ کانَ بِهِمْ خَصاصَةٌ»[۱]، آنچه را که خودش نیاز دارد به دیگران می‌دهد،« وَ يُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلي‏ حُبِّهِ مِسْکيناً وَ يَتيماً وَ أَسيراً؛إِنَّما نُطْعِمُکُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ»[۲]، این است، بنابراین ما بسوی تمدنی که آرمان انقلاب اسلامی ماست به اصول آن حرکت می‌کنیم این یک مسئله جدی میدانی است، این افسانه نیست، این صرفاً یک تئوری نیست، از روز اولی که انقلاب آمده بر این اساس آمده است منتها در کنار این همه تلاش‌هایی که می‌شود، این همه ایثارهایی که می‌شود، این همه از خودگذشتگی‌هایی که می‌شود، اطلاع رسانی‌ها باید خیلی بیشتر از این باشد چون این آرمان انقلاب است و بچه‌های انقلاب باید با این آرمان انقلاب آشنا بیشتر بشوند، این ریز مسائل است، حالا در اربعین می‌خواهد باشد، در جهاد بسیج سازندگی می‌خواهد باشد، در برنامه‌های دیگر باشد، در آن الگوی فردوس می‌خواهد باشد، اطلاع رسانی‌ها باید فنی بشود و فراوان بشود که نوجوان ما بلافاصله بتواند مقایسه کند تمدن این است یا تمدن مال غرب است، تمدن در محبت و در خدمت و در ایثار و از خودگذشتگی است و کمالات  نفسانی یا آدم کشی و با هواپیما به جنگ بچه شیرخوار آمدن، آمدند خانه‌های مردم، مدرسه‌های مردم، بیمارستان‌ها را خراب کردند، کدام است.

خوب این‌ها اگر اطلاع رسانی شود خیلی ساده نوجوان ما می‌تواند با هم مقایسه کند و خوب تصمیم بگیرد اما ما در جهت تبلیغاتی ضعیف هستیم، دشمن با انواع القائات شیطانی شبهه ایجاد می‌کند و از این طرف اطلاعات کم است؛ دقیقاً همان جریان که حالا شماها بهتر از بنده می‌دانید، شاید هم حضور داشتید، بعد از آن اغتشاش شیطانی که به اسم مهسا امینی خودشان راه انداختند و خودشان هم ده‌ها نفر، صدها نفر از بهترین‌ها را به شهادت رساندند، آن همه آسیب‌های اقتصادی به کشور وارد شد و غیرذلک که این‌ها بعد یک بیداری حاصل شد، عفوعمومی حاصل شد، آن وقت در راهیان نور حالا جمعیت نشسته‌اند، راوی هم روایت می‌کند حقایق گذشته را  تحلیل می‌کند، می‌گوید از میان این جمعیت صحبت مثلاً سردار روایت‌گر که تمام می‌شود تشریف می‌برد کنار بقیه می‌نشیند، حالا پنجاه قدم فاصله است، یک جوان دانشجو از میان جمعیت حرکت می‌کند در حالی که هق هق گریه می‌کند و می‌رود به سمت آقایان، حالا یک ده قدمی که هست به این‌ها می‌گوید که خیلی نامرد هستید این چه تناسبی دارد، چرا؟ به جهتی که شما این همه حقایق را می‌دانید به ما جوان‌ها نمی‌گویید و ما گول دشمن را می خوریم .

بنابراین اطلاع رسانی به مردم خودش باید یک تشکیلات مستقلی داشته باشد که مردم از ریز این کارها باخبر بشوند و هم تشویق می‌شوند از جهت حضور، و هم آگاه می‌شوند از جهت مقایسه که ما چه می‌گوئیم، غرب چه می‌گوید، می‌آید گذشته تاریخ هم همین است.

اصولاً اروپا به زبان حیوانی حرف می زنند، مراد ما از اروپا مردم اروپا نیست بلکه فرهنگ و سیاست اروپاست، آنها به زبان حیوان حرف می‌زنند، اینکه می‌گویند چماق وهویج، چماق و هویج مال حیوان است والا انسان اندیشمند نه تحت تأثیر چماق قرار می‌گیرد نه تحت تأثیر هویج؛ شما می‌توانید ابوذر غفاری را تطمیع کنید، شما می‌توانید ابوذر غفاری را تهدید کنید، نه، چرا؟ چون بر اساس ایمان بالا آمده است.

{اروپا}این زبان حیوانی است، خودشان هم می‌گویند انسان حیوان اقتصادی است،حیوان اقتصادی یعنی چه؟ یعنی بالای یک لاشه مردار سگ‌های هار به هم چنگ می‌زنند معنی‌اش این است دیگر، حیوان اقتصادی یعنی این، نه به تعبیر خودشان می‌گویند انسان گرگ انسان است، چه حرفی است، مکتب انبیاء انسان‌هایی را ساخته است که در همه جای دنیا شناخته شده هستند.

بعد از جبهه جنگ که عده‌ای شهید شدند، عده‌ای زخمی شدند روی زمین افتادند عطش بر آنها غالب شده  بود، بعد آن مددکار می‌گوید که من آب داشتم صدای العطش آمد خودم را رساندم به بالای سر این زخمی که عطش بر او قالب شده از یک سمتی صدای العطش دیگری بود ایشان آب نخورد گفت برو به او بده، گفت من آنجا رفتم باز خواستم به او آب بدهم دیگری صدایش از تشنگی بلند بود آن هم آب نخورد گفت برو به او آب بده، دور زدم چند نفر را طی کردم در نهایت که آمدم اولی جان داده است، این انسان گرگ انسان است!؟ شما گرگ انسان‌ها هستید!؟

غرب، اروپا، آمریکا، آمریکا که اینها مردم آمریکا نیستند، اینها اروپایی‌ها هستند از هشتاد تا صد میلیون جمعیت مردم را کشتند ایالات متحده ساختند، فرهنگشان بوده است دیگر و از پانصد سال قبل هم که استعمارگرها  کارشان علیه هر ملتی شروع کردند چه کردند، اول پرتغالی‌ها بودند، بعد ننگ جهان بشریت انگلیس بود، بدتر از همه سرکرده شیطان بزرگ بوده، اینها این هستند اما مکتب انبیاء را نگاه کنید؛ بنابراین باید این دو جبهه پُررنگ بشود که همه مردم بدانند ما به آرمانی که نزدیک می‌شویم چیست؟ آنها به آرمانی که نزدیک می‌شوند چیست؟ کارشان دزدی و غارت و ویرانگری است.

سخن خیلی جالبی از آیت الله حائری شیرازی در دهه هفتاد بود اگر اشتباه نکنم، خبرنگار اتریشی می‌خواهد از ایشان یک جمله بگیرد که سوء استفاده کند دیگر، حالا چند نفری مثلاً تا دیروز با انقلاب بودند بعد دنبال کار دیگر رفتند خبرنگار اتریشی از آیت الله حائری می پرسد که خوب دیدید عده‌ای هم که همراه انقلاب بودند برمی‌گردند نظر شما چیست؟ ایشان آن روز یک جوابی فرموده که الان معنی صحبت ایشان مشخص می‌شود، از زمان خود جلو بودن یعنی این، حالا بنده نقل به معنی می کنم ایشان می‌فرماید که مردم در دنیا دو نوع‌اند، یک عده دزد و گرگ و آدم کش و ویرانگر دروغگو و مکار، قبول دارید، گفت بله، گفت یک عده هم اهل صداقت و امانت و ایمان و عمل صالح درست است، گفت بله، من به شما می‌گویم این خط و نشان، من به شما می‌گویم بحث ایران نیست در آینده خواهید دید دنیا به دو قطب تقسیم خواهد شد، هر جا آدم دزد، خیانت‌کار، فریب‌کار و فاسدی باشد در جبهه شما{غرب} قرار خواهد گرفت، هر جا هم آدم خوبی باشد، در هر کشوری، فرق نمی‌کند هر جا هم آدم خوب، صالح، راستگو، صادق، با ایمان باشد به انقلاب خواهد پیوست، بنابراین روی امروز اصلاً حساب نکنید آینده مشخص خواهد شد؛ بحث ایرانی‌ها نیست، در ایران هم ممکن است افرادی باشند دنبال بایدن باشند، آنها از نوع اول هستند قرآن هم فرموده « فَإِنَّهُ مِنْهُمْ »[۳]، مال آنهاست، مال شما نیست، بحث ایران و غیر ایران نیست بحث انسان است، انسان در ایران باشد یا در اروپا، امروز جوان‌های اروپایی که آقا به مزاح فرمودند که بسیجی‌های انگلیس، بسیجی‌های فرانسه، این یک حرفی جدی است آنها هر روز کتک می‌خورند، هر روز شکنجه می‌شوند، زندان می‌روند، حالا چه دانشجویش در دانشگاه، چه در خیابان‌ها فرق نمی‌کند، اما باز هم سر حرفش هست، بنده پیش او خجالت می‌کشم، از آن ایرانی که رو به بایدن می‌خوابد و هنوز یاد انگلیس می‌کند.

این کاری که شما متصدی آن هستید که خدا به شما قوت دهد این یک مسئله ریشه‌ای است از مکتب انبیاء تا ظهور حضرت مهدی علیه السلام و امروز در صحنه میدانی به گونه‌ای است که گذر زمان به نفع این تمدن است، گذر زمان پیروزی شماست.

 بنده هم که از دستم کاری ساخته نیست دعاگوی همه شماهستم، خدا قوت دهد، ان‌شاءالله که موفق باشید صلوات.

[۱] – سوره مبارکه حشر، آیه ۹

[۲] – سوره مبارکه انسان، آیات ۹-۸

[۳] – سوره مبارکه مائده، آیه ۵۱

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *