خانه / متن بیانات / متن کامل بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین قاسمیان

متن کامل بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین قاسمیان

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به امام زمان و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران رهبر مسلمین جهان و سلام مجدد و عرض خیر مقدم محضر شما عزیزان.

السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین، تسلیت ایام مصائب اهل‌بیت، بزرگداشت شهدای راه حق و بالاخص شهدا راه خدمت شایسته آیت الله رئیسی و همراهانش و شهید مقاومت دکتر اسماعیل هنیّه رحمت الله علیهم. و با آرزوی پیروزی نهایی مظلومین عالم و بالاخص فلسطین مظلوم و غزه مظلوم بر گرگ های بین‌المللی.

همانگونه که ما در آیه کریمه نسبت به تحدی قرآن « وَإِنْ كُنْتُمْ فِي رَيْبٍ مِمَّا نَزَّلْنَا عَلَى عَبْدِنَا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِنْ مِثْلِهِ وَادْعُوا شُهَدَاءَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ* فَإِنْ لَمْ تَفْعَلُوا وَلَنْ تَفْعَلُوا فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِي وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ »[۱] چه اتمام حجت یکسره‌ای روشن بر همه اهل دنیا، خوب، دقیقاً همین تحدی که آن هم دقیقاً همین است یعنی هم محصول قرآن است هم قرآنِ ناطق است همین تحدی در جهان نسبت به حضرت امام حسین علیه السلام حجت بر مردم جهان است. خوب اگر یک حسین دیگر هست در دنیا مال هر دینی مال هر مذهبی مال هر مسلکی هست نشان دهند، نیست. حسین علیه السلام وجودش معجزه هست، احادیثی که پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نسبت به حضرت امام حسین علیه السلام داشتند معجزه هست دیگر. وقتی می‌فرماید « اِنَّ الحسینَ مِصباحُ الهُدی و سَفینةُ النَّجاة» همه پیغمبران همه اوصیا همه اولیا همه آنها مصباح الهدی هستند، همه آنها سَفینةُ النَّجاة هستند پس این چه جمله‌ای است؟  این جمله نمی‌خواهد آنها را رد کند، خیر با ثبوت آنها همه هستند اما هیچ کدام حسین نیستند، معنایش این است دیگر. «حُسَیْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَیْنٍ»، حسین وجوداً و بقائاً مربوط به پیغمبر است و می‌فرمایند «حُسَیْنٌ مِنِّی» و این یک سر قضیه است و آن طرف دیگر قضیه این است که پیامبری پیغمبر و رسالت رسول الله هم وابستگی به حسین دارد، و الا هیچ چیز از دین باقی نمی‌ماند. همه آنها هم که تلاش کردند، که از خود یزید ملعون و خانواده و شجره خبیثه بنی سفیان و بنی امیّه این‌ها طرحشان بر این بود که یکسره نام حسین و اهل بیت را از بین ببرند اصلاً برنامه آنها این بود و لذا است که در خود شام هم بحث ابتداً قتل عام همه اسرا بود منتها نتوانستند یعنی فرمایشات امام زین‌العابدین علیه السلام و فرمایشات حضرت زینب سلام الله علیها یک روشنگری کرد که دیگر به رسوایی آنها کشیده شد و عقب نشینی کردند. اما به هر حال تا متوکل عباسی و دیگران و متوکل‌های در هر زمانی، خیلی تلاش کردند که این را از بین ببرند « يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ»[۲] در همان بحبوحه‌ای که گفته می‌شود متوکل عباسی بگیر و ببند و دستور داد راه‌ها را ببندید، دست‌ها را قطع کنید، حالا یک مقاومتی در مردم می‌دید که آن یک مسئله بود. می‌گفت دستش را قطع کنید چون آمده است به زیارت امام حسین آن شخص دست چپش را بالا گذاشت به او گفتند خیر دست راستت باید قطع شود گفت دست راستم را سال گذشته قطع کردید همین دست را قطع کنید. این یک طرف قضیه که در مردم است. اما در خود دستگاه یک خانم خیلی کارآمدی در دستگاه متوکل عباسی بود که جایگاه و سمتی اجرایی داشت خیلی موثر بود در دستگاه متوکل عباسی حالا همه جا را ممنوع کردند تا کسی به زیارت امام حسین نرود. یک وقتی دیدند که اتاق کار آن خانم بسته است چند روز این خانم نبود یک روز دیدند که سر و کله کنیزش پیدا شد و آمد از او پرسیدند خانمت کجاست گفت که مسافرت رفته است به کجا مسافرت رفته است بعد از آنکه تحقیق کردند گفت به زیارت امام حسین علیه السلام رفته.

خیلی خوب اشاره فرمودند مسئله عزاداری اربعین، نه برای هیچ پیغمبری می‌گیرند حتی برای پیغمبر آخرالزمان هم نمی‌گیرند نه برای امام علی و امام حسن می‌گیرند و نه برای امام حسن عسکری علیه السلام می‌گیرند. اربعینی در کار نیست که، اما اینجا در روایت گفته است که علامت شیعه یکی از آنها زیارت اربعین است که همان اربعین امام حسین علیه السلام است. آن روایت را حالا در صحنه میدانی پیدا کنید که این که تنها شیعه نیست از سراسر جهان با افکار گوناگون با دین مختلف با آیین مختلف با مسلک مختلف مسلمان و غیر مسلمان اسقف و آن کشیش مسیحی کشور اروپایی به خاک کربلا که می‌رسد صلیب را کنار بگذارد و سجده می‌کند بر خاک امام حسین این یعنی چه، آن پیچ تاریخی که آقا فرمود ا الان داریم پیچ تاریخی را پشت سر می‌گذاریم معنی می‌دهد دیگر، دارد تاریخ عوض می‌شود یعنی این سلطه‌ای که یک روزی دو قطبی آنچنانی بود که نصف کره زمین کمونیست بودند و نصف دیگر هم لیبرالیست هر دو هم درصدد مقراض کردن اسلام بودند کارشناس‌ها هم می‌گفتند که از اسلام اثری نخواهد ماند، تمام.

این پیچ چکار کرد؟ پیچ چنین کرد که ملاحظه می‌فرمایید که حالا ایران که ایران است منطقه که منطقه است بلکه کشورهای اروپایی هم، حضرت آقا یک مزاحی کردند که واقعیت دارد: «… بسیجی‌های انگلیس و فرانسه…» که البته آنها از ما جلوترند. رها هم نمی‌کنند بنابراین ما در آستانه یک تحولی هستیم. نه محرم یک ماهی از تاریخ است نه کربلا یک نقطه‌ای از جغرافیا است و نه عاشورا یک مقطع تاریخی است بلکه این‌ها همه زمان‌ها و همه مکان‌ها را در هم می‌نوردند، و امروز به وسیله کربلا بیداری جهانی حاصل شده است نمی‌توانند جلوی آن را بگیرند می‌توانند مردم را بکشند که می‌کشند زن و بچه و کوچک و بزرگ، همه جا را تخریب می‌کنند و ویران می‌کنند همه کار می‌کنند اما این کارهای دیوانگی سند رسوایی آنهاست دم از تمدن هایی می‌توانند بزنند که به تاریخ که برمی‌گردید ولو با چند درصد اسلام که مانعش خلفای جور بودند، تمدنی بی‌نظیر مسلمان‌ها داشتند و آثار مشت نمونه خروار ادعای تمدن همین کاروان‌های امام حسینی است همین اربعین امام حسین است تمدن یعنی این از دور دنیا جمع می‌شوند به عنوان انسان هر که هست هرچه هست هر دینی که دارد هر رنگی که دارد به هر زبانی که حرف می‌زند باشد این دارد اشک شوق می‌ریزد که به آن خدمت کند و آن به دیگری خدمت کند عشق می‌ورزند و این یعنی تمدن نه این وحشی‌های بدتر از هر حیوان درنده و گزنده‌ای که مسلک و مشرب کشورهای غربی است و سرکردگی انگلیس پیر گذشته و آمریکای جنایتکار و به وسیله نادان‌هایی مثل نتانیاهو و صدام و غیره بنابراین اینکه مردم از سطح جهان می‌آیند و هر دینی دارند این اربعین حسینی که ۱۰۰ معنی دارد یک معنی آن همین تمدن اسلامی است که به انسان‌ها عشق می‌‌ورزد و خدمت می‌کند دنبال کار خودش نیست دنبال کار دیگران است و خداوند به شماها اجر مضاعف بدهد و مجدد از فرمایشات شما از پیش بینی‌های با تجربه شما استفاده می‌کنم امیدوارم که به مرحله کارشناسی در آید. عرض من تمام است خداوند شماها را حفظ کند صلوات بفرستید.

[۱] سوره مبارکه بقره/ آیات ۲۳و۲۴

[۲] سوره مبارکه صف/ آیه ۸

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *