خانه / متن بیانات / متن کامل بیانات امام جمعه بیرجند در دیدار با شهیدین خاتمی و کاهنی

متن کامل بیانات امام جمعه بیرجند در دیدار با شهیدین خاتمی و کاهنی

دیدار با خانواده شهیدین «محمد و سعید خاتمی»

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به امام زمان و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران رهبر مسلمین جهان، و سلام به ارواح طیبه شهدا، خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و مخصوصاً این خانواده معظم ارواح شهدایشان و والد گرامیشان، و خداوند طول عمر و صحت و سلامت والده معظم این شهدا عنایت کند که این‌ها مایه‌ی افتخار جامعه هستئد و شما درهمین چند لحظه فرمایشات ایشان را ملاحظه کردید یعنی چه.

اتفاقاً این وصیتنامه‌ها پیش من هم بود و آنچه که فرازی از فرمایشات آقا سید سعید رحمت الله علیه، ایشان طلبه بودند، در وصیت‌نامه نوشته‌اند که من شهریه‌ای که گرفتم نصفش مصرف شده است و نصفه دیگر مصرف نشده است و آن را به مدرسه برگردانید.

فرمایش حاج آقای نوفرستی، مادر را که دیدید فرزند این‌طوری است، آقاشان هم که خدا رحمت کند اینطوری بود یعنی یک چهره شناخته شده، سالم از جهت خصال انسانی و اسلامی و اخلاق، آن وقت معلوم می‌شود شهادت یک اتفاقی نیست پیش می‌افتد این زیرساخت لازم دارد.

 به هر حال ما که شرمنده‌ایم ولی هم عید سعید غدیر را خدمت شما که در واقع پدر بزرگ همه شهداست روح مقدس امیرالمؤمنین علی علیه السلام را و هم میلاد مقدس حضرت موسی بن جعفر علیه السلام را به شما تبریک عرض می‌کنیم، امیدواریم از برکات اهل بیت علیهم السلام این فرزندان سعید و با سعادت و همه رفتگان از این خانواده معظم خدا را با اجداد طاهرینشان با حضرت موسی بن جعفر علیه السلام و امام علی علیه السلام محشور کند، انشاءالله.

 صلوات بفرستید.

*****
دیدار با خانواده شهید سیدمحمود کاهنی

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به امام زمان و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران رهبر مسلمین جهان اسلام و سلام به ارواح همه شهدای راه حق و مخصوصاً این شهید عزیز این خانواده.

وَمَنْ يَخْرُجْ مِنْ بَيْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ؛بنابراین ما تیمم و تبرک می‌جوئیم در ایام عید سیعد که عید اکبر است غدیر خم است و میلاد مقدس حضرت موسی بن جعفرعلیه السلام است، خداوند بر درجات ایشان بیافزاید و بر صحت و سلامت اهل بیتشان و همه بستگانشان.

اصولاً وراثت خاندان اهل بیت علیهم السلام شهادت است اگر این فرزندان موسی بن جعفر و علی علیه السلام به فیض شهادت و این افتخار بزرگ می رسند ارثی است که از اجداد طاهرینشان رسیده است و گوارای آنها باد.

این در حالی است که حقانیت اهل بیت علیهم السلام که وارث همه پیغمبران هستند و اوصیای انبیاء هستند، اینها مطالبی است که حتی دشمنانشان هم دقیقاً همین تعبیر را دارند.

ما نسبت به حضرت موسی بن جعفرعلیه السلام عبارتی داریم که ازهارون رشید است و مدرکش هم  کتب برادارن عزیز اهل سنت است که هارون رشید از حضرت موسی بن جعفر علیه السلام به وصیی از اوصیای انبیاء تعبیر می‌کند؛در اسناد غیر شیعه، آن هم جریان شنیدنی دارد شما بهتر از من می‌دانید خیلی زیباست .

وقتی امین و مأمون نوجوان بودند، پیش آقایی درس می‌خواندند، یک روزی استاد آمد پیش هارون، هارون بچه‌ها را صدا زد و از استاد گفت بپرس – استاد از شاگردانش که همین دو پسر هارون بودند هر چه سئوال کرد پاسخ دادند خیلی خوب پاسخ دادند، هارون به بچه‌ها گفت شما مرخص هستید بروید، بچه‌ها رفتند، هارون خیلی گریه کرد استاد گفت اینجا که جای خوشحالی بود بچه ها اینطور بر درسشان حفظ داشتند، گفت بله، ولی چه کنیم که یک روزی اینها به جان هم می‌افتند و همدیگر را می‌کشند؛ استاد گفت که کاهن خبر داده، گفت نه، منجم خبر داده گفت نه، گفت از کجا چنین حرفی می‌گوئید،گفت وصیی از از اوصایی پیغمبران این حرف را گفته است که این دو بچه با هم درگیر می‌شوند و هم را می‌کُشند، دیگر استاد جرأت نکرد بپرسد آن آقا چه کسی است.

هارون هم در سطح بشریش خیلی سعی کرد که پیشگیری کند که این قضیه اتفاق نیافتد، بنابراین رفت داخل خانه کعبه، امین را بُرد، مأمون را هم بُرد، سران قوم را هم برد و بعد املا کرد و امین به خط خودش نوشت که بعد از من که هارون هستم امین خلیفه من خواهد بود و بعد از او مأمون خلیفه خواهد بود و قسمت شرق خراسان هم در حکومت امین دست مأمون خواهد بود تمام این‌ها را منظم کرد که پیشگیری کند این‌ها به جان هم نیافتند.

بخشنامه کرد به همه کشور که برنامه این است، بعد مأمون که رفت امین آمد مأمون با او درگیر شد بالاخره نتیجه این شد که مأمون امین را کُشت، برادرش را کُشت ، سرش را در دارالعماره‌اش آویزان کرد که هر کسی می‌آمد باید بر او لعن می‌فرستاد تا چهار سال آویزان بود .

یک روزی استاد مأمون که آن موقع در نوجوانی پیش هارون رفته بود وارد شد به مأمون گفت مأمون ( شاگردش بود دیگر) آنروز به خاطر داری شما که رفتید پدر شما از این قضیه خبر داد گفتم کاهن گفته گفت نه ،گفتم منجم گفته گفت نه،گفت چه کسی گفته، گفت وصیی از اوصیاهای پیغمبران این حرف را گفته است و این قضیه واقع شد من از پدر شما جرأت نداشتم که بپرسم چه کسی بوده است حالا شما می‌دانید چه کسی بوده است؟ گفت بله- میدانم چه کسی بوده است، موسی بن جعفرعلیه السلام بوده است.

حال ببینید مقام اولیای خدا حتی دشمن درجه یک اعتراف می‌کند که این‌ها وصیی از اوصیای پیغمبران هستند.

آنچه که امروز اتفاق می‌افتد، خبر حضرت موسی بن جعفرعلیه السلام است رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُم يَدْعُوا النّاسَ اِلَى الحَقِّ، مردی از قم قیام خواهد کرد و به حق دعوت خواهد کرد و طرفداران او که همین خانواده شهدا هستند مثل پاره‌های آهن ادامه خواهند داد وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ[۱].

خوش به حال شما که افتخار نسب شریف موسی بن جعفر علیه السلام را دارید و هم افتخار این فدایی در راه انقلاب دارید.

 ما دعاگویتان هستیم خداوند شماها را حفظ کند به برکت صلوات بر محمد و آل محمد.

[۱] -سوره قصص، آیه ۸۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *