خانه / متن بیانات / بسیج / مشروح بیانات حجت الاسلام والمسلمین حاج سید علیرضا عبادی در گردهمایی ائمه جمعه استان و استادیاران صالحین

مشروح بیانات حجت الاسلام والمسلمین حاج سید علیرضا عبادی در گردهمایی ائمه جمعه استان و استادیاران صالحین

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به امام زمان و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران ، رهبر مسلمین جهان و سلام مجدد به محضر شما عزیزان و همه سنگرنشینان علم و ایمان ؛عرض تسلیت ایام ، در آستانه شهادت امام محمدباقر (علیه السلام )و سال گشت شهادت حجاج در مکه معظمه و در عین حال در آستانه عید قربان و غدیر و هفته امامت و ولایت هستیم خود ما هم در آستانه یک مسئله سرنوشت ساز ، انتخاب ریاست جمهوری آن هم بعد از دوران سه ساله سیدالشهدای خدمت شایسته ، آیت الله رئیسی ( قدس سره) هستیم .

به هر زمانی از تاریخ برگردید، اعم از ، نتایج خوب ، دنیوی و اخروی و نتایج سوء ، این ها محصول کار خود انسان است، و هر زمانی که بشر از حالت غفلت و بی توجهی دربیاید، سرنوشت خودش را خوب رقم خواهد زد و هرچند هم که در حالت بی توجهی بماند، آسیب پذیر خواهد بود، « كُلُّ نَفۡسِۭ بِمَا كَسَبَتۡ رَهِينَةٌ »[۱] خدای عالم که عالِم به عالَم و آدم است، «أَلَا يَعۡلَمُ مَنۡ خَلَقَ » خدایی که عالِم به عالَم و به آدم است «أَلَا يَعۡلَمُ مَنۡ خَلَقَ »[۲] همه هستی را بر اساس سبب و مسبب «ابی اللّه أن یجری الامور الا باسبابها»[۳] و علت و معلول قرار داده و همه مخلوقات را، از مبدا تا مقصد هدایت فرموده و انسان را که اشرف مخلوقات است به تشریفِ تشریع ،مفتخر فرموده و به او اختیار نسبی داده که راه خودش را مشخص کند، بقیه اش کار خود انسان است ،زیرا طرحی که خدا داد، که همواره قانون هستی است، چه در تکوین و چه در تشریع ،خدای متعال این طور تشریح فرموده که بشر برای وصول به کمال و رسیدن به همه خوبی ها و فاصله گرفتن از همه بدی ها، باید شرعِ الهی را برود ، شرع، راه است ، شارع راه است ، راه خدا را باید برود و آن این است که از پیامبران و اوصیاءِ پیامبران که آنها مشروط به شرائط عصمت و طهارت اند و مجهز به همه علم و تقوا و صداقت هستند ،بشر اگر بخواهد به مقصد برسد ، راهش این است و لاغیر ،می تواند ماشین حساب را بردارد ، در امور شخصی اش، در امور اجتماعی اش، در امور سیاسی اش، در امور معاصر در امور گذشته تاریخ, حساب کند, هرجا مطابق شرع خدا عمل کرده ,بر اساس عقل و فطرت و وحی قدم برداشته موفق بوده و هر جا هم که بر اساس هوای نفس یا بی توجهی و غفلت رفته ننگ ببار آورده، این کاملاً قابل محاسبه است ، وقتی بحث مشکلات و آسیب ها و قتل و جنایت [میشود] این را چه کسی ایجاد می کند ؟ خود ما ایجاد می کنیم، خود بشر ایجاد می کند .

اصلا مسئله غدیر به عنوان یک سمبل[است] ، این [غدیر]یک نقطه تاریخی نیست، این قبل را هم شامل می شود، همه انبیا ، اوصیاء  داشتند ،این همان است ،بعد را هم شامل می شود، این تاریخ معینی ندارد، بعد را هم شامل می شود، همواره دین خدا بر اساس پیروی از اوصیاء انبیاست، حالا چه به وسیله آن و چه به وسیله نیابت آنها ، خاص باشد یا عام، این یک مسئله ای هست که همه هم می توانند بدانند آن طوری نیست که نتوانند بدانند ،همچنان که در امور جزئی زندگی شان کاملاً متوجه هستند، [آیا] متوجه نیستند؟ از خانه بیرون می آید می خواهد برود مسافرت ، می رود روی صندلی ماشین می نشیند، سوال نمی کند این ماشین کجا می خواهد برود !؟ همین طور می نشیند یا سوال می کند؟ می پرسد که این ماشین کجا می رود؟ هدف کجاست ؟

در کشاورزی ، در مرغداری ، در دامداری ، در گاوداری ، همه این ها را می فهمد، آیا نمی فهمد؟ می فهمد ، اما نسبت به سرنوشت خودش؛ کاملاً می تواند بفهمد، اما بی توجه است ، پیغمبران «منذر» هستند یعنی این شما «ورثه الانبیا» هستید بشر را نسبت به این بی تفاوتی [بیدار کنید]، اگر نسبت به دشمن، که بدترین دشمن، نفس خودت است ،بخوابی، دشمن نمی خوابد، یک وقت می بینی دشمن بالا سرت است، چرا ؟ چون خوابیدی، کار خودت است، کار شما «انذار » است، آن روزی که مردم در سقیفه بنی ساعده جمع بودند و آن مهاجر یا انصار حرفی یا اختلافی که هنوز هم چند روزی بیشتر از غدیر نگذشته بود، بی توجه بودند که چه کار می کنند، این کار لازمه دارد ،چون سبب و مسبب است، این سببی را که شما پیروی می کنید سر از کجا در می آورد ؟چه زمانی متوجه شدند؟وقتی لشکر یزید در جریان حرّه ، مدینه را محاصره کرد، آن وقت متوجه شدند، که ای وای آن سال آن کار را کردند و الان این کار شد ،که این کار را انجام داد؟ خودتان کردید.

دیگر شرم آور است که در مدینه الرسول، آنجایی که مرکز عدالت بوده، مرکز کمال بوده ،آن جا سه شبانه روز جان و مال و ناموس و حیثیت مردم، غارت لشکر وحشی یزید شد، قبل این کار را چه کسی انجام داده بود ؟ خودشان این کار را انجام داده بودند.

آن روزی که امام حسین ع از مدینه تشریف آورده بودند، هر کسی یک توجیهی کرد امام را تنها گذاشتند و نرفتند، آن هم غافل بودند که پشت سر این قضیه چه چیزی پیش می آید ،بود دیگر ! یعنی بعد از آن ،در سه سالی که یزید بود، هم مدینه را غارت کرد ،هم خانه معظمه کعبه را با منجنیق کوبید ، آن سال قبلیش هم که امام حسین ع را شهید کرد ، این ها کار چه کسی است ؟ این ها کار همه است نه اینکه این به گردن او بیندازد و او به گردن این، این گونه نیست ، بی توجهی به این قضایا است، این سرنوشت عظیم ، می گویم: سرنوشت مرغ و دامداری و گاوداری را کاملا می داند که باید زیر نظر مهندس صحیح امین انجام بشود، اما سرنوشت خودش را به اندازه گاو ارزش قائل نیست ،با این چه باید کرد؟

ملاحظه می کنید دیگر، امام( قدس سره )این معجزه را بنا کرد به تایید الهی ,که اگر این پایگاه برای اسلام نبود در آن کره زمینِ دو نیمکره شرقی و غربی کفر و شرک، کمونیست و لیبرال دموکراسی غرب ،دیگر از اسلام هیچ چیز نمی ماند ، فکر می کنم حتی اسم اسلام را هم نمی گذاشتند ،می بینید که این ها چه کسانی هستند.

خداوند تایید کرد و برابر اخبار و روایات تفسیر و غیر آن پیشگویی وغیره ، امام این شِبه معجزه را به تایید الهی انجام داد ، به همه توصیه کرد، وصیت نامه امام برای همه اقشار هست ، وقتی من با کمال شرمندگی یک بار هم مراجعه نکرده ام که امام به من چه توصیه کرده، آیا این بی توجهی نیست به این نعمت بزرگ؟ از جمله امام فرمود انقلاب را به دست نامحرمان قرار ندهید ، چطور شد همان اول بنی صدر رای آورد، این را به گردن چه کسی می اندازید ؟ در این دولت هایی که آمده اند و رفته اند ، دولت شهید رجایی و باهنر (قدس الله اسرارهم) به عنوان یک دولت تراز جمهوری اسلامی بود، بعد از آن یکی به عنوان انقلاب رنگین سبز آمده ، یعنی چی ؟یعنی کودتا، یعنی کودتا دیگر ،انقلاب سبز یعنی چه؟ آن دیگری با انقلاب بنفش آمده ، آن دیگری به صورت مبهم آمده بود، آن دیگری به صورت دیگری آمده ، این چهل پنجاه سال را این گونه ما هرز دادیم ، آنچه که در کار شهید آیت الله رئیسی، که به راستی خوب رقم خورد ،که خیلی بالاتر از این آمار و ارقامی است که او در جهت اجرایی انجام داد ، در عین حال, این ها هر یک از این ها از نظر ارزش ,خیلی بالاتر است ,چه روابط بین الملل و چه روابط با کشورهای اسلامی ،چه ایجاد اشتغال ،چه رشد اقتصادی، چه دائر کردن کارخانه های تعطیل و غیره ،کارهای عظیمی ،کارهای خیلی عظیمی انجام داده است، اما آن کاری که از همه این ها مهم تر است، اگر این دوره اگر این دوره هم تمام می شد یک دوره دیگر هم می آمد ،هشت سال این طور کار می کرد، با همه ارزش هایش، اما آن چیزی که واقع شد یک مسئله دیگر است، و آن به درد بینش ما می خورد، البته این نقشه را ، آقا خیلی زیبا شاید هم مکرر فرموده اند، که شما بهتر از بنده می دانید، این انقلابی که انجام شد و دنیا غافل گیر شد و دست خدا در کار بود، به هیچ کشوری اجازه انقلاب ندادند و نمی دهند، این کار خارج از دست آن بود و شد ، آقا فرمود اول نهضت ،پیروزی نهضت، بعد نظام اسلامی، بر چه شیوه ای و بر چه قانونی ، این قانون اساسی شما که پیشرفته ترین قانون جهان و بشر است، این انجام شد، به هیچ دولتی، به هیچ جامعه ای، به هیچ کشوری چنین اجازه نمی دهند . از یاد شما نرفته است ،هر دولتی که بر خلاف میل کدخدا بود و یا هر نظامی که بر خلاف میل کدخدا بود، او فقط اعلام می کرد که ناو راه افتاده ،ناو آمریکا به آن سمت راه افتاده، [هنوز] نرسیده ! آن نظام کله پا می شد، یا آن نظام عوض می شد، یا آن دولت عوض می شد، این بود دیگر ، به کدام دولت این اجازه را می دادند؟ اما دست خدا بود و شد.( به کوری چشم آنها)

بعد، مسئله دولت اسلامی، دولت اسلامی را چه کسی معین می کند ؟ جامعه معین می کند ، جامعه در این جهت کوتاهی کرده است و کارش را درست انجام نداده است، همه ما کوتاهی کردیم ،باید در نزد خداوند عذر بخواهیم ،به جهت این که این ها لوازم دارد، حکم به شی حکم به لوازم شی است ،اگر بر را ما خونی ریخته شده، اگر جرمی شده، اگر جنایتی شده، اگر قانون شکنی شده ،مظلوم کشی شده، به هر حال باید پاسخ گو باشیم . بنابر این دولت ها همانطور که عرض کردم جورواجور آمدند، کار مهمی که از رئیسی باقی ماند این است که، که دولت اسلامی که حضرت آقا در این نقشه به آن بارها اشاره فرمودند ، این را در چهارچوبه فرصتی که داشت خوب انجام داد، فرصتی نبود ،تازه نه ماه آن هم که در اغتشاشات گذشت ،مشکلاتی را هم از از قبل مانده بود، خودش کلی بحث جداگانه دارد، همه را حل کرد.

دولت اسلامی ، مثل ولیِّ یک خانواده است، که وقتی او به شیوه درست عمل کند، همان طور که، این ها حالت متقابل دارد، همانطوری که یک جامعه حقیقی اسلامی ، هیچ وقت رای الکی نمی دهد، رای هدفمند می دهد ،به همان نحو، اثر متقابل دولت اسلامی مثل این است که ولی یک خانواده بچه هایش را خوب تربیت می کند و لذاست که قدم بعد از دولت اسلامی، جامعه اسلامی هست که بتواند به تمدن اسلامی که زمینه ظهور حضرت مهدی صاحب الزمان (علیه السلام) است دست پیدا کند.

بنابر این نمونه ای که، الگویی که ، آقای رئیسی گذاشت و خط و نشانی که آقای رئیسی برای نمونه دولت تراز گذاشت ، این از همه کارها مهم تر است،  اما حافظ می خواهد این را چه کسی می خواهد نگه دارد این فرصت طلایی ، آن هم بعد از شهادت شهید رئیسی که دوست و دشمن در مقابلش تواضع کردند، نگذاریم از غفلت جامعه ، بی توجهی جامعه ، که شما تعبیر به قشر خاکستری می کنید سوء استفاده شود، این فرصت را ، همه آن هایی که در خود احساس مسئولیت می کنند، از این فرصت استفاده کنند و برای بیداری جامعه و هوشیاری جامعه که می خواهد رای بدهد و رقمی بزند، که خیلی لوازم نسبت به آن هست ، باید احساس مسئولیت کنیم

که حالا این قدم یک قدم مردمی است ، ان شا الله به وسیله علما بزرگ و به وسیله بسیج و صالحین و به وسیله ائمه محترم جماعات و جمعه و سازمان های تبلیغاتی در چارچوب قانون ، برای بیداری عزیزان ما، مردم ما ،که گول دشمن را نخورند گول رسانه بیگانه را نخورند و رای هدفمند کارشناسی شده به انسان امین و آگاه بدهند، این خیلی کار مهمی است.

آنچه را هم که در کنار این اشاره فرمودند چیز به جایی است، که آن هم راهکار قانونی خودش را دارد ؛ بالاخره بزرگان باید کاندیداها را نصیحت کنند، که تشریف آورده اند، که کار خوبی هم کرده اند از همه آن هم باید تقدیر کرد، به همان نحوی که برای خدا تشریف آورده اند و حرف هایشان را خواهند زد،  در پایان هم برای خدا بر اساس معیارها به اصلح و اولی بدهند و خودشان وزیر بشوند، ما یک رئیس جمهور می خواهیم و چند تا وزیر ، اما چند رئیس جمهور که لازم نداریم که دیگر مسئله اخلاص در این جا خیلی مسئله مهمی است و با همان اخلاص که تشریف آورده اند، کما اینکه ما در گذشته نمونه این افراد متعهد را داشته ایم ،ان شا الله که آقایان هم این کار را بکنند و علما عزیز هم در جهت غفلت زدایی از قشری که یک مقدار کم اطلاع است، یا کم تجربه است ،از نظر سن، یا سوادش، مشکل دارد یا از جهت بینش و بصیرت مشکل دارد، کمک کنند که این یک در واقع یک نجات غریق است

«وَمَن أَحياها فَكَأَنَّما أَحيَا النّاسَ جَميعًا »[۴]

آیدم الله و ثبتکم الله بالقول ثابت فی الحیات الدنیا و فی الآخره

صلوات بفرستید

 

[۱] سوره مبارکه مدثر آیه ۳۸

[۲]  سوره مبارکه ملک آیه ۱۴

[۳] الکافي (ط – الإسلامیة)، ج ۱، ص ۱۸۳

[۴] سوره مبارکه مائده ایه ۳۲

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *