خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: همه مسئولین در جهت قرآنی کردن جامعه قدم بردارند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: همه مسئولین در جهت قرآنی کردن جامعه قدم بردارند

امام جمعه بیرجند، گفت: شکرانه نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت‌های مردمی این است که همه مسئولین از این فرصت در جهت قرآنی کردن جامعه قدم بردارند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین عبادی صبح امروز ( شنبه ) در دیدار با مسئولان و دست اندرکاران طرح قرآنی ۳۱۳ در خراسان جنوبی، گفت: شکرانه نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت‌های مردمی این است که همه مسئولین از این فرصت در جهت قرآنی کردن جامعه قدم بردارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: تلاوت،حفظ‌،ترجمه و تفسیر قرآن کریم از مقدمات لازم است و طبعاً جامعه‌ای می‌تواند موفق باشد که مراحل اولیه را گذرانده باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با استناد به آیات  قرآن کریم، گفت: از صدر اسلام قرآن مهجوراست و آنچه که بر زبان پیامبر اکرم (ص) آمده است قرآن همواره در کنار اهل بیت علیهم السلام است و مسلم هر یک بدون دیگری در انزوا است.

وی افزود: بعد از ۱۴۰۰ سال خداوند زمینه‌ای را بر اساس مکتب اهل بیت علیهم السلام برای نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم کرده است پس به مخاطبین این مسئله را تفهیم کنید که از این راه باید بگذرند و خودشان قرآنی شوند لذا حافظ قرآن، حامل قرآن است، و باید سخن،عمل، اخلاق، کسب و کارش قرآنی شود.

امام جمعه بیرجند با اشاره به آیه «وَ إِنْ کُنْتُمْ فی رَیْبٍ مِمّا نَزَّلْنا عَلى عَبْدِنا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِنْ مِثْلِهِ وَ ادْعُوا شُهَداءَکُمْ مِنْ دُونِ اللهِ إِنْ کُنْتُمْ صادِقینَ»،افزود: قرآن حجت است و خدای متعال در قرآن تحدی فرموده است که دشمنان اسلام نخواهند توانست یک سوره همانند قرآن بیاورند و این از معجزات قرآن است.

وی گفت: امروز دشمنان اسلام در قالب‌های مختلف و کارهای مخوف به چه ظلم ها و رسوایی‌ها تن می دهند زیرا از آنان کاری ساخته نیست و اگر می توانستند با وجود همه امکانات و سرمایه‌های عظیم در تحدی قرآن شکستی ایجاد می‌کردند و دیگر نیاز به سوختن قرآن نبود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: بحث‌های هنری،لغوی،فصاحت و بلاغت از مسائل ابتدایی قرآن است و ذخایری که در آیات قرآن کریم ازنظر علمی، عرفانی و وصول به کمالات انسانی وجود دارد،جواب می دهد.

وی گفت: بزرگان و شاگردان مکتب قرآن کریم، بعد از پیامبر اسلام(ص) و ائمه و اوصیاء الهی، معجزه بودند و بر همه حجت هستند و سراسر زندگی شان پُر از کرامت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: گنج ها و ذخایری که در قرآن کریم نهفته است و اهل دقت، عرفان، سیر و سلوک به آن می رسند و آنچه که قرآن به صورت معجزه آسا در طول تاریخ  به قلب انسان بیسوادی که اصلاً اهل دانش و قلم و بیان نیست می‌ریزد غیر از مسئله نبوغ و حفظ است.

امام جمعه بیرجند گفت: قرآن کریم تمامش نور است و وقتی از مهجوریت بیرون می آید که شاهد قرآنی شدن مخاطبین باشیم و اندیشه، اخلاق و سکوت افراد قرآنی شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *