خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی: ملاک ارزش انسان، با خدا بودن یا بی خدا بودن است./ علامه مطهری به مردم کمال،اخلاص،جهاد یاد داد.

نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی: ملاک ارزش انسان، با خدا بودن یا بی خدا بودن است./ علامه مطهری به مردم کمال،اخلاص،جهاد یاد داد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح دیروز ( دوشنبه ) در دیدار جمعی از فرهنگیان خراسان جنوبی که به مناسبت هفته معلم و سالروز شهادت آیت الله شیهد مطهری برگزار شد گفت: هر جنس و کالایی نرخ و قیمتی دارد و بالا و پایین بودن نرخش به ملاک‌هایی بستگی دارد و یکی از کالاها خود انسان است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به کتاب« انسان در قرآن»علامه مطهری (قدس سره) گفت: طبق ایات و روایات انسان می تواند زشت تر از همه موجودات باشد «اَشَرُّ خَلْقِ اللَّهِ عَلَی وَجْهِ الارض» و یاطبق ایه شریفه « فإذا سويتهۥ ونفخت فيه من روحي فقعوا لهۥ سجدين» وقتی که روح الهی در انسان دمیده و خدایی شد، فرشته‌ها که از عالم پاک و طهارت هستند و مقام آنها مشخص است در مقابل انسان سجده کردند، لذا ملاک ارزش انسان، با خدا بودن یا بی خدا بودن است.
امام جمعه بیرجند به ماجرای اویس قرنی در صدر اسلام اشاره کرد و بیان داشت ارزش هر انسانی به قیافه،ثروت و مال نیست بلکه ارزش او به هدفی که دارد می باشد و وقتی صفات خدا در ذات انسان پیدا شود رنگ و بوی خدایی می گیرد لذا ملاک ارزش انسان با خدا بودن و بی خدا بودن است
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: مکتب اسلام متولی است و دنیا همواره در قالب های مختلف به دو قطب توحید و کفر بوده است و امروز که آخرالزمان است دنیا در این دو قطب متجلی شده است، که نشانی های هر قطبی در هر فردی حاصل می شود، لذا ما با فریاد،سکوت، لبخند ،کارهای سیاسی و اقتصادی که می‌کنیم در قیامت مشخص می شود که در جبهه عمومی حق که اسلام است یا در جبهه باطل که شرک است بوده ایم .
حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به روایت «الدُّنْيَا جِيفَةٌ وَ طَالِبُهَا كِلَاب‏» گفت غربی‌ها انسان را به عنوان یک حیوان اقتصادی که هدفش لذت جویی مادی است تعریف می کنند و به تعبیر خودشان که می گویند انسان گرگ انسان است و می بینید دیوانه های لیبرال دموکرات چه بر سر ارزش های خود و بشر آورده‌اند.
وی اظهار کرد: مکتب انبیاء بر اساس علم،استدلال و برهان برای نفوذ، توسعه و تعمیق انسانیت به جلو می‌آید اما در مقابل لیبرال دموکرات غرب و به تعبیر امروز که از آن به عنوان چماق و هویچ یاد می‌شود می‌گویند که اگر با ما باشید که هیچی و اگر با ما نباشید به زور و کشتار شما را پیرو خود می‌کنیم و می بینید که آنها در غزه که سمبل زور و جنایت‌های این حیوان های کور و کر هستند چه بلایی بر سر دنیا آورده اند.
امام جمعه بیرجند در ادامه گفت: دنیا برای اینکه از زیر سلطه این غول های بیابانی خلاص شود یک راه دارد و آن تعلیمات انبیاء و حقیقت توحید است و کار این غول های بیابانی این است که هر جا قدم میگذارند با مسئله اعتیاد، شرب خمر، غنا، ایجاد اختلاف،کم فروشی و دزدی، انسان ها را حیوان می کنند و انسان های همچون آتاتورک،رضاخان پلید، صدام، و دیگران که بدتر از حیوان که در جبهه نتانیاهو و غرب هستند بر آنان مسلط می کنند، اما در مقابل در مکتب انبیاء از این موجود حیوان بالفعل انسان می سازند از فلز زنگ زده عرب جاهلی، لقمان امت ابوذر،غفاری‌ها و مطهری‌ها می سازد .
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان این مطلب که مقدمه اسلام، انسانیت است، افزود: علامه مطهری به مردم کمال،اخلاص،جهاد یاد داد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بر اساس روایات امروز در بهترین و بدترین زمان قرار داریم، گفت: انسان‌های آزاد راه را به جایی خواهند برد ، که بصورت ملت‌ها و خیزش دانشجویان دانشگاه های اروپا، آمریکا گرچه به ظاهر مسلمان نیستند در حمایت از مردم مظلوم غزه به پا خواستنه‌اند حق طلب هستند و خداوند آنان را هدایت خواهد کرد و این خیزش‌ها از اثرات نامه‌هایی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی چند سال پیش خطاب به این جوانان نوشته بودند میباشد.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: تظاهرات دانشجویان اروپایی و آمریکایی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی بسیجی فرانسوی و بسیجی انگلیسی ، در مقایسه با ۵۰ کشوری که دیوار به دیوار مردم مظلوم فلسطین و غزه هستند و فقط اسم مسلمانی را یدک می‌کشند و با سکوت خودشان با بیگانگان همکاری می‌کنند، شرف دارد.
وی یادآور شد: در قضیه کربلا هم کسانی بودند که پشت سر پیامبر(ص) و امام علی (ع) نماز می خواندند با حقیقت اسلام و خاندان پیامبر اسلام (ص) جنگیدند اما در مقابل افرادی همچون وهب که مسلمان نبود بلکه مسیحی بود و وقتی که امام حسین علیه السلام به قبیله ایشان رسید و مواضعشان را فرمودند راه حق را تشخیص داده و با امام حسین (ع) به کربلا آمد ؛ لذا فردا که حضرت مهدی (عج الله) ظهور کنند بر اساس گزینش خود چه کسانی را انتخاب خواهند نمود؟
نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی بیان داشت : وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد، همه جبهه های فساد و تباهی، جهل و نادانی، استبداد و منافقین علیه جمهوری اسلامی ایران در قالب های مختلف آماده شدند و ۱۷ هزار نفر از بهترین‌ها را به شهادت رساندند تا جامعه بدرستی اداره نشود و بعد از آن صدام با پاره کرن قرارداد الجزایر و با پشتیبانی کشورهای لیبرال دموکراسی ۸ سال جنگ تحمیلی را شروع کرد و مردم را به شهادت رساند و وقتی دیدند حریف ایران نمی شوند سازمان ملل به بهانه راستی آزمایی صدام را مقصر و شروع کننده جنگ دانست.
امام جمعه بیرجند گفت: امروز هم وقتی خودشان به بهانه های مختلف وارد کشورها می شوند اولین کاری که برای حفظ جان خودشان می کنند منطقه پرواز ممنوع اعلام می کنند اما در غزه زنان، مردان، کودکان، کوچک و بزرگ را در بیمارستانها، کلیساها و معبدها به شهادت می رساندند و منابع آب و غذا را از بین می برنند اما دادگاه لاهه و دیگر سازمان‌ها که نسخه نتانیاهو هستند از دور نگاه می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه کسانی چه در داخل و خارج از ایران پیرو همین لیبرال ها و دموکراتها هستند، افزود: در قضیه مهسا امینی فریاد کشیدند اما در قتل و عام های مردم در جریانات اخیر کشور هیچ صدایی از هیچ کس در نیامد و اظهار همدردی نکرد، این شیطنت است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *