خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی: آینده کشور منوط به حل مسائل کارگری و اشتغال و تولید است

نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی: آینده کشور منوط به حل مسائل کارگری و اشتغال و تولید است

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین آقای سید علیرضا عبادی صبح امروز ( یکشنبه ) در دیدار با جمعی از کارگران و کارفرمایان ضمن عرض تبریک هفته کار و کارگر و با آروزی پیروزی مظلومین عالم بر ستمگران، گفت: در چهار فصل که هر فصلی محصول متناسب با خودش را عرضه می کند، نظام آفرینش منظم و دقیق کار می کند، در جامعه بشری هم هر چه در شهرها و روستاها ، محصولات و تولیدات کارخانجات همه محصول کار و کارگر است و این برای هیچ کس حرفی باقی نمی ماند.

نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی با بیان این مطلب که کار در مسائل جامعه، سیاست، اجتماعی و غیره  نقش دارد، اظهار کرد: در مسئله کار و کارگری و دانش بشری، یک آگاهی های عمومی وجود دارد که حداقل و حداکثر افراد از آن آگاهی دارند، و بر اساس آن در رشته‌های مختلف صاحب نظر وجود دارد و از قوام جامعه به مسئله کار و کارگری، تولید، کارگری و حقوق کارگری، کارفرمایی و حقوق کارفرمایی و تأثیر کار بر انسان کتابها می توان نوشت.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه یکی از رموز سلامت تن مشغول به کار بودن است، افزود: کار کردن یک نوع ورزشِ تعریف نشده است و ورزش در واقع جایگزین یک نوع کار به صورت غیر هدفمند بر محصولات کاری تعریف شده است، لذا کار بر جسم تأثیر دارد و آن را سالم نگه می دارد و از انحرافات فکری بسیاری جلوگیری می کند .

وی گفت: کار برجامعه وسیاست تاثیر دارد اگر حال جامعه کارگری خوب باشد به صورت مستقیم حال نصف جمعیت جامعه خوب خواهد بود  و بر روی نصف دیگر جمعیت تأثیر غیر مستقیم خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به مسئله دریافت حقوق و معوقات آن که مسئولان دولتی  و غیر دولتی در جهت آن نقش دارند، اظهار داشت: امروز زمینه مساعدی پیش آمده و قریب به ۱۰ هزار کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل به راه افتاده است و نتیجه این است که کارگر امنیت شغلی پیدا می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این مطلب که در مسئله اشتغال با وجود کسری بودجه و انواع و اقسام مشکلاتی که به وجود آمده بود قدم های خوبی برداشته شده است، افزود: در دولت سیزدهم،در کنار همه مشکلات و تحریمها ، تحریم ها بی اثر شده است و اگر آینده کشور و بشر را می خواهیم باید مسائل کار و کارگری، اشتغال و تولید را حل کنیم  که با همت کارگران در حال حل شدن است.

امام جمعه بیرجند گفت: همه امور از جمله حیات، استقلال و آزادی، روزی مردم به کار وابسته است لذا در مکتب اسلام  ارزش انسان به کاری است که انجام می دهد، گفت: بهترین دولت جمهوری اسلامی، دولتی خواهد بود که با کمک مردم همه امور را سامان بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی تصریح کرد: انسان با بصیرت و باایمان می داند که هدف از خلقت برای رسیدن به کمال مطلق و عبودیت و سیر الی الله است و در صورتی که کارها را برای خدا انجام بدهد ارزش همه کارهایش عبادت محسوب می شود و عامل به وظیفه بودن عین عبادت است کسی که با بینش برای خدا کار کند عابد است، همانند ائمه اطهار علیهم السلام که در هوای گرم کار می کردند و عرق می ریختند مثل امام علی علیه السلام که چاه هایی را حفر کردند و تا به امروز از آنها استفاده می شود این عبادت و مثل نمازاست.

نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی افزود: کار کردن تنها بصورت فیزیکی و بدنی نیست بلکه کار کردن با فکر که از مهم ترین کارهاست وعلامه شهید مطهری این کار را انجام می دانند و به آن ارزش می دانند.

امام جمعه بیرجند در ادامه گفت: در مکتب ما کار وقتی برای امرار معاش زندگی و بدست آوردن لقمه حلال باشد خودش عبادت است، لذا نرخ کار شما وقتی مشخص می شود که حال خدایی پیدا کند و تأثیر روزی حلال و نیاز نیفتادن به دیگران از احکام خمسه ، واجب است که ریشه در فقه دارد، و ما هستیم که باید به کار و سکوت و لبخند خودمان ارزش دهیم.

وی با بیان اینکه امروز دنیا به دو قطب تبدیل شده است، افزود: یک قطب عدالت طلبی که نظام مقدس جمهوری اسلامی متصدی آن است و امیدواریم زیر مجموعه های نظام بتوانند قانون اساسی را پیاده کنند تا به اهداف جمهوری اسلامی برسیم و قطب دیگر نیز لیبرال دموکراسی که بدتر از کمونیست است و می بینید با انسان ها چه می کنند.امروزه کارهای ما به نوعی مربوط به یکی از این دو قطب می شود .

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: امیدواریم دولتی ها برای حل مشکلات و معضلات کشور تلاش کنند و برای نجات بشر از دست غول های بیابانی لیبرال دموکراسی بپردازند و امروز عکس العمل عدالتخواهی نظام مقدس جمهوری اسلامی در کشورهای غربی مردم را از تشکیلات ستمگران جدا کرده است و این تأثیر آن نامه هایی است که رهبر مظعم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان غربی نوشتند دست به دست شده است  و امروز شاهد آن هستیم دانشجویان و دانشگاهیان در کشورهای غربی بیدار شده اند و با وجود اینکه کتک می خورند و به زندان فرستاده می شوند می گویند پای عدل ایستاده ایم.

وی در پایان گفت: امروز در پیچ تاریخ هستیم فرقی نمی کند دانشجو، کارگر،حوزوی، دانشگاهی بلکه همه باید  خودمان را برای نجات بشر در این بیداری که حاصل شده است سهیم بدانیم.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *