خانه / تاپ خبر / انتقاد آیت الله عبادی از بی‌تفاوتی حکام کشورهای اسلامی نسبت به غزه

انتقاد آیت الله عبادی از بی‌تفاوتی حکام کشورهای اسلامی نسبت به غزه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با انتقاد از بی‌تفاوتی حکام کشورهای اسلامی نسبت به وضعیت غزه، گفت: این کشورها در جنایات رژیم صهیونیست‌ها و به شهادت رساندن زنان و کودکان غزه شریک هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی شامگاه چهارشنبه (۱۵ فروردین) در دیدار با جوانان فعال عرصه قرآن استان اظهار کرد: جهانی که در آن زندگی می‌کنیم عالم تضاد است و قطعاً بر اساس حکمت است.

وی افزود: بسیاری از وقایعی که رخ می‌دهد و برای همه ما تلخ است عکس العمل کار خودمان می‌باشد که یکی از جهات آن این است که فرقی بین دوست و دشمن نمی‌گذاریم لذا خودمان گرفتار می‌شویم و بعد به زمین و آسمان ناسزا می‌گوییم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی از خودی‌ها دشمن‌پرور هستند، تصریح کرد: در همین جریانات اخیر اگر کشورهای اسلامی یک اخم می‌کردند، حتی یک قطره خون هم از مردم غزه ریخته نمی‌شد بنابراین این کشورها در جنایات رژیم صهیونیست‌ها و به شهادت رساندن زنان و کودکان غزه شریک هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در ادامه با تأکید بر اینکه اساس و اصل دین بر حب و بغض است، ادامه داد: قرآن می‌فرماید که کسانی که در میان شما(مسلمانان) هستند اما دل در گرو دشمن دارند از شما نیست.

امام جمعه بیرجند با اشاره به رتبه‌های مختلف دشمنی تصریح کرد: در قرآن آمده است که «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَ الَّذِینَ أَشْرَکُوا… قطعاً سرسخت‌ترین مردم را در دشمنی نسبت به اهل ایمان، یهودیان و مشرکان خواهی یافت.»

وی افزود: آنچه را که امروز شما به عنوان جامعه رسمی مسیحی مشاهده می‌کنید هیچکدام مسیحی نیستند؛ اوایل انقلاب یک دانشجو به پاپ مسیحی نامه نوشته بود و درخواست کرد یک ساعت مسیحی باشید چون مسیحی نیستید.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه گفت: اما مسیحیان واقعی نسبت به مسلمین دوست هستند و به عنوان مثال جورج جرداق، ادیب و شاعر مسیحی شیفته حضرت علی(ع) بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به جنگ ترکیبی و انواع و اقسام توطئه‌های دشمن، تأکید کرد: اگر بی‌تفاوت باشیم هر بلایی سرمان بیاید مقصر خودمان خواهیم بود چون دفاع نکردیم.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها و کشورهای غربی با ایده‌های ضدبشری و لیبرالی پاییبند هیچ قانونی نیستند و از هر نوع دشمنی کم نمی‌آورند، افزود: کار نسل یهود بر روش گذشتگانشان ظلم است و در قرآن خداوند قوم دیگری را اینگونه ملامت نکرده است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه جنایات مغول مقطعی بود و نسل بعدشان مروج اسلام بودند و مسجد گوهرشاد مشهد مقدس را یکی از نوادگان مغول ساخته است، تصریح کرد: اما براساس علم غیبی قرآن، نسل یهود به اختیار خودشان راه ظلمی که گذشتگانشان رفته‌اند را تعقیب می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: کشورهای اسلامی بی‌تفاوت نسبت به مردم غزه و جایگاه عظیم مسجد القدس باید بدانند این دشمنان اگر بخواهند از آنها هم فاصله بگیرند و بر ایشان غلبه کنند، همان کاری را با این کشورهای اسلامی خواهند کرد که با غزه انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد:  در داخل ایران هم جریاناتی هست که دشمن می‌گویند اینها جزو ذخایر ما هستند لذا باید کسانی که اندیشه‌های ضد اسلام دارند را با محبت نصیحت کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: امروز ما در بهترین فرصت قرار داریم به جهت اینکه اتفاقات تلخ در غزه یک بیداری جهانی ایجاد کرده است و ملت‌های کشورهای غربی هر روز تظاهرات دارند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *