خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: ضرورت هموار کردن زمینه اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: ضرورت هموار کردن زمینه اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان ضرورت هموار کردن زمینه اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: قبل از هر برخوردی با فردی که منکر انجام می‌دهد باید به او تفهیم کنیم که دلسوز او هستیم و دشمنان می‌خواهند او را صید کنند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی  امروز (۲۱ اسفند) در دیدار با دبیران ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر به نسبت سایر فرائض و کارهای خیر مثل دریایی است در مقابل ترشح آب دهان، که اگر انجام شود همه آنها حفظ می‌شود اما اگر در این باره کوتاهی شود همه ضایع می‌شوند.

وی افزود: در این جریان موارد و وظایف با هم متفاوت است که بخشی از آنها که خیلی هم مهم و راه آن هم بالا بردن سطح جامعه است، مسائل پیشگیری از منکرات و جاسازی معارف است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: به این دلیل که استعمارگرها حدود ۲۰۰ سال است که به کشورهای اسلامی رسیده‌اند و با کارشناسی حساب شده و آگاهانه در دشمنی در پی این هستند تا منکرات را پیاده و معروفات را از بین ببرند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی تأکید کرد: بنا براین بخشی از کار ما این است که زمینه امر به معروف و نهی از منکر را هموار کنیم چون آنها دیدگاه‌ها را عوض و القا و شبهه کرده‌اند و اگر این مسیر هموار نشود زمینه اجرای امر و نهی پیش نمی‌آید.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: آنها بگونه ای عمل کرده‌اند که در نتایج نهایی در امر به معروف و نهی از منکر با القائات و تبلیغات برای هر یک طرفدار ساخته و دوقطبی و چندقطبی ایجاد می‌کنند لذا خیلی هوشیاری می‌خواهد تا این سلاح را از دشمنی که ۲۰۰ سال کار کرده و مردم را فاسد، معتاد، دزد، بی‌اعتقاد، حیران و سرگردان کرده است، بگیریم.

وی با بیان اینکه پیش از هر چیز باید شیوه‌های برخورد ما در این زمینه‌سازی بگونه‌ای باشد که فرد مورد نظر بفهمد او را دوست داریم، تصریح کرد: قبل از هر برخوردی با فردی که منکر انجام می‌دهد باید به او تفهیم کنیم که دلسوز او هستیم و دشمنان می‌خواهند او را صید کنند چون هر منکری یک نوع صید برای دشمن است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاه به اینکه در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر با دو طیف مردم و مسئولان مواجه‌ هستیم، گفت: مدیران و مسئولان در رده‌های مختلف باید ضمن رعایت همه قوانین و وظایف خود در دستگاه مربوطه، قانون امر به معروف و نهی از منکر را در زیرمجموعه اجرا کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: توقع داریم مسئولان رده‌های پایین‌تر نیز در این زمینه تاثیرگذار بوده و خود و کشورشان را یاری کنند.

وی  با بیان لزوم احیای امر به معروف و نهی از منکر به وسیله خود مردم در جامعه، افزود: یکی از مشکلاتی که در ۴۵ سال گذشته داشته‌ایم این است که در بعضی از مقاطع دولت‌های نفوذی روی کار آمدند که مستقیم یا غیرمستقیم جرات مردم را از آنها گرفتند و اعتماد مردم را از پشتیبانی که مسئولان باید از آنها داشته باشند، سلب کردند و ما آثار سوء آن را دیدیم.

امام بیرجند گفت: در دولت انقلابی و مردمی سیزدهم با اینکه چاله‌های زیادی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و سایر جلوی دولت بود مسیر را هموار کرده است اکنون شرایط مساعدتر و پشتیبانی‌ها، اجرای قانون و پیگیری‌ها بیشتر است.

وی ابراز امیدواری کرد شرایطی فراهم شود که ستادهای امر به معروف و نهی از منکر بتوانند افرادی که از نظر روحیه، بینش، آگاهی‌ها، سیاسی و سایر قدرت بیشتری دارند را در ردیف‌های اول قرار دهند و جوانان برومند را وارد این صحنه کنند تا بتوانیم نتایج خوبی بگیریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند اول زنان را فاسد کنند تا جوانان را از این طریق به فساد بکشانند، افزود: دشمن کاملا کارشناسی شده عمل می‌کند و اخیرا منکرات و فساد را از ناحیه زنان بر جامعه تحمیل کرده است همانطور که در گذشته و دوران طاغوت هم در این قضیه گسترده عمل کرده بود که انقلاب جلوی آن را گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی متذکر شد: اگر تبلیغات بیگانه در انجام انواع منکرات و نفی معروف ادامه یابد دیدگاه‌ها عوض می‌شود و دید عقلانی جای خود را به دید نفسانی و حیوانی می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در مقطع کنونی پایگاه دین الهی مستحکم شده و آنچه دشمنان عمل می‌کنند مانند غزه، به رسوایی بدتر آنها می‌انجامد، گفت: امروز دنیا حرف شما را می فهمد و مردم از کشورهای غربی و دولت‌ها جدا می‌شوند چون شما با دلیل حرف می‌زنید بنابر این امروز بیداری حاصل شده و فردای دنیا مال اسلام است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *