خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: قرآن یک برنامه عملی است و اجرای این برنامه به نتیجه رسیدن زحمات انبیا و خون شهدا است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: قرآن یک برنامه عملی است و اجرای این برنامه به نتیجه رسیدن زحمات انبیا و خون شهدا است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه طرح قرآنی مستورا یک طرح متفاوت است، گفت: طرحی است که با همه برنامه ها فرق می کند اگر آن کاری که لازم است انجام دادیم نتیجه ی خون شهداست ولی اگر مثل باقی برنامه ها بگوییم حالا “شدشد، نشد نشد” و باری به هر جهت باشد در گناه بزرگی شریک خواهیم بود، چراکه طرحی که اینها تعریف کردند یعنی بازگشت به تمدن اسلامی یعنی هدف نهایی از انقلاب این است که به تمدن اسلامی برسیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز (۱۴ اسفندماه) در دیدار با اعضای شورای توسعه فرهنگی قرآن استان و بررسی طرح ملی “مستورا” اظهار کرد: آنچه که در موضوع قرآن به عنوان یک طرح ارائه شد یک شرط دارد و آن این است که باید توجه داشت این مسئله با همه ی جلسات، نشست ها و تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها متفاوت است چرا که آن ها همه جنبه مقدماتی دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: بودن آن جلسات واجب است اما وجوب مقدماتی دارد ولی این واجب به عنوان ذی المقدمه و در نتیجه خیلی مسئله مهمی است،  یعنی همه این مسائل و مشکلاتی که در این ۴۵ سال تحمل کردیم و حتی شهید دادیم مقدمه ای برای احیا تمدن اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی ادامه داد: امیدوارم که با شایستگی که و به صورت هدفمند روی این مسئله سرمایه گذاری کنند و کم و زیاد یا منحرف از راه اصلی نشود، در بیست و سه سال بعثت رسول اکرم(ص) مشکلات بسیاری بود تا جایی که در محاصره آب و نان، شبیه آنچه که امروز در غزه است که شاید و روزی نفری یک خرما اطعام می کرد.

وی عنوان کرد: بعد از آن که هجرت اتفاق افتاد در مدینه طیبه هشتاد جنگ علیه پیغمبر(ص) توطئه شد، چقدر فرصت باقی می ماند در آن فرصت اندک جنبه رشد جامعه، کمالات، فضائل، اخلاق و فرهنگ و همه آنچه که مربوط به انسان است در این فرصت کم به عنوان یک مدینه ی فاضله ساخته شد در حالی بود که به تصریح آیات متعدد از قرآن کریم و حتی بعضی سوره های اختصاصی نفاق و درویی در داخل مدینه غوغا می کرد حتی برخی ها به خود اجازه دادند مسجد ضرار را در مقابل مسجد پیامبر(ص) سختند.

وی افزود: بعد از رحلت رسول اکرم(ص) فرصت هایی به دست کسانی آمد که با اسم اسلام آنچه دلشان خواست بر جامعه تحمیل کردند که بعدها سررشته سرپرستی جامعه اسلامی به دست بنی امیه و بنی مروان افتاد یعنی دشمنان درجه ای یک خود پیغمبر، البته بعدها  بنی عباس آمدند کخ بدتر از بنی امیه عمل کردند تا رسید به بعضی پادشاهان.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی ادامه داد:  ولی آن هایی که ایمان به معنی  واقعی داشتند نسل به نسل تلاش کردند، زحمت کشیدند و آنچه را که ما از آثار تمدن اسلامی در دست داریم، نتیجه کار، فکر، اخلاق و رفتار آنها بود که بعدها حافظ فرهنگ مردم خود مردم شدند ولی حکومت های ظلمه بر عکس عمل کردند.

وی گفت: در حالی که تمدن مسلمین به اوج خود می رسید و در جهات مختلف فکری، عقیدتی، اخلاقی، رفتاری، گفتاری، اقتصادی و صنعتی پیشرفت هایی زیادی داشتند ولی در طرح های دشمن حدود هفتصد سال قبل در بعضی از کشورهای اسلامی که دارای پیشرفت هایی بود منجر به سقوط شد.

امام جمعه بیرجند خطاب به اعضای ستاد توسعه فرهنگی استان گفت:  به طوری که نویسندگان غربی می گویند که سقوط مسلمین در آندلس پانصد سال تمدن دنیا رو به عقب انداخت، طرح مبارزه فرهنگی که امروز تحت عنوان جنگ نرم به صورت یک طرح و برنامه ای استعماری جهانی به خود شکل گرفت که از دویست سال قبل هم  وارد کشورهای اسلامی شدند و امروز به جنگ ترکیبی رسیده است.

وی ادامه داد: هدف همه برنامه های دشمن به فاسد کردن جامعه مسلمین ختم می شود، چراکه رشد جامعه اسلامی و تمدن اسلامی رو بر اساس فرهنگ اسلامی می دیدند و  تخریب فرهنگ اسلامی برنامه رسمی استعمارگران شد به طوری که گلادستون مسیحی در مقابل لردهای برریتانیا قرآن رو کف دست گرفت و گفت ما برای سلطه بر جهان یک مانع بزرگ پیش رو داریم و آن قرآن است که باید از بین برداریم.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی یادآور شد: منظور از میان برداشتن قرآن از بین بردن فرهنگ اسلامی و تفکر اسلامی است به نحوی که سایر مردم چیزی که می شوند اسمش مسلمان است اما عملش بدتر از هر کافر است، دشمنان این رو می خواهند، بعد می توانند بر همه مردم مسلط شوند، حال ابزارش از هر طریقی که بشود.

وی افزود: وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد و مردم ما بر اساس فطرتشان به اسلام گرویدند، در چند سال اول انقلاب کسانی که به نحوی مظالمی بوده یا ملک وقف دستشان بوده آمدند و این ها رو پس دادند اما استعمارگرهای بیرونی و عناصرشان در داخل بازی های سیاسی و اقتصادی درآوردند تا مردم مجبور شوند به آلودگی ها روی آورند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی بیان کرد: چقدر در این مدت در راه مبارزه با آلودگی ها هزینه داده می شود، مردم شهید می دهند که مثلاً مواد مخدر یا فراری های اقتصادی و دزدی ها یا اتفاق نیوفت.

وی افزود: الان غزه در چه شرایط است، هفتاد و پنج سال شده که فلسطین در این ظلم آشکار است، حدود پنجاه و چند کشور اسلامی غیر از پنج کشوری که تو میدان هستند و به هر حال مرکز مقاومت اند اما باقی کشور دیگه از دور فقط نگاه می کنند، چرا چون سرانشون آدم های مسخره ای  می باشد که بی عرضه هستند و به نوکری دشمن قناعت می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی ادامه داد: لذا این یک طرح متفاوت است، طرحی است که نتایج خون مقدس شهدا این جا باید مشخص شود، و با همه برنامه ها فرق می کند اگر آن کاری که لازم است انجام دادیم نتیجه ی خون شهداست ولی اگر مثل باقی برنامه ها بگوییم حالا “شدشد، نشد نشد” و باری به هر جهت باشد در گناه بزرگی شریک خواهیم بود، چراکه طرحی که اینها تعریف کردند یعنی بازگشت به تمدن اسلامی یعنی هدف نهایی از انقلاب این است که به تمدن اسلامی برسیم.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: البته دشمن نیز کارشناس است و لذا  همه فرصت ها رو به گونه های مختلف در طرح های مختلف از کودتا گرفته تا دخالت نظامی یا تبلیغاتی تا شبهات و مسائل سیاسی و فشار اقتصادی آورده که ما نتوانیم این تمدن اسلامی را پیاده کنیم، الان می خواهید ورود پیدا کنید، به اون کاری که جنبه نهایی دارد، بنده پیشنهاد می کنم اگر واقعا فردی یا نهادی نمی تواند همراهی نماید از اول بگوید تا جایگزین آورده شود.

وی گفت: آنچه را که در اخبار احادیث و تفسیر و سخنان روشن بین ها وجود دارد این است که این انقلاب به ظهور حضرت مهدی (عجل) می انجامد اما شرط اولیه اش آمادگی برای آن ظهوراست، تمدن اسلامی است، ما در این جهت آنچه از دست ما ساخته عمل کنیم مسلم خدا آنچه که گفته عمل می کند و  مسلم امام زمان(عجل) هم معطلش نمی کند ما که منتظر امام زمان نیستیم امام زمان منتظر است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در پایان خاطرنشان کرد: منتظر این طرح عملی که آیاتی که می خوانیم که آیه چه می فرماید، فرق هم نمی کند، مال امور شخصی، خانوادگی، سیاسی، اجتماعی، جهاد، امر به معروف یا فرهنگ و دانش باشد، قرآن کتاب عمل است؛ درست است که روخوانی و نگاه به قرآن ثواب دارد اما قرآن برای هیچ کدوم از این ها نازل نشده اینا همه خیره اما قرآن برای این نازل نشده بلکه برنامه عملی است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *