خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: آیت الله سید مهدی عبادی انسانی فعال و کارآمد بود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: آیت الله سید مهدی عبادی انسانی فعال و کارآمد بود

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه مرحوم سید مهدی عبادی انسان جامعی بود، گفت: برگزاری بزرگداشت ایشان به صورتی که اهداف و ارزش های اسلامی، برای مردم آثار مفید داشته باشد کار خوبی است اما دقت شود در دایره مسائل شخصی و خانوادگی نچرخد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز (۰۸ اسفند) در دیدار با دست اندرکاران بزرگداشت آیت الله سید مهدی عبادی، اظهار کرد:  برگزاری بزرگداشت حضرت آیت الله مرحوم سید مهدی عبادی به صورت هدفمند که اهداف و ارزش های اسلامی، علمی، انقلابی و اخلاقی وی را که برای مردم آثار مفید داشته باشد کار خوبی است و در دایره مسائل شخصی و خانوادگی نچرخد.

 

وی افزود: ایشان خیلی انسان جامعی بود، در حوزه علمیه مشهد مقدس یکی از چند فرد زبده آنجا بود، بعد از عزیمت به نجف نیز در آنجا شاخص بودند و در قم نیز موفق بودند، از جهت عمق فکری و علمی نیز محضر بزرگانی را درک کرده بودند که باعث شد زیرساخت های قوی پیدا کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد:  آیت الله سید مهدی عبادی از جهت بیان و نطق نیز استاد بودند، آیت الله وحید از کویت دعوت می شد برای نطق، هنگامی که توان حضور در آنجا نداشتند ، مرحوم سید مهدی را به جای خود برای حضور در کویت انتخاب کردند.

 

وی افزود: آیت الله سید مهدی عبادی یک انسان فعال و کار آمد بود و علاوه بر امور اخروی، علمی و فکری در مسائل تولیدی نیز فعالیت داشتند، در جریان انقلاب اسلامی و مسئولیت هایی که داشتند باز هم آثار آنچه که در زاهدان و مشهد بودند در این باره دلالت می کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی تصریح کرد: اصل برگزاری بزرگداشت اقدام خوبی است، برای حوزه های علمیه و طلابّی که آرمان خواه هستند، برای نسل جدید که با این افراد آشنا بشوند اما شیوه برگزاری هم مهم است که ببینید آثار را حفظ کردند، در جنبه های میدانی و سیاسی و در بحث های مختلف محاوراتی و در تاثیر گذاری در تزکیه و اخلاق باید دید که آثار حفظ شده است یا خیر.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در پایان خاطر نشان کرد: آفت مطالعه و شب بیداری و کسب علم خواب است، ایشان همیشه می گفت من تا اراده نکنم خوابم نمی برد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *