خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:برخی از انتخاب‌ها برای تمام جامعه سرنوشت‌ساز است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:برخی از انتخاب‌ها برای تمام جامعه سرنوشت‌ساز است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه  با بیان اینکه بعضی از انتخاب‌های انسان برای تمام جامعه سرنوشت‌ساز است، گفت: رأی ندادن یعنی واگذار کردن رأی خود به کسانی که نمی‌داند آنها چه رأی خواهند داد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی عصر روز گذشته (۲۹ بهمن) در دیدار با جمعی از دانشجویان بیرجند اظهار کرد: براساس آیات قرآن، انسان هر چه می‌گوید و هر عملی انجام می‌دهد ضبط و نگهداری می‌شود و زمین در جهت گزارش آنچه که چه گذشته یک روزی ناطق می‌شود.

وی با بیان اینکه در قیامت پس هر کس به اندازه سنگینی ذره‌ای کار نیک انجام دهد، آن را خواهد دید و هر کس به اندازه سنگینی ذره‌ای کار بد انجام دهد، آن را می‌بیند، گفت: شاید در گذشته این مباحث برای بشر قابل درک نبود اما با پیشرفت علم، اکنون باور این قضایا برای انسان آسان شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دنیای امروز خطرش این است که یک موجود درنده، مکار، شیطان و گرگ وحشی رها شده است، افزود: امروز در غزه از قانون عقل، وجدان، شرع و قانون بین‌الملل هم هیچ خبری نیست و رژیم صهیونیستی وحشیانه مردم را قتل و عام می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی ادامه داد: نظام فعلی جهانی این است و نمی‌تواند دوام پیدا کند چون برای هیچ چیزی ضمانت اجرایی ندارند و حرف‌های که می‌زنند فریب است و مردم را سرگرم می‌کنند تا هر جنایتی بخواهند انجام دهند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه آمدن آدم به این عالم برای آزمایش است، تصریح کرد: انسان مسئول کارش است و کوچکترین کار عکس العمل دارد چون حقوق دیگران به آن گره خورده است و باید پاسخگو باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انسان هر لحظه در بین میلیون‌ها انتخاب فقط می‌تواند یکی را انتخاب کند و بعضی از این انتخاب‌ها برای تمام جامعه سرنوشت‌ساز است، افزود: انسان به ظاهر یا رأی می‌دهد یا نمی‌دهد؛ اما معنی رأی ندادن یعنی واگذار کردن رأی خود به کسانی که نمی‌داند آنها چه رأی خواهند داد پس در واقع همانی که رأی نمی‌دهد هم رأی داده است چون واگذار کرده به کسی که رأی خواهد داد حالا آن نفر شاید به خون همین خودش رأی دهد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی گفت: یک رأی به آقای بنی‌صدر موجب شد که بعدها زمینه را فراهم کرد برای ترور ۱۷ هزار نفر از بهترین‌های جامعه ما؛ این زمینه را فراهم کرد که هشت سال جنگ نابرابر از شرق و غرب علیه ایران انجام شد چون اگر رأی درست و حساب شده می‌بود هیچ کسی اجازه نمی‌داد به صدام و امثال او که یک قدم در خاک ایران اسلامی بگذارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه رأی بدهیم یا ندهیم به ما تعلق دارد و فردا قیامت باید پاسخگو باشیم، تصریح کرد: در قرآن آمده است «وَ بَدا لَهُمْ مِنَ اللَّهِ ما لَمْ یَکُونُوا یَحْتَسِبُونَ؛ روز قیامت و از سوی خدا برای آنها اموری ظاهر می‌شود که هرگز گمان نمی‌کردند».

وی با بیان اینکه انسان از راه خودش به بیراهه قدم نمی‌گذارد چون ایمان دارد تعهد هم دارد، گفت: یکی از اشتباهات بزرگ در طول تاریخ و دوران آخرالزمان این است که همه عدالت و تعهد می‌خواهند اما به وسیله ستمگر و انسان‌های بدون تعهد!

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با تأکید بر اینکه مسئول خودمان به تنهایی نیستیم و تا هر جا که می‌توانیم تاثیر بگذاریم مسئول هستیم، خطاب به دانشجویان بیان کرد: با منطق مجهز دست بشر امروز را بگیرید و خداوند پیغبران را هم برای هدایت بشر فرستاده است لذا یک انسان هم که به وسیله ما هدایت شود بهتر است از همه آنچه که آفتاب بر آن می‌تابد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به بیداری جهانی نسبت به ظلم لیبرال‌ها و صهیونیست‌ها افزود: امروز چشم امید به شما جوانان باایمان و امثال شماست چون بحث ایران تنها نیست بلکه بحث نجات بشر از فساد مستکبران مطرح است.

 

خبرگزاری شبستان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *