خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: باید در راه وصول به مسجد در تراز اسلامی قرار بگیریم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: باید در راه وصول به مسجد در تراز اسلامی قرار بگیریم

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: برکت انقلاب اسلامی ایجاب می‌کند که ما در مسیر شکوفا شدن مسجد همراه با تحول‌هایی باشیم که در راه وصول به مسجد در تراز اسلام قرار بگیریم.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز (۳۰ بهمن) در نشست ائمه جماعات و قرارگاه مساجد استان اظهار کرد: ظرفیت مسجد در تشریح همان است که دنیا را به نحو احسن در انسان‌سازی اداره کند.

وی افزود: این هم که تقریباً معادل عمر اسلام، مسجد در انزوا بوده و به صورت‌های دیگری از آن استفاده شده است بنابراین کار اصلی آن به فراموشی  سپرده شده است.

نماینده ولی فقیه در خرسان جنوبی در ادامه گفت: برکت انقلاب اسلامی ایجاب می‌کند که ما در مسیر شکوفا شدن مسجد همراه با تحول‌هایی باشیم که در راه وصول به مسجد در تراز اسلام قرار بگیریم و این کار فوری امکان‌پذیر نیست بلکه زمان، مهارت، تجربه و کار جهادی می‌خواهد؛ اما این کار شدنی است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی مطرح کرد: باید طرحی تحولی مسجد متناسب زمان کنونی تنظیم و در اختیار مشاوران قرار بگیرد تا برای تصویب و اجرا آن را مطالعه و پیشنهادات خود را مطرح کنند و از شرایط همسان گذشته عبور کنیم و تحول‌هایی سازنده درخواست کنیم.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه امروز فرصتی که به برکت خون شهدا و رهبرهای امامین انقلاب به وجود آمده باید با شتاب بیشتر کار شود، عنوان کرد: دولت‌های مختلف در این سال‌ها روی کار آمدند که برخی همراه این قضیه نبودند اما دولت سیزدهم همراه است و با همه تحریم‌ها و کارشکنی‌ها از میراث مشکلات گذشته عبور و راه را تا جای زیادی هموار کردند لذا ما در آینده از دولت برای همکاری عمومی در سطح کشور برای رسیدن به هدف بزرگ مسجد تراز اسلامی کمک خواهیم خواست.

وی در پایان با اشاره به اینکه انسان‌سازی کار مسجد در تراز اسلامی و محصولات اصلی انقلاب است، افزود: اول باید فکر انسان استاندارد کرد بعد بقیه کارها درست و استاندارد می‌شود اما تا وقتی نقایص انسانی به جهت معرفتی و کارشناسی داریم، استاندارد شدن همه کارها آرزوی بیش نیست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *