خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: جهاد اسلامی راه نجات جامعه بشری است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: جهاد اسلامی راه نجات جامعه بشری است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه جهاد و دفاع اسلامی تنها راه نجات نوع بشر در مقابل این تهاجم وحشی و استعمارگران است، گفت: اینها هیچ قانون و مرزی ندارند و اگر در مقابل آنان مقاومت و ایستادگی نشود سلطه پیدا می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز (۱۸ بهمن) در دیدار با خانواده شهدای ورزشکار و  ورزشکاران ملی بومی استان اظهار کرد: انسان موجودی است که دارای استعدادهای پنهان می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی ادامه داد: در عربی می گوییم ریاضت، اعم از آنچه که تمرین های روحی، فکری و معنوی باشد یا تمرین های جسمانی که ورزش میگوییم آن استعدادها در پای ریاضت و در پای تمرین و ورزش به ظهور می رسد.

وی افزود: ورزش اعم از عوایدی که برای تقویت جسمانی دارد که بیشتر در ورزش‌های عمومی حاصل می‌شود اما نقش فرهنگی و سیاسی و انواع و اقسام و لوازم خودش را دارد که امروز هر یک از اینها از ارزش ویژه برخوردار است تا آنکه نقش امنیتی در حفظ مرزهای آب و خاک و حفظ مرزهای فرهنگ و ارزش‌های دینی دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تعبیر اینکه ورزش یک سالن انتظار برای ورود به ارزش‌های والای انسانی و الهی و جهاد فی سیبل الله است، ادامه داد: ورزش بخش اجتناب‌ناپذیر این قضیه است و لذا غیر از جامعه ورزش، کسانی که آمادگی خود را برای جهاد فی سیبل الله آماده می‌کنند در طول تاریخ و امروز، اولین کاری که انجام می‌دهند تمرین و آمادگی جسمانی است که به از آن به دوران آموزش نظامی تعبیر می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی بیان کرد: در اسلام هم روی ورزش و تمرینات یک بخش ویژه از نظر دینی قائل است و با اینکه قمار در اسلام حرام شمرده‌می‌شود، اما شرط‌بندی در سوارکاری و تیراندازی مجاز است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به جنایات اروپاییان وحشی در طول تاریخ، یادآور شد: اینها هیچ قانون و مرزی ندارند و اگر در مقابل آنان مقاومت و ایستادگی نشود سلطه پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه همه کسانی که در مقابل ظلم به مردم فلسطین سکوت کردند مسئول هستند، عنوان کرد: امروز برخی از کشورهایی که ایمان و تعهد دارند و احساس مسئولیت می‌کنند در یک جنگ نابرابر در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند و از مردم فلسطین دفاع می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با تأکید بر اینکه جهاد و دفاع اسلامی تنها راه نجات نوع بشر در مقابل این تهاجم وحشی است، تصریح کرد: مسابقه مهم اینجا است و «سابِقُوا إِلی مَغْفِرَة مِنْ رَبِّکُمْ وَ جَنَّة؛ برای رسیدن به مغفرت پروردگارتان و بهشت پیش تازید»؛ شهدا در مسابقه این را بُردند یعنی قرب خدا را به دست آوردند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی زمینه‌ساز تمدن الهی و نجات نوع انسان از دست این غول‌های وحشی استعمارگر است، ادامه داد: بر اساس روایات کسانی که قبل از ظهور امام زمان (عج) به وظیفه خود عمل می‌کنند اجرشان از افرادی که پس از ظهور به میدان می‌آیند بیشتر است چون اینها زمینه ظهور را فراهم می‌کنند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *