خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دلیل ظلم ها و ناحقی هایی که صورت می گیرد این است که انسان دل را در جایی غیر خدا بند کرده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دلیل ظلم ها و ناحقی هایی که صورت می گیرد این است که انسان دل را در جایی غیر خدا بند کرده است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه همه چیز برای انسان آفریده شده اما عشق انسان باید برای خدا باشد، گفت: اینکه فردی درندگی، خیانت، قتل نفس و ظلم می کند دلیل اش این است که دل را در جای دیگر داده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز (۱۷ بهمن) ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به حدیث پیامبر(ص) که « قولوا لا إلَهَ إلَّا اللَّهُ تُفلِحوا؛ لا إله إلا الله بگویید تا رستگار شوید»، بیان کرد: صرف گفتن کلمه تیبه توحید کافی نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد:  انسان خلقتاً به گونه ای آفریده شده که ناگزیر از عبادت است، بنده یعنی در بند قرار می گیرد، وابسته می شود، سایر موجودات به گونه ای آفریده شده اند که از مبدأ تا مقصد به صورت طبیعی طی می کنند و خود انتخاب نمی کنند اما مسئله عبودیت و دین انتخاب انسان است، همانند عطش یک فرد تشنه که باید به دنبال آب برود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به  اینکه  همانطور که انسان از جهت جسمانی تشنه می شود، از جهت روحی نیز انسان دارای حس پرستش است، گفت: انسان ذاتاً می خواهد پرستش کند، در قید و بند قرار می گیرد و عطش انسان را به دنبال آب یا سراب می کشاند که این را به دین تعبیر می کنند، دین در نزد خداوند متعال واحد است و تعدد ندارد اما در انتخاب نوع بشر و اینکه دین حق است یا خیر، بسیار نا متعدد است.

وی افزود: انسان بدون دین نمی تواند باشد حتی آنی که می گوید بدون دین است باز همان دینش است، همانی که خداوند در سوره کافرون نازل کرده است که در بحث های علمی خیلی ارزشمند و یک مسئله روانشناسی قوی است، رمز آن این است که انسان با بقیه مخلوقات فرق می کند و فرق آن این است که انسان با عشق آفریده شده است، آنچه که دینش را تشکیل می دهد عشق اش است که او را در بند قرار می دهد.

وی در ادامه گفت: جهان سخت افزار و نرم افزار دارد، آسمان ها و زمین سخت افزاری است که خداوند برای انسان آفریده شده است اما انسان عشق دارد، دل او باید به یک جا وصل شود، حال صادق یا کاذب لذا آن وصل دین او را تشکیل می دهد، خداوند به سخت افزار هستی نیاز ندارد، انسان نیاز دارد، نرم افزار نیز همین است، خداوند به دین انسان نیاز ندارد چرا که او غنی باذات است، ما نیاز داریم.

امام جمعه بیرجند با اشاره به حدیث قدسی« خَلَقْتُ الْأَشْیآءَ لِأَجْلِک، وَ خَلَقْتُک لِأَجْلی؛ تمام اشیا را برای تو و تو را برای خود آفریدم»، تصریح کرد: همه چیز برای انسان آفریده شده اما عشق انسان باید برای خدا باشد، همانگونه که ذکر خدا سبب آرامش می شود.

وی ادامه داد: اینکه فردی درندگی می کند، خیانت می کند، قتل نفس و ظلم می کند دلیل اش این است که دل را در جای دیگر داده است، یعنی پرستشی که  به ناچار باید داشته باشد، خودپرستی، مال، شکم و قبیله پرستی است، یعنی همه همت آنها این است که به خواسته خود برسد و به قول خودشان هدف وسیله را توجیه می کند، آن وقت هر خیانتی را می کند تا به اهداف خود برسد، انسان اینگونه آفریده شده که اگر هدایت نشود از همه موجودات بدتر است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در ادامه تصریح کرد: خداوند با دینی که به ما داده است بر انسان منت نهاده است، اما حقیقت اینکه به دین خدا رسیده ایم را فقط خدا می داند، حقگرا بودن دین خدا است اما با همه ادعا خدا زمانی قبول دارد که در سر همه دوراهی ها رضای خدا مطرح باشد، هر جا که سر دوراهی ها تسلیم حق باشم آن دین خدا است در غیر این صورت با هر اسمی دین خدا نیست.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی عنوان داشت: نشانه دین این است که ببنی در قید خدا هستیم یا در قید دیگری، دین خدا را وقتی داریم که قید در راستای خدا باشد، باقی حرف ها لفظ است.

وی با اشاره به حدیث سلسه الذهب، گفت: بالاترین شرط این است که ببینید از که پیروی می کند، طاغوت فرقی نمی کند، نفس، حرص و هرچه که غیر خدا باشد طاغوت است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *