خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: سختی‌های روزگار انسان را به قرآن برمی‌گرداند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: سختی‌های روزگار انسان را به قرآن برمی‌گرداند

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه وقتی قرآن مهجور ماند بشر مهجور مانده، گفت: اما فشار و سختی‌های روزگار بشر را به سمت قرآن برمی‌گرداند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز(۱۷بهمن) در دیدار با سه نفر از حافظان قرآن کریم در قالب کاروان قرآنی انقلاب اظهار کرد: بسیار شایسته است  که وجود انسان ظرفیت پیدا کند برای آیات بینات قرآن کریم و به لازمه آن اندیشه فرد، اندیشه قرآنی شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در زمان بعثت رسول اکرم(ص) تبلیغ به قاریان قرآن بود و اینکه زبان آنها همان زبان قرآن بود خیلی تشریح لازم نداشت.

وی افزود:   مردم آن زبان از هر جهت عقب افتادگی داشتند اما از جهت مسائل ذوقی، ادبی و هنری خیلی پیشرفته بودند و قرآن کریم برای آنها حلاوت خاصی داشت، ورود به این مرحله از دو سمت که هر دو شدنی است لازم است، در شرایط عادی همین که اول با قرآن آشنا می شود که حافظ، قاری یا متجرم قرآن می شود که تاثیرات قرآن فرد را قرآنی می کند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی بیان کرد: قرائت و حفظ قرآن و مترجمی و مفسر قرآن موجب تزکیه انسان می‌شود مانند مرحوم آیت الله خزعلی، اما گاهی هم تزکیه موجب فراگیری قرآن می‌شود که سمبل آن در زمان معاصر، مرحوم کربلایی کاظم ساروقی است.

وی ادامه داد: وقتی قرآن مهجور ماند بشر مهجور مانده اما فشار و سختی‌های روزگار بشر را به سمت قرآن برمی‌گرداند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *