خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: ظرفیت های فراموش شده مسجد احیا شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: ظرفیت های فراموش شده مسجد احیا شود

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی عصر امروز (۱۷ بهمن) در دیدار با جمعی از جوانان فعال در مساجد شهر بیرجند، اظهار کرد: آن جامعه ای می تواند رشد کند که حقوق بشر را تا جایی رعایت کند که مراعات داشته باشد تا بوی غذایش فرد دیگری استشمام نکند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی بیان کرد: هر چه سوابق دولت های استعمارگران نگاه میکنید همه اش رسوایی است، اروپایی که حدود ۱۰۰ میلیون از بومی های آمریکا را کشتند و بر سر قبر آنها ايالات متحده را ساختند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی افزود: خیلی به جا است که مسجد با تمام ظرفیت فعلیت پیدا کند اما سالها تا پیش از انقلاب اسلامی با مساجد مبارزه شده است، آن مسجدی که خدا می فرماید، مدتها پیش بسته شده، اما بزرگان و علما تلاش ها و زحمت های فراوانی کشیدند که این مسجد نیمه جان را به نسل امروز برسانند.

 

امام جمعه بیرجند در ادامه گفت: ۴۵ سال است که علیه انقلاب اسلامی و مسجد واقعی دشمنان با همه گزینه های خود مقابله کرده اند، آرمان انقلاب اسلامی تمدن اسلامی است، اگر این تمدن چهره خود را بتواند نشان دهد تمام مکاتب غرب تابود شده اند.

 

وی ادامه داد: مسجد اصل است، ظرفیت های فراموش شده مسجد را باید شناخت، بسیار شایسته است که همه افراد صاحب نظر و فعال در مساجد، نظرات کارشناسی خود با نقد بر وضع موجود و پیشنهاد در رفع آن به دفتر بنده برسانید تا بهره برداری شود.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی تصریح کرد: شکلی که خدا در دین به مسجد داده شده است را می توان در انواع و اقسام مسائل روزمره همچون شهرسازی به آن رسید به طوری که مهندس نفشه و طرح آن را می کشد و پیمانکار اجرا میکند و کارگری که سواد آن را ندارد زیر نظر کارشناس انجام میدهد.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی عنوان داشت: لزومی ندارد که همه مردم آیت الله بهجت شوند تا جامعه متمدن شود، اگر به همان فرمول عمل شود و جنبه های عملی مسجد توسعه پیدا کند به طوری که مسجد مرکز امورات باشد و جلودار آن یک عالمی که انسان شناسی و اسلام شناسی و اخلاق و رفتار است حال باید این مسائل را از مسجد به داخل شهر توسعه داد.

 

وی تاکید کرد: مقدمات خوبی در امور مسجد فراهم آمده است اما دشمن نیز بیکار نشسته نیست، راهش این است که پیشنهاد های مختلف جمع آوری شود و میزان عملی شدن پیشنهاد ها و زمان اجرای آن تعیین شود تا مشکلات رو به حل شدن برود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اقبال لاهوری شاعر اهل تسنن و دانشمند و هندو بود که تحصیل کرده غرب بود اما این انسان ها قدرشناس بودند و ذوب فرهنگ غرب نشدند و دشمنی استعارگران را درک کرد، گفت: گاندی هم گفته بود به پیروی از امام حسین (ع) شر استعمارگران را کم می کنم، ما هم می توانیم،آن هایی که آیه یاس می خوانند جوجه های استعمارگر و اروپایی ها هستند؛ خراسان جنوبی در تمامی انتخابات برنده است و حضور با کیفیت دارد امیدواریم در این انتخابات هم همین‌گونه باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *