خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: عدالت قانون هستی و ایجاد تمدن جز از راه عدالت امکان پذیر نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: عدالت قانون هستی و ایجاد تمدن جز از راه عدالت امکان پذیر نیست

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه تمدن بشر جز از راه عدالت قابل امکان نیست، گفت: هدف انقلاب اسلامی هموار کردن برای تمدن بزرگ فرزند علی(ع) است تا عدل را پیاده کند و هیچ هدفی بزرگتر از این نیست.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز (۱۵ بهمن) در دیدار با رئیس کل دادگستری و شورای عالی قضایی خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از نام های خداوند متعال، عدل است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: دین خدا، دین عدل است، پیامبران هم به این منظور مبعوث شدند و هر چه خارج از این باشد دین نیست و امر خداوند به عدل است و عدل قانون هستی و نظام تکوین محسوب می شود و تنها یک مسئله اجتماعی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره اینکه  انقلاب اسلامی که همان اسلام است برای همین هدف آمده است و هدف دیگری ندارد و تمدن بشر جز از راه عدالت قابل امکان نیست، گفت: ظالم و ظلم در تشکیلات دین خدا جایگاهی ندارد.

وی با بیان اینکه این مفاسدی که امروز در جهان می بینید انحراف از آن صراط مستقیم است و امروز محصول بی عدالتی های تاریخ را به صورت جمع بندی در فلسطین می بینیم، ادامه داد: ظالم در دین اسلام جایگاهی ندارد و بشر برای رسیدن به کمال نیازمند تحقق این امر است بنابراین تلاش همه انسان های متعهد برای نجات بشر ضروری است.

امام جمعه بیرجند در ادامه گفت: انقلاب اسلامی که برای تمدن بزرگ فرزند علی(ع) بیاید و عدل را پیاده کند، هیچ هدفی بزرگتر از این نیست و هر کسی در هر جایگاه و پُستی مسائل جنبی را رها کند و بر روی مسئله اصلی که نظام عالم و بعثت پیامبران بر آن است خلاصه شود و آن پیاده کردن عدالت است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی عنوان داشت: عدالت، قانون تکوین و تشریع است و نمی توان آن را رها کرد، امروز ظلم عالم گیر شده است و این جور تلخ و زشت بازتابی داشته که امروز در کشورهای اروپایی که فرهنگ و سیاستش منشا ظلم است می بینید مردم غرب کاملا از دولت های خود جدا شده اند و برای رفع ظلم هر روز شعار می دهند و این انقلاب اسلامی است که صادر شده است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در ادامه تصریح کرد: دولت همراه با قوا و مردم این فاصله بین انقلاب و آرمان ها را می توانند ۲۴ ساعته طی کنند و راهش این است که یک روز نذر کنیم به عدالت به معنای صحیحش عمل کنیم و آن روز تمدنی است که بالاتر از آن نمی تواند باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در پایان خاطرنشان کرد: عدالت، آرمان انقلاب و الهی است، در این هدف بزرگ و میدان آرمان بزرگ از همه چیز تخلیه شوید تا در پیاده کردن عدالت اسلامی که منشا امید و حیات نوع بشر است موفق باشید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *