خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: جهاد کبیر رمز رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: جهاد کبیر رمز رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه اقتضای انقلاب اسلامی با شرایط ویژه ای که دارد نشان دهنده این است که با آرمان های انقلاب اسلامی فاصله ای نداریم اما در صحنه میدانی فاصله بسیار است، گفت: اگر در داخل مشکل ایجاد نشود از دشمن هیچ کاری ساخته نیست، در قرآن کریم نیز این طرح به عنوان جهاد کبیر تعبیر شده است

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز(چهارشنبه) در دیدار با استاندار خراسان جنوبی  و هیئت همراه ضمن گرامی داشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: بر دوست و دشمن واضح است که نقش انقلاب اسلامی در جهان بی بدلیل است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: پیشرفت های مختلفی در موارد گوناگونی بوده که در سطح بین المللی در جهت علمی و اجرایی درصد قابل توجهی را کشور ایران به خود اختصاص داده است، به گذشته که نگاه می کنیم می بینیم که کارهای بسیاری انجام شده است و دولت سیزدهم نیز با وجود موانعی که پیش رو داشت اما آنها را هموار کرد و تلاش های رئیس جمهور بر کسی پوشیده نیست.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به راه اندازی حدود ۶ هزار و ۵۰۰ کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل در دولت سیزدهم، بیان کرد: در کنار انواع و اقسام مسائل دیگر، رشد اقتصادی قابل قبولی در سطح بین الملل بدست آمده که نتیجه تلاش های این دولت مردمی است.

وی افزود: وقتی سبب یا اسباب فراهم شد و علت حاصل شد برابر می شود با وصل به مطلب و وجود معلول؛ انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک انقلاب فرهنگی که حتی دشمنان کارشناس نیز به آن اعتراف دارند، مثل هر دستگاه تولیدی، وقتی شروع به کار کند محصول آن نمایان می شود، در انقلاب اسلامی نیز همین طور است، از گذشته تا الان خیلی کارها انجام شده اما هنوز با آرمان های انقلاب اسلامی خیلی فاصله داریم.

امام جمعه بیرجند در ادامه گفت: اقتضای انقلاب اسلامی با شرایط ویژه ای که دارد نشان دهنده این است که با آرمان های انقلاب اسلامی فاصله ای نداریم اما در صحنه میدانی فاصله بسیار است و آن وجود موانعی است که گاهی خارجی و گاهی داخلی است، دشمنانی که خودشان می گویند همه گزینه ها برای مقابله با انقلاب اسلامی وجود دارد لذا بخشی از موانع و مشکلات در خارج از کشور است، دلیل این دشمنی نیز این است که اگر ایران به آرمان های انقلاب خود برسد تمام مکاتب به بن بست رسیده غربی نابود می شوند.

وی ادامه داد: اما بخشی از موانع رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی به داخل کشور می رسد، قدرت تخریبی این موانع داخلی به قدری زیاد است که اگر این موانع نباشد اصلا موانع خارجی به چشم نخواهد آمد چراکه آنهایی که نقشه های دشمن خارجی را به اجرا در می آورند همین افراد خود فروخته داخلی هستند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در ادامه تصریح کرد: در مسائل سیاسی کسانی که وجهه سیاسی خود را با غرب مطابق می کنند، در مسائل اقتصادی و نظامی نیز همین گونه است، اگر در داخل مشکل ایجاد نشود از دشمن هیچ کاری ساخته نیست، در قرآن کریم نیز این طرح به عنوان جهاد کبیر تعبیر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی عنوان داشت: جهاد سه نوع است، جهاد اصغر در صحنه میدانی، جهاد اکبر مبارزه با نفس است، جهاد کبیر که تبعیت نکردن از دشمنان است، این تبعیت نکردن بزرگترین دست آورد را دارد، در حفظ تمامیت ارضی کشور کلی شهید می دهیم، هزینه ها می شود که امنیت را برقرار کرد اما در جهاد کبیر هیچ هزینه ای نمیشود، تنها راهش این است که دشمن را بشناسیم و از او تبعیت نکنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم که در این مرحله که لیبرال دموکراسی غرب در جریان فلسطین و غزه ماهیت اصلی خود را نشان داد، با وجود اینکه بارها گفته شده و در تریبون ها بسیار فریاد زده شده است اما به گوش خیلی ها نرفته بود، این ظلم ها کار اسرائیل به تنهایی نیست، این مجموعه مصوبه هایی است که سیاست ضد بشری غرب پشتیبانی می کنند و رژیم صهیونیستی اجرا می کنند.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: سطح بیداری در غرب به حدی رسیده است که مردم کشورهای اروپایی از دولت های خود جدا شده اند و در حمایت از مردم فلسطین به خیابان ها می آیند، حال در این بیداری خوب است که افرادی که گول خوردند و ندانستند و ماهیت اصلی این وحشی ها در غزه نشان می دهد، که شعار “هدف وسیله را توجیح می کند” این است که هر ظلمی می کنند.

وی تاکید کرد: امروز ننگ است برای کسانی که خود را مسلمان یا ایرانی بنامد و هنوز به عنوان یک حزب یا گروه و جریان باشد و رسانه های صهیونیستی اعلام کنند فلان گروه در ایران ذخائر ما هستند، این جای ننگ است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: اسلام و انقلاب اسلامی مخصوص ایران نیست، برنامه نجات جامعه بشری است برای اجرای عدالت، هر کس مسئولیتی دارد برای بیداری و خوش بینی جامعه قدم هایی بردارد که مظلومین جهان از دست این غول های بیابانی آزاد شود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در پایان خاطرنشان کرد: خوب است مسئولین دولتی در انواع و اقسام مسائلی که با هر کیفیت برای مردم ابهام ایجاد می کند، شفافیت صورت گیرد تا مردم حق را از باطل تمیز بدهند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *