خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: لزوم استفاده از طرح و هنر های مختلف در خطبه های نماز جمعه برای بیان مبانی مکتب انبیاء

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: لزوم استفاده از طرح و هنر های مختلف در خطبه های نماز جمعه برای بیان مبانی مکتب انبیاء

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: امروز باید با طرح ها و زبان ها و هنرهای مختلف در نمازهای جمعه به بیان مبانی مکتب انبیا بپردازید.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز(۰۹ بهمن) در گردهمایی ائمه جمعه خراسان جنوبی و جمعی از اعضای ستاد های نماز جمعه استان اظهار داشت: زمان شناسی مسئله بسیار مهم است و مصداق بارز آن ائمه جمعه هستند که زمان حال را رصد می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در این زمان پرده برداری های عظیمی رخ داده است و برای عامه مردم کره زمین چشم های جدیدی رخ داده است یک نوع مسائل میدانی و یک نوع مسائل مبنایی وجود دارد و علمای بزرگ همواره بر اساس مبانی می توانند هر زمانی را پیش بینی کنند اما توفیق انجام نیازمند به بیداری و حضور مردم است.

وی عنوان داشت: آن چه امروز در دنیا ملاحظه می کنید و تعریفی که از بی دینی و لیبرال دموکراسی امروز جلوه کرده است هیچ محدودیتی ندارد یعنی مبانی عقیده و تفکر نهایتش این است که انسان به تعبیر آنان یک حیوان اقتصادی است و اقتصاد مقدمه لذت جویی و نفس پرستی است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی ادامه داد: این مسئله را در صحنه میدانی به بعثت همه انبیا برگردانید خواهید دید که هدف میانی قوام به قسط است و تازه زمینه ساز برای کمال سیر به سوی نامتناهی می شود و از نظر مبانی همه علما در هر زمانی این حُسن کمال را می دانستند اما شرایط زمانه موافق نبوده است.

وی افزود: مهم ترین مسئله ای که وراثت همه انبیا در مکتب اهل بیت علیهم السلام است، این است که امانت الهی در جهت مدیریت جامعه بشری باشد و تکمیل آن نیازمند به نرم افزار یعنی اندیشه صحیح مکتب انبیا است و این در مکتب اهل بیت علیهم السلام یک اصل مسلم و شاخصه است و نشان می دهد که خداوند، بندگان خود را به هر کسی نسپرده بلکه به امین سپرده است و اهمیت این مبانی را امروز متوجه می شویم.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در ادامه گفت: امروز در صحنه میدانی می بینید که آن حقوق بشر، سازمان ملل، شورای امنیت و حقوق کودک و غیره به هیچ چیز پایبند نیستند و مکر و حیله هستند، کاملا این موضوع فهمیده می شود و شرطش این است که گوشی شنوا باشد و در جنگ دوم جهانی در آن سکوت مطلق جهانی، شیاطین همه چیز را ساختند.

وی ادامه داد:  اگر وقتی یک آدم هوشیار و یک عالم واجد شرایط و پرهیزگار می خواست در یک جا پرده برداری کند آن را حذف می کردند و این موضوع را انگلیس در ایران برای حذف اسلام سنگ تمام گذاشتند اما خدا نگذاشت و امام راحل با یک عده معدود فریاد برآورد و کسی جرات نداشت نام امام راحل را به زبان آورد.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: امام راحل را بیرون کردند اما امام خمینی(ره) روی مبنای همه پیامبران و مکتب اهل بیت علیهم السلام ایستاد و هنوز ما نمی دانیم امام راحل چه کاری انجام داده است و اگر نمی بود چه می شد، ایران در دست و مال استعمار و غربی ها بود، اگر امام راحل نبود همه دنیا از بین رفته بود و حتی نیمکره شرقی هم برنامه مکمل غربی داشت تا اسلام را از بین ببرند.

وی افزود: امروز بعد از ۴۵ سال پیروزی انقلاب، خیلی ساده می توان به مخاطب اقدامات امام راحل را فهماند چرا که سلطه لیبرال دموکراسی بر بشر همان چیزی است که علیه غزه وجود دارد و این تفکر مادی لیبرالی اباحه گری که هدفش، وسیله را توجیه می کند هیچ مرزی ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: امروز مردم کشورهای غربی از دولت ها جدا شده اند و تمام مسئله به اهداف انبیا یعنی اجرای عدالت بر می گردد و در دین آمده است که ظالم هیچ جایگاهی ندارد، بنابراین دنیای انسانی امروز نمی توانند جنایت ها را بپذیرند و نشان می دهد که انسانیت برای خودش جایگاه دارد و قبل از تقوای دینی، تقوای عقلی است و امروز شما با دنیا حرف می زنید.

وی تصریح کرد: امروز دنیا مخاطب شما است و حضور مردم نقش پیدا کرده است و آن مبانی الهی که هر وقت بر انسان و وجدان انسان عرضه بدارید و به آغوش می کشد، مبانی مکتب انبیا است، امروز باید با طرح ها و زبان ها و هنرهای مختلف در نمازهای جمعه به بیان مبانی مکتب انبیا بپردازید، افزود: دنیا آمادگی برای شنیدن دارد و باید جهان را نجات داد، بحث ایران تنها نیست.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در پایان خاطرنشان کرد: تنها چیزی که مانع از بلعیدن جهان شد، انقلاب اسلامی بود و تمام دشمنی آنان با انقلاب است و به تعبیر خودشان تمام گزینه ها را علیه انقلاب انجام دادند و مسئله انتخابات هم یک مسئله مهم است که امیدواریم مردم بابصیرت ایران به کوری چشم غربی ها، با حضور پرشور و انتخاب احسن مثل همیشه برگ برنده را نزد خدا داشته باشند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *