خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: لزوم استفاده از هنر و تبلیغ تخصصی در مسئله صرفه جویی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: لزوم استفاده از هنر و تبلیغ تخصصی در مسئله صرفه جویی

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: در زمینه صرفه جویی طرحی پیش بینی شود که از جهت تبلیغاتی تخصصی باشد، در غالب هنری و اندازه های کوتاه و موثر باشد و بیشتر جنبه های عملی را نشان دهد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز (۰۳ بهمن) در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین «آقای ابراهیمی پور» مسئول امور فرهنگی و دینی شرکت مهندسی آبفا کشور، اظهار کرد: جایگاه و اهمیت مسئله آب هم در حیات جسمانی و هم در حیات معنوی بر کسی پوشیده نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: کشور ما در منطقه نیمه خشک قرار دارد و باز قسمت های شرقی و جنوبی خشکسالی بیشتر احساس می شود، اصولاً تعلیمات اسلامی نیز مسئله قناعت و صرفه جویی که در واقع درست مصرف کردن است را توصیه می کند.

وی عنوان داشت: پیش از انقلاب اسلامی که با تعالیم اسلامی مبارزه می شده است و بعد از آن هم تهاجم دشمن ها در همه زمینه ها فرصت های زیادی را از ما گرفته است در عین حالی که به رقم همه دشمنی ها، پیشرفت های چشم گیری بوده و هست، یکی از آن مسائل فرهنگی مسائل جلوگیری از اسراف است که حرام است، از طرف دیگر قناعت و صرفه جویی در حدی واجب و در حدی مستحب است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی ادامه داد: صرفه جویی و اسراف منحصر در آب نیست، در مصرف موارد دیگر نیز که گاهی با کشورهای پرجمعیتی مثل چین مقایسه می شود برای ما عیب است، باید مسئولیت را همه بپذیرند ازجمله ائمه جمعه که از تریبون نماز جمعه باید روی صرفه جویی بیشتر کار شود.

وی افزود: در کنار همه اینها از وزارت خانه های مختلف ابتکار های تبلیغاتی صورت گیرد، وقتی این تبلیغات موثر است که از خانواده ها شروع و در آموزش و پرورش با آموزش های مختلف در مجتمع هایی که بصورت گفت و شنود باید به آن شکل هنری داد، یعنی آنهایی که اهلیت دارند به صورت کوتاه و زیبا به مخاطب منتقل کنند و صرفه جویی را در هر زمینه ای جدی گرفت.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در ادامه گفت: ما کشوری هستیم که با انواع داشته های خود نسبت به جمعیت اگر به فرهنگ اسلامی برگردیم، که بهترین نمونه آن زندگی بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب اسلامی است که با دو برابر جمعیت را با وضع موجود می توان اداره کرد، در حالی که دشمن با تبلیغات مسقیم و غیر مستقیم با تغییر فرهنگ، تلاش می کند که با زندگی های رفاهی و تجملاتی خرج ها و مصرف های فوق العاده ای در مردم ایجاد کنند که جز با منطق ترویج فرهنگ غربی که نابودی ما را می خواهد، نمی سازد.

وی ادامه داد: لذا باید در زمینه صرفه جویی طرحی پیش بینی شود که از جهت تبلیغاتی تخصصی باشد، در غالب هنری و اندازه های کوتاه و موثر باشد و بیشتر جنبه های عملی را نشان داد، مسئله قیمت تمام شده آب یا انرژی و موارد دیگری که یارانه جبران می کند، اطلاعات عمومی باید از طریق رسانه ملی به مردم تبیین شود به خصوص به نسل جوان که باید هدفمند تربیت شود.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: نوجوانان و جوانان امروز باید با اندیشه جهانی و بین المللی رشد کنند و با این اندیشه هدفمند، صبور و قانع تربیت شوند، گاهی مسائلی پیش می آید که سبب می شود از خودی ضربه می خوریم، لذا باید نظارت ها قوی باشد که ما از خودی ضربه نخوریم.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در پایان خاطرنشان کرد: در غیر این صورت می شود دو بخش مورد هجمه قرار می گیرد، یک بخشی که دشمن با سیاه نمایی به جوانان القا می شود و بخش دیگر در داخل که با ولنگاریی یا با نفوذی که صورت گرفته، عملاً نارضایتی را تقویت می کند، اگر نظارت ها قوی باشد هر ماهیتی که داشته باشد جلوی آن گرفته می شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *