خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: با وجود تلاش های فراوان در حل مسائل اقتصادی اما کسانی هستند که نمی گذارند مردم آن را در زندگی خود احساس کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: با وجود تلاش های فراوان در حل مسائل اقتصادی اما کسانی هستند که نمی گذارند مردم آن را در زندگی خود احساس کنند

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه بالا رفتن قیمت ها  باری بر دوش مردم می شود، گفت: با وجود تلاش های فراوان در جهت حل مشکلا معیشتی اما کسانی هستند که نمی گذارند کام تلخ مردم شیرین شود و این تلاش ها سر سفره مردم احساس شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز (۰۲ بهمن) در دیدار با مدیر کل و مدیران دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی، اظهار کرد: اهمیت مسائل اقتصادی در جامعه بشری پوشیده نیست در عین حالی که انسان همه اش تفکر و اندیشه است اما ابزار کارش خواه و ناخواه موضوعات اقتصادی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: اقتصاد به منزله ی خون در بدن است و بسیار مسئله مهمی است، اینکه سال های متعددی رهبر فرزانه ی انقلاب اسلامی بر اساس آن کارشناسی صحیحی که دارند برای اصلاح این امر مکرر در مکرر به اقتصاد اولویت دادند.

وی عنوان داشت: باید موانع، مشکلات و آفت های اقتصادی که یکی  و دو تا نیست، گاه مسائل نفوذی، گاه برخوردهای سلیقه ای ضربه هایی وارد می کند که باید چند سال برای جبران آن مافات زحمت بکشند، لذا این مسئله به دو چیز برمی گردد، قانون که واقعاً بایسته است و دیگری اجرای شایسته آن است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی ادامه داد: ما هرجا می بینیم که مشکل داریم یا قانون کارشناسی شده‌ای نیست یا در اجرا مشکل داریم، لذا باید این موارد را کاملاً کنترل کرد و مستدل به منابع، به مسئول ذی ربط گزارش داد که اینجای قانون مشکل دارد یا اینجا قانون اجرا نشده که مردم نیز منتظر همین هستند.

وی افزود: امروز پیشرفت های فوق العاده و متعدد داریم اما تا آرمان انقلاب خیلی فاصله است، مردم منتظر هستند که این قانون اسلامی اجرا شود، هرجا مشکل داشتیم قانون اجرا نکردیم هر جا که موفق بودیم آنجا قانون خوب و اجرای خوب داشتیم، در طی این دو سال رشد قابل توجهی حاصل شده اما هنوز مردم لمس نکرده اند، علت آن چیست؟

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در ادامه گفت: یکسری علت هایی وجود دارد که کارشناسان بهتر می دانند اما یک علت هایی خارج از چارچوب کار شما هم وجود دارد و آن ولنگاری در مسئله نظارت بر اجرای صحیح است که  سلیقه‌ای و دل بخواه است به طوری که می بینید یک مرتبه در ظرف یک هفته می بینید نرخ ها به صورت غیر اصولی تغییر می کند.

وی ادامه داد:  این بالا رفتن قیمت ها  باری بر دوش مردم می شود و آن کسی که گران فروشی کرده یا عدم نظارت که سبب شده  بر مردم هزینه تحمیل کرده سبب می شود که دیگر به مردم فرصت ندهد دلایل شما رو بررسی کنند، چراکه آن را در زندگی خود می بیند اینجاست که ما هم از مسئولین ذی ربط در این جهت که خارج از این جلسه هستند و هم مسئولین نظارتی کنترل می خواهیم که این مسائل رو مهم بدانند.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: باید نظارت ها را دقیق انجام داد و با متخلفین و آنهایی که زندگی مردم رو تلخ می کنند، درست برخورد شود.

وی افزود: دولت سیزدهم که سر کار آمد چاله های بسیاری سر راهش کنده بودند از نظر اقتصادی حالا از کسری بودجه یا اوراق قرضه رقم های بالا، اما همه این ها انجام شده در عین حال که در گذشته رشدی نبود؛ این رشدی که الان شما اشاره کردید در رسانه ها هم گفته شده که خیلی کار مهمی صورت گرفته اما دیگران نمی گذارند که کام تلخ مردم شیرین شود و این تلاش ها سر سفره مردم احساس شود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در پایان خاطرنشان کرد: اما به عنوان یک التیام برای درصدی از جامعه که حواسشان به این مسائل هست باید اطلاع رسانی ها نسبت به اقداماتی که دولت موفق بوده که کم هم نیست، انجام شود؛ بیش از شش هزار کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل راه اندازی مجدد شده که یک گوشه‌ای از خدمات است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *