خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: رسانه ملی در همه مسائل باید هدفمند عمل کند/ امروز با نعمت رسانه می توان اسلام واقعی را به جهانیان معرفی کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: رسانه ملی در همه مسائل باید هدفمند عمل کند/ امروز با نعمت رسانه می توان اسلام واقعی را به جهانیان معرفی کرد

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه رسانه ملی باید گوش و زبان مردم باشد، گفت: رسانه ملی که منافع مردم به معنی عامش باید در آن باشد، در همه مسائل باید هدفمند عمل کند و نتیجه کارش به نفع نظامی باشد که مردم انتخاب کرده اند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز (۳۰ دی) در دیدار با «آقای حسن عابدینی» معاون امور استان های صدا و سیمای کشور اظهار کرد: وجود شما همواره کار پر برکتی است به خصوص تسهیل شرایط برای حضور مردم در انتخابات از اهمیت ویژه ای برخوردار است و انتخاب مردم به معنای همه چیز است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: این منتخبین مردم هستند که فردا تصمیم سازها و تصمیم گیرها می شوند و در ابعاد و زوایای مختلف سرنوشت مردم را رقم می زنند.

وی عنوان داشت: رسانه ملی و صدا و سیما معمولا در زمینه اطلاع رسانی موارد ویژه و پراهمیت همانند انتخابات و دفاع مقدس خوب عمل می کند و آثار خوبی جا می گذارد، اما فراگیر نیست، در این زمینه ما در نماز جمعه نیز با صدا و سیما مشترک هستیم؛ رسانه ملی که منافع مردم به معنی عامش باید در آن باشد، در همه مسائل باید هدفمند عمل کند و نتیجه کارش به نفع نظامی باشد که مردم انتخاب کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی ادامه داد: رسانه ملی باید گوش و زبان مردم باشد؛ بسیاری از کارها از جمله مسائل تبلیغاتی را می شود از دشمنان یاد بگیریم با اینکه آن ها زمینه را برای ظلم و کار باطل هموار می کنند اما در تولید فرقی نمی کند کوچکترین مسئله را مطابق با نظام امپراطوری جهانخوار تولید می کنند، دیگر فرقی ندارد که برنامه ریز یا درشت باشد.

وی افزود: کاری که انجام می شود باید پیوست فرهنگی از جهت وصول به اهداف نظام داشته باشد، بنده اطلاعات کافی ندارم اما در حد گذرا که چیزی می بینم برداشت من این است که همه برنامه ها هدفمند نیست در عین حالی که برنامه های هدفمند هم زیاد است؛ اینکه به یک نقطه ای نقد داشته باشیم به معنای نقد بر کل آن نیست.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در ادامه گفت: یک برنامه ای است که تولید کره جنوبی است و بسیار برای نوجوانان ما جاذبه دارد، بهترین زمان را برای آن برنامه اختصاص داده شده با وجود اینکه تکراری است، فکر من به جایی نرسید که اینهمه اهمیت دادن به این برنامه چه نتیجه ای دارد؟ برخی از برنامه های صدا و سیما حالت سرگرم کننده دارند، برخی اشتباه می کنند و تفریح را با سرگرم کننده، تفریح جز زندگی و چیز مشروعی است و هدف دارد، باید در زندگی افراد تفریح داشته باشند تا آن نشاط را در کار هم داشته باشند  اما سرگرم کننده این است که یک برنامه بی هدف می گذارند.

وی ادامه داد: از سویی دیگر اولویت هایی داریم که نقطه اصلی است، برنامه ای که در ماه رمضان به عنوان«زندگی پس از زندگی» پخش می شود، در حال حاضر این به عنوان یک برنامه پژوهشی و راستی آزمایی است، که مستندات مکانی و زمانی دارد، این خیلی ارزشمند است، نقطه فاصله ای که بین فرهنگ اسلامی و غربی وجود دارد این است که غرب به دنبال باطل و اباهی گری میروند است و به هیچ تعهدی پایبند نیستند و درست نقطه مقابل مکتب انبیا قرار دارد که همان آیه شریفه «فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ؛ وَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ» است.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: اگر روی همین یک مسئله درست کار شود، همه ان ادعا های پوشالی بر باد می رود اما از این فرصت به معنای درست آن بهره برداری نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در پایان خاطرنشان کرد: امروز با نعمت های رسانه و اینترنت می توانیم مکتب اسلام را به جهان تفهیم کنیم، از آن متاسفانه بهره نمی گیریم و از همه صاحب نظران دعوت شود و احساس مسئولیت کنیم و همه برنامه ها در هر موضوعی باید هدفمند باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *