خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: ورزشی که ارزش های دینی و فرهنگی در آن مطرح باشد، مایه افتخار است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: ورزشی که ارزش های دینی و فرهنگی در آن مطرح باشد، مایه افتخار است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه امروز جامعه ورزشی ما علاوه بر افتخارات در سطح بین المللی، بر مسائل فرهنگی، سیاسی و کشوری نیز التزام دارند، گفت: ورزشکاران دوست و دشمن را رصد و بر اساس ارزش ها عمل می کنند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز (۲۷ دی) در دیدار با رئیس فدراسیون جودو، با اشاره به اینکه ورزش در واقع یک تمرین است، اظهار کرد: انسان را به موجود ناشناخته تعبیر می کنند، یعنی استعداد های گوناگون و نا متنهی در انسان هست که بخشی از آن مربوط به تن است، در انواع و اقسام تمرین ها و کشف قوا، از انسان موارد تازه ای شناخته می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: انسان از نظر اراده خیلی بالاتر از این است، یعنی تمرین در جهت اراده و قوت اراده و ریاضت می بینید که قدرت اراده خود را به جایی می رساند که از فاصله ای دور اراده می کند و قطار سر جایش می ایستد، آنچه که بالاتر از همه این ها است استعداد های روحی انسان است که آنهایی که در تمرین های معنوی در تقویت روح در نهایت آنها صفات الهی را در وجود خود کسب می کنند.

وی عنوان داشت: امروز تعبیراتی به عنوان معجزه یا کرامات بیان می شود اما گاهی به عنوان ولایت تکوینی در علم نام برده می شود، یعنی انسان کار خدایی می کند، خلق کار خدا است، خداوند خالق است، اما غیر خدا هم می تواند به اذن خدا خلق کند اما باید روح خود را در این راه تربیت کند، لذا خدا در قرآن تعبیر می کند «احسن الخالقین»، یعنی خالق دیگری نیز وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی ادامه داد: انسان این چنین موجودی است و هر بخشی از انسان سر جای خود ارزشمند است چرا که به صورت هدفمند آفریده شده است، گاهی در ورزش های باستانی که شرکت می کنم و حرکاتی که آنها انجام می دهند، می بینم که بنده چقدر عمر خود را ضایع کرده ام، تا آن کسی که از اراده قوی و روح الهی برخوردار است که با آن هر کاری را می کند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در ادامه گفت: لذا هر کدام از این تمرین ها سر جای خود لازم است و به این چنین جامعه ورزشی نیاز داریم اما تربیت تن در این خلاصه نمی  شود، ورزش نقش دینی، سیاسی و نظامی دارد که ارزش ها در آن مطرح است و این ورزش مایه افتخار است.

وی افزود: در حدیثی از پیامبر گرامی اسلام است که « عده ای جوان ورزش می کردند و ابزار ورزش آنها یک سنگی بود، پیامبر(ص) پرسید چه می کنید؟ پاسخ دادند به دنبال یافتن فرد قوی تر هستیم، پیامبر فرمود که می خواهید بگویید که من بگویم؟ گفتند اره بفرمایید، ایشان فرمود: قوی ترین شما آن کسی است که اگر از چیزی خوشش آمد آن کشش او را از جا نکند، و از چیزی که بدش آمد و عصبانی شد اما جز حق نمی گوید، اگر یک وقتی قدرت و جایگاهی پیدا کند، آنچه که مال او نیست به ان دست درازی نکند».

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در پایان خاطرنشان کرد: امروز جامعه ورزشی ما علاوه بر افتخارات در سطح بین المللی، مسائل فرهنگی، سیاسی و کشوری خود را دارد، دوست و دشمن را رصد می کنند و بر اساس ارزش ها عمل می کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *