خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: روحیه فداکاری و شهادت طلبی امنیت ساز است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: روحیه فداکاری و شهادت طلبی امنیت ساز است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه شهادت‌طلبی تنها پادزهر در مقابل فرعونیان است، گفت: روحیه ایمان و فداکاری و شهادت‌طلبی بود که برای مردم ایران و منطقه امنیت ایجاد کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز (۲۰ دی) در شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی با اشاره به آیه «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ؛ که ما انسان را در بهترین صورت و نظام آفریدیم) بیان کرد: قرآن کریم کتاب تاریخ نیست بلکه کتاب ذکر است؛ وقتی خداوند می‌فرماید فرعون، موسی، قارون، هامان و سامری؛ این یک مسئله شناختی است یعنی انسان اینگونه می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه فطرت انسان بهترین قوام برای سیر الی الله است اما فرعون، قارون و سامری در کمین است، آنها در باطن ما هستند، اظهار کرد: باید خیلی حواسمان جمع باشد، شرط اول بزرگداشت شهدا شناخت این قضیه است یعنی هر یک از عوامل گمراه‌کننده که در وجود شخص و بعد از آن در جامعه رسوخ پیدا کند سرنوشت را رقم می‌زند.

وی با اشاره به اینکه  اسرائیل در غزه جنایت می کند و امروز ایستادگی جبهه مقاومت در مقابل آنان را می بینیم افزود: این ظلم همواره دنیا را تهدید می‌کند و با همه ادعاهای دموکراسی خود تاکنون علاوه بر زنان و کودکان، بیش از ۱۱۱ خبرنگار را شهید کردند؛ شورای امنیت و جامعه جهانی پر ادعا در این جهت قانون ندارد و برای شکلک بازی است، در مقابل فرعون و مستکبران عالم تنها یک پادزهر وجود دارد که آن شهادت طلبی است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان ادعای اروپا درخصوص دموکراسی و حکومت مردم بر مردم گفت: سوابق و شناسنامه اروپایی‌ها نشان می‌دهد از ۵۰۰ سال قبل اروپای وحشی به جان مردم دنیا افتاده است، آمریکا همین اروپای وحشی است که روی قبر بومیان ساخته شد، ادامه داد: هیچ وقت شهادت‌طلبی در مهندسی استکبار دیده نشده است.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: با وجود اینکه منافعشان در کشور ایران مشخص و تمام کشور در دستشان بود و حتی تعیین شاه و نمایندگان مجلس نیز توسط آن‌ها صورت می‌گرفت و کشور را غارت می‌کردند اما باز هم قانع نبودند، در شرایطی که اصلا نیازی به تصویب قانون کاپیتولاسیون نبود آن را تصویب کردند و این خود به معنای تحقیر و عدم دخالت مردم بود.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با اعلام اینکه در چنین شرایطی امام خمینی(ره) فریاد زدند و بیان کردند که کشور را فروختید، اضافه کرد: آن چیزی که جان، مال و کشور را حفظ و دشمن را متوقف کرد روحیه شهادت‌طلبی ملت ایران بود، اگر شهادت‌طلب‌ها جلوی صدام و مستکبران حامی او را نمی‌گرفتند معلوم نبود چه بر سر مردم ایران و جهان می‌آمد.

وی با بیان اینکه دیگران هم اگر به نقش شهادت‌طلبی نیروها آگاه شوند خاک ایران را بوسه می‌زدند، افزود: روحیه ایمان و فداکاری و شهادت‌طلبی بود که برای مردم ایران و منطقه امنیت ایجاد کرد، اگر تفکر داعشی بر منطقه و جهان حاکم می‌شد چه فجایعی رخ می‌داد، باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه حاکم و به عنوان فرهنگ همگانی معرفی شود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در پایان خاطرنشان کرد:  مهندسی دشمن قوی است اما در محاسباتش معنای شهادت‌طلبی را نمی‌فهمد و اگر این فرهنگ به عنوان تفکر در مقابل انواع تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن جلو بیاید همه آنان را عقب می‌راند، باید در بزرگداشت شهدای استان این پیام را برسانید که همه قشر نوجوان و جوان را به سمت بهترین‌ها هدایت کند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *